در سئو چیست؟ (با مثال)


این راهنما برجسته بودن کلمه کلیدی را توضیح می دهد.

در زیر، متوجه خواهید شد که برجستگی کلمه کلیدی چیست و چگونه در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کاربرد دارد. همچنین فهرستی از نمونه‌هایی از برجستگی کلمات کلیدی در سئو را دریافت خواهید کرد تا بدانید که چگونه از این روش بازاریابی دیجیتال برای وب‌سایت خود استفاده کنید و بینش‌های کلیدی در مورد اهمیت فاکتور رتبه‌بندی آن برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ را بدانید.

در پایان این صفحه، همه چیزهایی را که باید در مورد عبارات کلیدی و برجستگی در یک صفحه وب بدانید، خواهید فهمید.

برجستگی کلمه کلیدی

برجستگی کلمه کلیدی چیست؟

برجستگی کلمه کلیدی یک عمل سئو است که از یک کلمه کلیدی هدف در مکان های برجسته در یک صفحه وب استفاده می کند تا سیگنالی قوی به موتورهای جستجو ارسال کند که صفحه باید برای چه کلمات کلیدی در SERPS رتبه بندی کند.

نمونه هایی از برجستگی کلمات کلیدی در سئو

اکنون که می دانید برجستگی کلمه کلیدی به چه چیزی اشاره دارد، بیایید به چند نمونه از آن در عمل نگاه کنیم.

عنوان صفحه

عنوان صفحه که به عنوان متا نیز شناخته می شود، یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید از برجسته بودن کلمه کلیدی برای سئو استفاده کنید زیرا در بالای یک سند HTML ظاهر می شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ عنوان صفحه را بررسی می‌کنند تا محتوای محتوا را ارزیابی کنند. آنها همچنین این عنوان را برای لیست وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش می دهند تا کاربران روی آن کلیک کنند، که قرار دادن کلمه کلیدی هدف خود را در عنوان صفحه برای سئو برای شما بسیار مهم می کند.

توضیحات متا

توضیحات متا نیز در نزدیکی بالای سند HTML قرار دارد، که همچنین مکان برجسته ای برای کلمات کلیدی است. و اگرچه توضیحات متا یک عامل رتبه‌بندی مستقیم برای سئو نیست، وجود کلمه کلیدی شما در این زمینه به ارسال سیگنال به Google، Yahoo و Bing در مورد موضوع صحیح صفحه کمک می‌کند.

پاراگاف اول

وقتی نوبت به نوشتن محتوای واقعی برای صفحه وب می‌رسد، اولین پاراگراف برای برجستگی کلمات کلیدی و رتبه‌بندی اهمیت زیادی دارد. این اولین متنی است که کاربر می خواند، بنابراین گنجاندن کلمات کلیدی مورد نظر در یکی دو جمله اول برای بهینه سازی موتور جستجو خوب است. این راهنمای مرتبط در مورد نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در یک مقاله برای استفاده برای سئو را ببینید.

سرفصل ها

سرفصل های صفحه نیز برای تعیین برجستگی عبارات کلیدی مهم هستند. همانطور که در بخش بعدی این راهنما ذکر شد، جان مولر از گوگل تایید کرد که باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در عناوین و زیرعنوان های صفحه قرار دهید. موثرترین مکان ها تگ H1 و به دنبال آن تگ های H2 و H3 هستند. این راهنمای مرتبط در مورد بهترین شیوه های SEO H1 را ببینید.

تصاویر

وجود یک کلمه کلیدی در قسمت متن یا عنوان ALT تصویر نیز برجستگی عبارت کلیدی را افزایش می دهد. با بهینه‌سازی تصاویر برای سئو، به خزنده‌های موتور جستجو سیگنال بیشتری می‌دهید تا هنگام رتبه‌بندی صفحه در SERP برای جست‌وجوهای مرتبط، در نظر بگیرند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

همانطور که می بینید، برجستگی کلمه کلیدی با مفاهیم چگالی کلمه کلیدی و نزدیکی کلمه کلیدی متفاوت است. برجستگی ربطی به تراکم (درصد دفعات استفاده از یک عبارت کلیدی در یک صفحه) یا نزدیکی (فاصله بین دو کلمه کلیدی در عبارت) ندارد.

برجستگی کلمه کلیدی در سئو: مکان های HTML نمونه

آیا برجستگی کلمه کلیدی یک عامل رتبه بندی است؟

برجستگی کلمه کلیدی یک فاکتور رتبه بندی تایید شده برای سئو است. هرچه یک کلمه کلیدی به ابتدای عناوین، متن و عناصر خاص HTML نزدیکتر باشد، برای افزایش سیگنال ارتباط SEO صفحه وب برجسته تر است.

در این ویدیو توسط مت کاتزمهندس سابق گوگل، توضیح می دهد که چگونه موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل برای تجزیه و تحلیل برجستگی کلمه کلیدی در یک صفحه وب ساخته شده اند. اولین باری که خزنده یک کلمه را تشخیص می دهد، فکر می کند “خیلی جالب است، محتوا در مورد آن کلمه است.” و دفعه بعد که با آن کلمه برخورد می کند، خزنده تأیید می کند که صفحه هنوز در مورد آن کلمه است.

مت صریحاً می‌گوید: «یک یا دو بار اول که کلمه‌ای را ذکر می‌کنید، ممکن است به رتبه‌بندی شما کمک کند.» با این حال، او ادامه می دهد که “فقط به این دلیل که می توانید آن را هفت یا هشت بار بگویید، به این معنی نیست که لزوماً به رتبه بندی شما کمک می کند.” اگر به تکرار یک عبارت کلیدی بارها و بارها به عنوان یک تاکتیک دستکاری ادامه دهید، ممکن است خطر پر کردن کلمات کلیدی را داشته باشید که یک عمل SEO است که برخلاف دستورالعمل‌های وبمستر گوگل است.

جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر در گوگل، نیز برجستگی کلمه کلیدی را به عنوان یک عامل رتبه بندی برای سئو در یکی از موارد خود تایید کرد. جلسات هفتگی ساعت اداری SEO. نقل قول زیر از نقطه 6:43 شروع می شود:

“اگر چیزی وجود دارد که می خواهید به ما بگویید که صفحه شما در مورد آن است، تا آن را تا حد امکان قابل مشاهده کنید. بنابراین آن را فقط به عنوان ذکر یک کلمه ای در پایین مقاله خود قرار ندهید. اما در عوض، از آن در عناوین خود استفاده کنید، از آن در عنوان‌های خود استفاده کنید، از آن در عنوان‌های فرعی خود استفاده کنید، از آن در زیرنویس‌ها برای تصاویر استفاده کنید، همه این موارد را تا حد امکان برای کاربران و برای Google هنگام رفتن به صفحه شما واضح تر کنید. که این صفحه در مورد این موضوع است.”

اکنون که می دانید برجستگی کلمه کلیدی چیست و چگونه از آن به طور موثر برای سئو استفاده کنید، ممکن است بخواهید این راهنمای مرتبط را در مورد اینکه برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز کنید را نیز بررسی کنید.

خلاصه کلمه کلیدی برجستگی

امیدوارم از این راهنمای در مورد برجستگی کلمات کلیدی لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، برجستگی کلیدواژه بهترین روش سئو است که کلمات کلیدی مورد نظر را در مکان‌های برجسته در یک صفحه وب قرار می‌دهد تا سیگنال‌های قوی‌تری درباره کلمات کلیدی صفحه در SERPS به موتورهای جستجو ارسال کند. برجستگی کلمه کلیدی همچنین یک عامل رتبه بندی تایید شده است که الگوریتم گوگل از آن برای ارزیابی موضوعات در یک صفحه استفاده می کند، بنابراین یک عنصر مهم برای استفاده برای بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه است.




منبع: https://seochatter.com/keyword-prominence/