در URL چیست؟ (به علاوه بهترین روش ها)


این راهنما به این سؤال پاسخ می‌دهد که «اسلش انتهایی چیست؟»

در زیر، نمونه هایی از اسلش های انتهایی برای URL ها، توضیحی در مورد اینکه چرا برای موتورهای جستجو مهم است و فهرستی از بهترین روش هایی که باید برای تنظیم اسلش های انتهایی در یک وب سایت دنبال کنید، خواهید دید. در پایان این صفحه، همچنین نکاتی در مورد نحوه افزودن یا حذف اسلش انتهایی در URL دریافت خواهید کرد.

این را راهنمای سریع نهایی خود برای اسلش انتهایی در نظر بگیرید.

اسلش دنباله دار

اسلش دنباله دار چیست؟

اسلش انتهایی یک اسلش رو به جلو (/) است که در انتهای URL قرار می گیرد. اسلش های انتهایی برای نشان دادن دایرکتوری در یک وب سایت به جای یک فایل استفاده می شود.

نمونه هایی از اسلش دنباله دار در URL

  • domain.com/
  • domain.com/directory/
  • domain.com/parent-directory/child-directory/
  • domain.com/page-name/
  • domain.com/category/page-name/

چرا اسلش های دنباله دار مهم هستند؟

اسلش های دنباله دار مهم هستند زیرا آنها دایرکتوری یک وب سایت را از فایلی که دارای اسلش انتهایی نیست متمایز می کند. با این حال، همه وب‌سایت‌ها از این رویه پیروی نمی‌کنند و موتورهای جستجو مانند Google با هر دو URL به طور جداگانه (یا به طور مساوی) بدون توجه به اینکه آیا دارای اسلش انتهایی هستند یا خیر، رفتار می‌کنند.

از نقطه نظر فنی سئو، یک URL با اسلش انتهایی ممکن است محتوای یک URL بدون اسلش انتهایی داشته باشد. این یک نتیجه رایج در مورد سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس است که اسلش های انتهایی و غیر انتهایی را به همان صفحه وب برای کاربر هدایت می کند.

با این حال، یک URL اسلش انتهایی می تواند محتوای کاملاً متفاوتی نسبت به یک صفحه وب اسلش غیر انتهایی داشته باشد. در این صورت، گوگل هر دو URL را به طور جداگانه در موتور جستجو برای جستجوهای مربوط به خود فهرست می کند.

آیا باید یک اسلش انتهایی را در یک URL قرار دهید؟

برای نشان دادن ساختار دایرکتوری و کاهش مشکلات محتوای تکراری باید از اسلش انتهایی در URL استفاده کنید. اسلش انتهایی نیز کارایی خزیدن را برای وب سایت بهبود می بخشد.

در مورد دامنه ریشه، اسلش انتهایی برای اهداف ایندکس یا سئو مهم نیست. هر دو domain.com/ و domain.com به یک محتوا حل می شوند. شما نمی توانید URL ریشه را با استفاده از اسلش دنباله دار یا غیر انتهایی هدایت کنید.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

بهترین تمرینات اسلش دنباله دار

لیست زیر شامل بهترین شیوه ها برای اسلش های انتهایی است:

  • اسلش های دنباله دار در انتهای URL ها راه حل استاندارد برای محتوای وب سایت است.
  • صاحبان وب سایت باید در فعالیت های خود با استفاده از اسلش های انتهایی ثابت قدم باشند. از ترکیب و تطبیق دایرکتوری ها با فایل ها با استفاده از اسلش های انتهایی در URL ها خودداری کنید.
  • با نسخه دلخواه خود سازگار باشید.
  • از نسخه ترجیحی در لینک های داخلی استفاده کنید.
  • اگر هر دو نسخه اسلش انتهایی و اسلش غیر انتهایی حاوی محتوای یکسانی هستند، از تغییر مسیر 301 برای حل نسخه ترجیحی برای کاربر و موتورهای جستجو استفاده کنید.
  • اگر تغییر مسیر 301 امکان پذیر نیست، از یک تگ پیوند متعارف استفاده کنید (rel="canonical") در صفحه تکراری برای اشاره به نسخه ترجیحی.

افزودن و حذف اسلش های دنباله دار

با استفاده از وردپرس

اگر از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید، اضافه کردن و حذف اسلش های انتهایی کار آسانی است. فقط این مراحل را دنبال کنید.

  • به تنظیمات > پیوندهای ثابت بروید.
  • روی «نام پست» کلیک کنید تا به طور خودکار اسلش های انتهایی به URL ها اضافه شود و یک تغییر مسیر 301 مناسب تنظیم شود.
  • گزینه دیگر این است که “Custom Structure” را انتخاب کرده و وارد کنید /%postname%/ در فیلد برای اضافه کردن اسلش انتهایی به URL ها یا /%postname% برای حذف اسلش انتهایی از URL ها.

استفاده از htaccess

فایل .htaccess یک فایل پیکربندی سرور توزیع شده است. اگر به این فایل دسترسی دارید، می توانید از شرایط و قوانین بازنویسی زیر برای افزودن یا حذف اسلش های انتهایی در وب سایت خود استفاده کنید.

اضافه کردن اسلش انتهایی:

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f 
RewriteRule ^(.*[^/])$ /$1/ [L,R=301]

حذف اسلش انتهایی:

Ezoic را امتحان کنید
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d 
RewriteRule ^(.*)/$ /$1 [L,R=301]

استفاده از تگ لینک کانونیال

روش دیگر برای تغییر اسلش انتهایی در وب سایت، استفاده از تگ پیوند متعارف است. می توانید از این عنصر HTML برای نشان دادن اینکه یک صفحه وب تکراری از صفحه دیگری است با اضافه کردن آن استفاده کنید <link> برچسب در head بخش کد HTML را href لینک به نسخه ترجیحی اشاره می کند. در مثال زیر، پیوند متعارف با یک اسلش انتهایی به دایرکتوری اشاره می کند.

<link rel="canonical" href=" />

توجه: اگر صفحه وب دارای نسخه های جایگزین با استفاده از hreflang تگ پیوند سپس مطمئن شوید که ریدایرکت های مناسب یا پیوندهای متعارف مناسب برای صفحه را تنظیم کرده اید. در زیر مثالی برای تگ کانونیکال آورده شده است:

<link rel="alternate" href=" hreflang="en-us" />

خلاصه اسلش دنباله دار

امیدوارم از این راهنما برای پاسخ به این سوال در مورد اسلش انتهایی لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، یک اسلش انتهایی یک اسلش رو به جلو (/) است که در انتهای URL قرار می گیرد. و اسلش های انتهایی معمولاً برای نشان دادن دایرکتوری در وب سایت به جای یک فایل استفاده می شود. با این حال، پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های CMS مدرن اغلب دارای محتوای یکسانی در هر دو نسخه انتهایی و غیر انتهایی URL هستند. بنابراین بهتر است یک نسخه ترجیحی را انتخاب کنید و برای موتورهای جستجویی مانند گوگل تغییر مسیر مناسبی را برای خزیدن و فهرست بندی تنظیم کنید.

ازوئیکاین آگهی را گزارش کنید




منبع: https://seochatter.com/trailing-slash/