در سئو چیست؟  (با مثال)
انتشار: شهریور 18، 1401
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

در سئو چیست؟ (با مثال)


این راهنما برجسته بودن کلمه کلیدی را توضیح می دهد.

در زیر، متوجه خواهید شد که برجستگی کلمه کلیدی چیست و چگونه در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کاربرد دارد. همچنین فهرستی از نمونه هایی از برجستگی کلمات کلیدی در سئو را دریافت خواهید کرد تا بدانید که چگونه از این روش بازاریابی دیجیتال برای وب سایت خود استفاده کنید و بینش های کلیدی در مورد اهمیت فاکتور رتبه بندی آن برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ را بدانید.

در پایان این صفحه، همه چیزهایی را که باید در مورد عبارات کلیدی و برجستگی در یک صفحه وب بدانید، خواهید فهمید.

برجستگی کلمه کلیدی چیست؟

برجستگی کلمه کلیدی یک عمل سئو است که از یک کلمه کلیدی هدف در مکان های برجسته در یک صفحه وب استفاده می کند تا سیگنالی قوی به موتورهای جستجو ارسال کند که صفحه باید برای چه کلمات کلیدی در SERPS رتبه بندی کند.

نمونه هایی از برجستگی کلمات کلیدی در سئو

اکنون که می دانید برجستگی کلمه کلیدی به چه چیزی اشاره دارد، بیایید به چند نمونه از آن در عمل نگاه کنیم.

عنوان صفحه

عنوان صفحه که به عنوان متا نیز شناخته می شود، یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید از برجسته بودن کلمه کلیدی برای سئو استفاده کنید زیرا در بالای یک سند HTML ظاهر می شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ عنوان صفحه را بررسی می کنند تا محتوای محتوا را ارزیابی کنند. آنها همچنین این عنوان را برای لیست وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش می دهند تا کاربران روی آن کلیک کنند، که قرار دادن کلمه کلیدی هدف خود را در عنوان صفحه برای سئو برای شما بسیار مهم می کند.

توضیحات متا

توضیحات متا نیز در نزدیکی بالای سند HTML قرار دارد، که همچنین مکان برجسته ای برای کلمات کلیدی است. و اگرچه توضیحات متا یک عامل رتبه بندی مستقیم برای سئو نیست، وجود کلمه کلیدی شما در این زمینه به ارسال سیگنال به Google، Yahoo و Bing در مورد موضوع صحیح صفحه کمک می کند.

پاراگاف اول

وقتی نوبت به نوشتن محتوای واقعی برای صفحه وب می رسد، اولین پاراگراف برای برجستگی کلمات کلیدی و رتبه بندی اهمیت زیادی دارد. این اولین متنی است که کاربر می خواند، بنابراین گنجاندن کلمات کلیدی مورد نظر در یکی دو جمله اول برای بهینه سازی موتور جستجو خوب است. این راهنمای مرتبط در مورد نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در یک مقاله برای استفاده برای سئو را ببینید.

سرفصل ها

سرفصل های صفحه نیز برای تعیین برجستگی عبارات کلیدی مهم هستند. همانطور که در بخش بعدی این راهنما ذکر شد، جان مولر از گوگل تایید کرد که باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در عناوین و زیرعنوان های صفحه قرار دهید. موثرترین مکان ها تگ H1 و به دنبال آن تگ های H2 و H3 هستند. این راهنمای مرتبط در مورد بهترین شیوه های SEO H1 را ببینید.

تصاویر

وجود یک کلمه کلیدی در قسمت متن یا عنوان ALT تصویر نیز برجستگی عبارت کلیدی را افزایش می دهد. با بهینه سازی تصاویر برای سئو، به خزنده های موتور جستجو سیگنال بیشتری می دهید تا هنگام رتبه بندی صفحه در SERP برای جست وجوهای مرتبط، در نظر بگیرند.

همانطور که می بینید، برجستگی کلمه کلیدی با مفاهیم چگالی کلمه کلیدی و نزدیکی کلمه کلیدی متفاوت است. برجستگی ربطی به تراکم (درصد دفعات استفاده از یک عبارت کلیدی در یک صفحه) یا نزدیکی (فاصله بین دو کلمه کلیدی در عبارت) ندارد.

آیا برجستگی کلمه کلیدی یک عامل رتبه بندی است؟

برجستگی کلمه کلیدی یک فاکتور رتبه بندی تایید شده برای سئو است. هرچه یک کلمه کلیدی به ابتدای عناوین، متن و عناصر خاص HTML نزدیکتر باشد، برای افزایش سیگنال ارتباط SEO صفحه وب برجسته تر است.

در این ویدیو توسط مت کاتزمهندس سابق گوگل، توضیح می دهد که چگونه موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل برای تجزیه و تحلیل برجستگی کلمه کلیدی در یک صفحه وب ساخته شده اند. اولین باری که خزنده یک کلمه را تشخیص می دهد، فکر می کند "خیلی جالب است، محتوا در مورد آن کلمه است." و دفعه بعد که با آن کلمه برخورد می کند، خزنده تأیید می کند که صفحه هنوز در مورد آن کلمه است.



منبع: https://seochatter.com/keyword-prominence/