این راهنما جستجوی ارگانیک را توضیح می دهد.
در زیر، جستجوی ارگانیک چیست و نمونههایی از نتایج جستجوی ارگانیک را که در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ظاهر میشوند، مشاهده خواهید کرد. همچنین توضیحی در مورد تفاوت بین جستجوی ارگانیک و ترافیک جستجوی پولی دریافت خواهید کرد تا بدانید که چگونه هر روش در وب سایت شما برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اعمال می شود.
در پایان این صفحه، تعریف و مفاهیم اصلی معنای جستجوی ارگانیک برای سئو و بازاریابی دیجیتال را خواهید فهمید.

جستجوی ارگانیک چیست؟
جستجوی ارگانیک نتایج جستجوی بدون پرداختی است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شود. نتایج جستجوی ارگانیک آگهیهای پولی را حذف نمیکنند، به این معنی که آنها فهرستهای رایگان در موتورهای جستجو هستند که به دلیل مرتبط بودن با عبارت جستجوی کاربر ظاهر میشوند.
انواع نمونه از نتایج جستجوی ارگانیک
قطعه های ویژه
قطعه های ویژه نتایج جستجوی ارگانیکی هستند که در بالای SERP ها برای پرس و جوهای خاص ظاهر می شوند. این ویژگی جستجوی ارگانیک به عنوان «موقعیت 0» نیز شناخته میشود، زیرا رتبه برتر برای فهرستهای بدون پرداخت است. یک قطعه برجسته در چهار نوع ارائه می شود: پاراگراف ها، جداول، لیست ها و ویدیوها. هدف از قطعههای برجسته ارگانیک این است که به کاربران پاسخی سریع به درخواست آنها مستقیماً در SERP ارائه دهند. به طور متوسط، قطعه های برجسته 35٪ از کل کلیک های کاربر را دریافت می کنند.
لیست های جستجوی ارگانیک
لیست های جستجوی ارگانیک وب سایت هایی هستند که کلمه “تبلیغ” را در کنار خود ندارند. این نتایج بهصورت الگوریتمی برای کلمات کلیدی ارگانیک محاسبه میشوند و تحت تأثیر پرداختهای تبلیغکننده قرار نمیگیرند. سایت هایی که در این موقعیت ها رتبه بندی می کنند، سئوی ارگانیک بهتری نسبت به رقبا دارند. به طور متوسط، این لیست های طبیعی 44٪ نرخ کلیک (CTR) از کل کلیک های کاربران را دریافت می کنند.
نتایج غنی
نتایج غنی (همچنین به عنوان “قطعات غنی” شناخته می شود) لیست های جستجوی ارگانیک با داده های اضافی نمایش داده شده برای نتیجه وب سایت هستند. هدف برجسته کردن اطلاعات کلیدی است که برای کاربر مفید است. به عنوان مثال می توان به رتبه بندی مرور، اطلاعات دستور غذا، قیمت، تعداد آرا و نام نویسنده اشاره کرد.
چرخ فلک های ویدیویی
چرخ فلکهای ویدیویی حاوی تصاویر کوچک ویدیوهای مرتبط برای یک عبارت جستجوی ارگانیک هستند. کاربران میتوانند در میان این ویدیوها پیمایش کنند تا ویدیویی را پیدا کنند و پخش کنند که با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد.
چرخ فلک های تصویری
چرخ فلک های تصویری نوع دیگری از ویژگی های جستجوی ارگانیک هستند که شبیه چرخ فلک های ویدئویی هستند. کاربران میتوانند از طریق تصاویر نمونه مرتبط با عبارت جستجو نگاه کنند.
داستان های برتر
داستانهای برتر بخشی است که در جستجوی Google ظاهر میشود، زمانی که الگوریتم یک عبارت جستجوی ارگانیک را تشخیص میدهد که اخبار محور است. این سیستم دارای مقالاتی است که جدید و به روز از وب سایت های معتبر هستند.
مردم همچنین نتایج را می پرسند
People Also Ask یک ویژگی جستجوی گوگل است که لیستی از سوالات مرتبط با پرس و جو اولیه را ارائه می دهد. این کادر در نتایج ارگانیک ظاهر میشود و فهرستهای غیرپرداختی را نشان میدهد که به این سؤالات پاسخ میدهند. وبسایتهای فهرستشده در نتایج People Also Ask معمولاً با سایتهایی مطابقت دارند که در قطعههای برجسته برای همان جستار برجسته شدهاند. به طور متوسط، این نتایج 6٪ از کل کلیک کاربران را دریافت می کند. و برای برخی از سایت ها، منبع خوبی برای ترافیک ارگانیک بیشتر است.
پانل های دانش
پانل های دانش جعبه های اطلاعاتی هستند که در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، و بینگ هنگام جستجوی موجودیت های شناخته شده (یعنی افراد، مکان ها، سازمان ها و چیزهایی) که اطلاعات تایید شده در نمودار دانش، که مجموعه ای از به هم مرتبط هستند، ظاهر می شوند. توصیف مفاهیم، روابط و رویدادها.
بسته های محلی
بسته محلی یک نوع جستجوی ارگانیک است که در SERP برای جستجوهای محلی ظاهر می شود. بستههای محلی دارای سه فهرست کسبوکار بدون پرداخت و یک فهرست پولی اختیاری هستند که مربوط به یک جستجوی خاص و همچنین نقشهای با مکانهای کسبوکار است. با کلیک بر روی دکمه “کسب و کار بیشتر” می توانید لیست های کسب و کار بیشتری را مشاهده کنید. رتبه بندی در بسته محلی نیاز به یک استراتژی SEO محلی خوب دارد زیرا این لیست های بدون پرداخت هستند.
نتایج محصولات محبوب
نتایج محصولات محبوب نمونه دیگری است که در جستجوی ارگانیک خواهید یافت. این نتایج نشان میدهد که محصولات مرتبط برای جستجوهای جستجو با قصد خریدار، و شامل تصاویر، رتبهبندی، قیمتها، در دسترس بودن و اطلاعات توضیحات است.
جستجوی ارگانیک در مقابل ترافیک پولی
جستجوی ارگانیک با ترافیک جستجوی پولی متفاوت است زیرا نتایج حاصل از رتبه بندی طبیعی در موتورهای جستجو بر اساس سیگنال های سئو داخلی و خارجی است. شما نمی توانید برای افزایش دید وب سایت در نتایج ارگانیک پول پرداخت کنید. این رتبه بندی ها به صورت الگوریتمی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تعیین می شوند.
با این حال، می توانید از روش های جستجوی پولی استفاده کنید تا وب سایت خود را بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک قرار دهید. این استراتژی بازاریابی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نامیده می شود که در آن شما هزینه ای را برای هر کلیک روی تبلیغات سایت خود پرداخت می کنید. برای جزئیات بیشتر به این راهنمای مرتبط در مورد تفاوت بین SEO و PPC مراجعه کنید.
خلاصه جستجوی ارگانیک
امیدوارم از این راهنمای جستجوی ارگانیک لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، جستجوی ارگانیک به نتایج جستجوی بدون پرداختی اشاره دارد که در SERP در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ نمایش داده می شود. نتایج جستجوی ارگانیک برای سئو مفید هستند زیرا فهرستهای رایگانی هستند که تبلیغات پولی را حذف میکنند و به روشهای مختلفی ظاهر میشوند (همانطور که نمونهها نشان دادند) که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجوی کاربر دارد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/what-is-organic-search/