یک راه آسان برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی این است که ردیابی کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هر صفحه از سایت خود پیگیری کنید. من این کار را در یک صفحه گسترده اکسل ساده انجام می دهم. من URL را در ستون A و کلمات کلیدی مرتبط را در ستون B لیست میکنم. به این ترتیب، میدانم روی کدام کلمات کلیدی قبلاً تمرکز کردهام تا مقاله دیگری در همان موضوع ننویسم یا از آن کلمات کلیدی در پستهای وبلاگ دیگر استفاده نکنم.
چند کلمه کلیدی باید در یک صفحه اصلی باشد؟
Ahrefs یک مطالعه رتبه بندی کلمات کلیدی را انجام داد در مورد این موضوع دقیق و گزارش شده است، “به نظر می رسد که صفحه رتبه بندی متوسط شماره 1 نیز در 10 صفحه برتر رتبه بندی می شود. [search results] برای نزدیک به 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر (در حالی که مقدار میانه بیش از دو برابر کوچکتر است – حدود 400 کلمه کلیدی). و صفحات با رتبه پایین تر برای کلمات کلیدی کمتری رتبه بندی می کنند.”
همانطور که متوجه شدید، پاسخ به چند کلمه کلیدی که باید هدف قرار دهید به طول آن محتوا بستگی دارد. با این حال، بهتر است حداقل روی دو تا سه کلمه کلیدی برای هر صفحه تمرکز کنید. اگر محتوای طولانی تری دارید، پاسخ چند کلمه کلیدی سئو در هر صفحه می تواند پنج یا شش یا بیشتر باشد. تا زمانی که خواندن مطالب را طبیعی نگه دارید، باید خوب باشید.
امیدوارم از این مقاله در پاسخ به این سوال که در هر صفحه برای سئو باید روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید، لذت برده باشید.
به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است و چرا من یک پست وبلاگ خاص در مورد این موضوع نوشتم. من همچنین راهنمای کاملی در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به یک وب سایت برای اهداف سئو در صورتی که برای درک بهترین مکان ها برای بهینه سازی محتوای خود برای SEO درون صفحه با کلمات کلیدی هدف خود به کمک نیاز دارید، نوشتم.
به طور کلی، هر چه تعداد کلمات سئو بیشتر باشد، تراکم کلمات کلیدی باید کمتر باشد. شما می خواهید که کلمه کلیدی به اندازه کافی برای SEO خوب ظاهر شود بدون اینکه خیلی تکراری شود و سیگنال منفی به الگوریتم های موتور جستجو ارسال کند که دستکاری کلمات کلیدی در حال انجام است.
حداقل باید سه تا چهار کلمه کلیدی در صفحه اصلی وجود داشته باشد تا بیشترین مزیت سئو را داشته باشید. صفحه اصلی مانند هر صفحه دیگری در سایت شما است و باید برای اهداف سئو کلمات کلیدی با گنجاندن چندین کلمه کلیدی نزدیک به هم به همان شیوه رفتار شود.
کلمات کلیدی دم دراز اساساً اشکال طولانی تر کلمه کلیدی ریشه هستند. برای مثال، صفحهای که رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی سئو» را دارد، ممکن است رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی سئو برای وبلاگ نویسان» یا «بهترین ابزار کلمات کلیدی سئو برای مشاغل کوچک» و غیره را نیز کسب کند. همه اینها فقط به نحوه نگارش محتوا بستگی دارد و چقدر صفحه برای سایر کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده است.
بسیاری از مردم صفحه اصلی خود را به عنوان یک قطعه فروش بصری در نظر می گیرند و کلمات زیادی را در صفحه درج نمی کنند. اگرچه این ممکن است از نقطه نظر طراحی خوب به نظر برسد، اما می تواند به رتبه بندی SEO و کلمات کلیدی شما برای صفحه اصلی آسیب برساند زیرا موتور جستجو نمی تواند کلمات زیادی را برای مرتبط کردن محتوا پیدا کند.
و اگر در مورد چیزهایی مانند:
ممکن است تعداد کلمات کلیدی بیش از حد در یک صفحه وجود داشته باشد. اول، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بارها و بارها به عنوان “پر کردن کلمات کلیدی” شناخته می شود که می تواند محتوای شما را جریمه کند. و دوم اینکه پارازیت کردن هر چه بیشتر کلمات کلیدی در یک پست می تواند آن را غیرقابل خواندن کند.
گوگل پر کردن کلمات کلیدی را دوست ندارد و به این عمل اشاره دارد به عنوان “تلاش برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل.” تکرار کلمات یا عبارات یکسان به قدری که غیرطبیعی به نظر برسد، به عنوان مثال:
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.