این راهنما فراوانی کلمات کلیدی را توضیح می دهد.
در زیر، خواهید فهمید که فرکانس کلمات کلیدی چیست و چگونه در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کاربرد دارد. همچنین خواهید آموخت که فرکانس خوب برای سئو چیست و چگونه آن را با استفاده از یک فرمول محاسبه کنید، بنابراین وب سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کم یا بیش از حد بهینه نکنید.
در پایان این صفحه، همه چیزهایی را که باید در مورد عبارات کلیدی و فراوانی در یک صفحه وب بدانید، خواهید فهمید.
فرکانس کلمات کلیدی چیست؟
فرکانس کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب یا درون یک محتوا ظاهر می شود. فراوانی یک کلمه کلیدی به عنوان نسبت یا درصد از تعداد کل کلمات اندازه گیری می شود.
فراوانی کلمات کلیدی در سئو
بسامد کلمات کلیدی در سئو به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص در یک صفحه وب ظاهر می شود زیرا مربوط به بهینه سازی موتور جستجو در صفحه است. فراوانی کلمات کلیدی برای سئو به تعیین پرس و جوهای مرتبطی که صفحه می تواند برای آنها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی کند، کمک می کند.
شما همچنین می توانید فرکانس کلمه کلیدی را به عنوان تکرار کلمه کلیدی در نظر بگیرید که یک عامل رتبه بندی جزئی برای سئو است. اگر فرکانس جستجوی کلمه کلیدی برای یک عبارت هدف در یک صفحه وب بسیار کم باشد، ممکن است محتوا در رتبه بندی آن عبارت در SERP ها دچار مشکل شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از فراوانی کلمات کلیدی برای کمک به درک محتوا استفاده می کنند تا الگوریتم بتواند صفحه را برای جستجوهای مربوطه فهرست و رتبه بندی کند.
به عنوان مثال، اگر میخواستید یک صفحه وب برای عبارت کلید واژه «کپینویسی سئو» رتبهبندی شود، اما هرگز آن عبارت را در صفحه برای دیدن کاربران یا خزیدن عنکبوتهای موتور جستجو ذکر نکردهاید، احتمالاً گوگل آن را در رتبهبندی نمیکند. موتور جستجوی آن عبارت بدون استفاده از عبارت خاص «نوشتن سئو» در صفحه، الگوریتم آنقدر قوی سیگنال سئوی درون صفحه را ندارد که به تطبیق محتوا با جستارهای جستجوی مرتبط کمک کند.
در حال حاضر، فراوانی کلمات کلیدی به خودی خود یک عامل رتبه بندی مستقیم برای موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل نیست. و اگر تکرار کلمه کلیدی شما خیلی زیاد باشد، ممکن است یک سیگنال منفی به الگوریتم گوگل ارسال کند که صفحه وب از یک تکنیک هرزنامه به نام “کلید واژه پر کردن” استفاده می کند که دستورالعمل های وب مستر را نقض می کند. پر کردن کلمات کلیدی، بارگذاری یک صفحه با تعداد زیادی کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه بندی در SERP ها است و می تواند سایت شما را جریمه کند.
یک تمرین سئو بهتر برای استفاده به جای پر کردن کلمات کلیدی، برجسته بودن کلمه کلیدی نامیده می شود که در آن از کلمات کلیدی هدف در مکان های برجسته در یک صفحه وب استفاده می کنید تا سیگنال های قوی را به موتورهای جستجو ارسال کنید که صفحه باید برای چه کلمات کلیدی در SERPS رتبه بندی کند. (مکان های نمونه برای سئو را می توان در آن مقاله پیوند یافته یافت.)
جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر در گوگل، تأیید کرد که برجستگی کلمه کلیدی (و تا حدی، فرکانس جستجوی کلمه کلیدی) یک فاکتور رتبه بندی برای سئو در یکی از کارهای خود است. جلسات هفتگی ساعت اداری SEO. نقل قول زیر از نقطه 6:43 شروع می شود:
“اگر چیزی وجود دارد که می خواهید به ما بگویید که صفحه شما در مورد آن است، تا آن را تا حد امکان قابل مشاهده کنید. بنابراین آن را فقط به عنوان ذکر یک کلمه ای در پایین مقاله خود قرار ندهید. اما در عوض، از آن در عناوین خود استفاده کنید، از آن در عنوانهای خود استفاده کنید، از آن در عنوانهای فرعی خود استفاده کنید، از آن در زیرنویسها برای تصاویر استفاده کنید، همه این موارد را تا حد امکان برای کاربران و برای Google هنگام رفتن به صفحه شما واضح تر کنید. که این صفحه در مورد این موضوع است.”
استراتژی دیگری که می توانید برای کاهش فراوانی کلمات کلیدی مطابقت دقیق استفاده کنید، استفاده از نزدیکی کم کلمات کلیدی برای جداسازی کلمات درون عبارت کلیدی است. برای جزئیات بیشتر در مورد تکنیک سئوی درون صفحه، آن مقاله مرتبط را بررسی کنید.
فرکانس کلمه کلیدی خوب چیست؟
یک فرکانس خوب کلمه کلیدی استفاده از یک کلمه کلیدی یک تا دو بار در هر 100 کلمه است. پیروی از این فرکانس، تراکم کلمه کلیدی را در حدود 1-2٪ حفظ می کند که برای سئوی داخل صفحه ایمن در نظر گرفته می شود.
با این حال، به خاطر داشته باشید که بر اساس الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل، درصد قطعی برای فراوانی کلمات کلیدی و سئو وجود ندارد. برخی از صفحات وب در SERP ها برای جستارهای هدف خود با فراوانی کلمه کلیدی 1% رتبه بالایی دارند در حالی که برخی دیگر دارای تراکم کلمه کلیدی 10% یا بالاتر هستند. اگر از عبارات کلیدی خود به طور طبیعی در سرتاسر محتوا استفاده می کنید و در عین حال مناطق خاصی را برای سئوی درون صفحه برای برجستگی کلمه کلیدی بهینه می کنید، پس نباید با بهینه سازی بیش از حد یا کمتر از حد صفحه وب مشکلی نداشته باشید.
فرمول فرکانس کلمه کلیدی
برای محاسبه فراوانی کلمات کلیدی، تعداد دفعات استفاده از یک کلمه کلیدی در یک صفحه را بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم کنید و آن مقدار را در 100 ضرب کنید تا یک درصد بدست آورید.
محاسبه مثال
فرمول فرکانس کلمه کلیدی به صورت KF = (KWa / TW) x 100 نوشته شده است.
KF = فرکانس کلمه کلیدی
KWa = نمایش کلمات کلیدی در صفحه
TW = کل کلمات در صفحه
به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی 10 بار در صفحه ای که دارای 1000 کلمه کل است ظاهر شود، آنگاه فراوانی کلمه کلیدی 1٪ خواهد بود.
فرمول این خواهد بود: 1 = (10 / 1000) x 100
اکنون که می دانید بسامد کلمه کلیدی چیست و چگونه آن را برای بهینه سازی موتور جستجو محاسبه کنید، ممکن است بخواهید این راهنماهای مرتبط را نیز بررسی کنید. روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز کنید و چگونه کلمات کلیدی را در یک مقاله برای سئو قرار دهید تا رتبه های بالاتر در SERP ها را کسب کنید.
فرکانس کلمات کلیدی در مقابل چگالی کلمات کلیدی
فراوانی کلمه کلیدی و چگالی کلمه کلیدی دو اصطلاح متفاوت برای یک اصل هستند. هم فراوانی کلمه کلیدی و هم چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب یا درون یک محتوا ظاهر می شود و به صورت درصد یا نسبت بیان می شود اشاره دارد.
اکنون، برخی از افراد ممکن است به تعداد دفعات استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی در یک صفحه وب مانند 5، 10، 15 یا 20 به تعداد دفعات جستجوی کلمه کلیدی به عنوان یک عدد کامل اشاره کنند. نشان دهنده درصد دفعات استفاده از عبارت در صفحه است، مانند 1٪، 2٪، 5٪، یا 10٪. با این حال، هم چگالی کلمه کلیدی و هم فراوانی کلمه کلیدی را می توان به جای هم استفاده کرد.
خلاصه فرکانس کلمه کلیدی
امیدوارم از این راهنمای در مورد فراوانی کلمات کلیدی لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، فراوانی کلمات کلیدی در سئو به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب یا درون یک محتوا ظاهر می شود، اشاره دارد. و فراوانی یک کلمه کلیدی را می توان به صورت یک عدد کامل، نسبت یا درصد از تعداد کل کلمات بیان کرد. فراوانی عبارات کلیدی به خودی خود یک عامل رتبه بندی مستقیم برای گوگل نیست. با این حال، درک آن برای بهینه سازی مناسب موتورهای جستجو در صفحه، مفهوم مهمی است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/keyword-frequency/