تفاوت و مقایسه (راهنمای کامل)


در حالی که SEO و PPC ممکن است نتایج مشابهی داشته باشند –افزایش ترافیک به یک وب سایت– این دو استراتژی بازاریابی کاملاً متفاوت هستند.

در این پست، نگاهی دقیق به سئو در مقابل PPC خواهیم داشت تا بتوانید نحوه عملکرد هر روش را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف آنلاین خود بدانید.

ابتدا تفاوت بین سئو و PPC را توضیح می دهم، سپس به مزایا و معایب هر نوع می پردازم و در نهایت برخی از آمارهای کلیدی را به شما ارائه می کنم که باید برای PPC در مقابل سئو در نظر بگیرید.

در پایان، دقیقاً خواهید دانست که زمان و دلارهای بازاریابی آنلاین خود را با SEO یا PPC به کجا اختصاص دهید.

و اگر می‌خواهید درباره مزایای بهینه‌سازی موتور جستجو بیشتر بدانید، حتماً پست‌های دیگر من را در مورد اینکه چرا کسب‌وکار شما به سئو نیاز دارد و چرا سئو برای موفقیت آنلاین شما مهم است را بررسی کنید تا بینش بیشتری در مورد این موضوع به دست آورید. من همچنین یک صفحه در مورد SEO در مقابل SMM دارم، اگر در مورد این مقایسه کنجکاو هستید.

سئو در مقابل PPC

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

تفاوت بین SEO و PPC چیست؟

تفاوت اصلی بین SEO و PPC این است که ترافیک از SEO رایگان است در حالی که ترافیک از PPC هزینه دارد. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد در حالی که پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای هر کلیک از یک تبلیغ به وب سایت شما هزینه دارد.

این ایده کلی پشت سئو و PPC است، اما مقایسه کامل بسیار عمیق تر است.

اکنون به این استراتژی های بازاریابی جستجو به صورت جداگانه و همچنین برخی از آمارهای کلیدی که مزایای استفاده از SEO و PPC را در بازاریابی دیجیتال نشان می دهد، نگاه می کنیم. به این ترتیب، می توانید بفهمید که کدام یک برای وب سایت شما بهتر است.

سئو: بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عمل بهینه سازی وب سایت و صفحات وب شما برای گنجاندن محتوایی است که می تواند به بهبود دید آنها در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند. به عبارت دیگر، سئو می تواند پتانسیل یک سایت را برای نمایش بیشتر در جستجوهای مرتبط به صورت رایگان بهبود بخشد.

سخت ترین بخش سئو این است که نمی توانید پولی بپردازید تا در صفحه نتایج جستجو بالاتر ظاهر شوید. همانطور که در راهنمای من در مورد بهینه سازی موتور جستجو توضیح داده شده است، موتورهای جستجو از الگوریتم هایی استفاده می کنند که کیفیت و ارتباط صفحات وب شما را محاسبه کرده و محتوای شما را بر اساس آن رتبه بندی می کنند.

بنابراین، فرآیند سئو در تلاش است تا بفهمد موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ چه چیزی را مهم می‌دانند و سپس وب‌سایت و صفحات وب شما را به روشی استراتژیک برای برآورده کردن آن معیارها بهینه می‌کند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید به راحتی متوجه شوید که چه کلماتی را هدف قرار دهید. برای دریافت نکات و ترفندهایی در مورد نحوه انجام این فرآیند، پست من را در مورد اینکه چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است، بررسی کنید.

علاوه بر این، دو نوع سئو وجود دارد: درون صفحه و خارج از صفحه. برای درک تفاوت‌ها و اینکه چگونه می‌توانید از هر نوع به نفع خود استفاده کنید، از پست من در مورد سئو داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه دیدن کنید.

یا می‌توانید با مراجعه به بهینه‌سازی درون صفحه و بهینه‌سازی خارج از صفحه، درباره هر نوع به طور جداگانه اطلاعات کسب کنید.

مزایا و معایب سئو

مزایای سئو معایب سئو
ترافیک آزاد است برای دیدن نتایج زمان می برد
نتایج بلند مدت هستند عدم قطعیت وجود دارد
ROI خوب بزرگ شدن بدون تیم سخت است
هر کسی می تواند سئو را انجام دهد تسلط بر سئو می تواند سخت باشد
می تواند هر کلمه کلیدی را هدف قرار دهد همه کلمات کلیدی سودآور نیستند
برای آگاهی از برند خوب است خریدار مدار کمتر

نتایج و آمار سئو

  • 93 درصد از تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو شروع می شود. (ایمفورزا)
  • 95 درصد از ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج جستجو می رود. (خلاصه دیجیتال)
  • 68٪ از کل کلیک ها به پنج موقعیت اول در نتایج جستجو می رود. (هاب اسپات)
  • 14.6٪ از کل سرنخ های SEO بسته می شود (در مقابل 1.7٪ از سرنخ های خروجی). (WebFX)
  • 89 درصد از بازاریابان می گویند سئو موفقیت آمیز است. (بازاریاب)
  • 60 درصد از کسب و کارهای کوچکی که از سئو استفاده می کنند از PPC نیز استفاده می کنند. (کلاچ)

PPC: پرداخت به ازای هر کلیک

PPC یا پرداخت به ازای کلیک یک راه حل تبلیغاتی است که در آن شما پیشنهاد می دهید تا در تبلیغاتی که در کنار نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند، ظاهر شوند. با PPC، فقط زمانی پول پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند تا از سایت شما بازدید کند یا با کسب و کار شما تماس بگیرد. همه موتورهای جستجو دارای گزینه تبلیغات پولی مانند این هستند، از جمله تبلیغات گوگل، تبلیغات یاهو و تبلیغات بینگ.

بخش چالش برانگیز PPC این است که هزینه هر کلیک بسته به سطح رقابت و صنعت متفاوت است. به عنوان مثال، می توانید 0.05 دلار به ازای هر کلیک یا 100 دلار به ازای هر کلیک در کمپین PPC بپردازید—هزینه نهایی به کلمات کلیدی هدفی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

بنابراین، فرآیند برنامه ریزی یک استراتژی خوب PPC، یافتن کلمات کلیدی با کمترین قیمت در صنعت شما است که بیشترین میزان تبدیل ترافیک وب سایت را ارائه می دهد.

مزایا و معایب PPC

مزایای PPC معایب PPC
نتایج سریع شما برای هر کلیک پول پرداخت می کنید
سطح پایین عدم قطعیت رشد به بودجه گره خورده است
نیازی به تیم ندارد ROI غیر قابل پیش بینی است
هر کسی می تواند PPC را انجام دهد آزمون و خطا هزینه دارد
می تواند هر کلمه کلیدی را هدف قرار دهد هزینه هر کلیک بر اساس کلمه کلیدی متفاوت است
قابل اندازه گیری و ردیابی جمع آوری داده های خوب زمان می برد

نتایج و آمار PPC

  • 52 درصد از افرادی که روی تبلیغات PPC کلیک می کنند به هر حال با تبلیغ کننده تماس می گیرند. (Business2Community)
  • 46 درصد از کلیک ها به 3 نقطه برتر تبلیغات پولی می رود. (ترافیک برق)
  • 60 درصد از مردم نمی توانند تبلیغات را در صفحات نتایج موتورهای جستجو شناسایی کنند. (زمین موتور جستجو)
  • 75 درصد از مردم می گویند تبلیغات پولی پیدا کردن آنچه را که نیاز دارند آسان تر می کند. (کلاچ)
  • احتمال خرید بازدیدکنندگان PPC 50 درصد بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک است. (پرش کردن)
  • کسب و کارها معمولاً به ازای هر 1 دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می کنند، به طور متوسط ​​2 دلار درآمد کسب می کنند. (گوگل)

سئو یا PPC کدام بهتر است؟

SEO برای ترافیک طولانی مدت و بازگشت سرمایه بهتر از PPC است. رتبه بندی صفحات وب برای کلمات کلیدی مورد نظر شما با سئو، ترافیک بیشتری را به صورت رایگان نسبت به پرداخت برای آن کلمات کلیدی با PPC به ارمغان می آورد. اگر ترافیک و هزینه موقعیت های صفحه اول سئو را با PPC مقایسه کنید، سئو بهتر است.

علاوه بر این، سئو می تواند قدرت و ارزش کلی وب سایت شما را افزایش دهد که منجر به نتایج ثابت تر می شود. PPC بر اعتبار سایت شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، می تواند نتایج فوری را با مخاطبان بسیار هدفمند در یک دوره حساس زمانی ارائه دهد، بدون اینکه نگران داشتن صفحات وب بهینه سازی شده باشد.

در دراز مدت، وقتی صحبت از سئو یا PPC به میان می‌آید، کارشناسان موافق هستند که سئو مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل است و نسبت به کمپین‌های PPC بازده سرمایه‌گذاری بسیار بالاتری به شما می‌دهد. اما فقط به خاطر داشته باشید که تلاش‌های بهینه‌سازی شما تعیین می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا سئو تأثیر بگذارد.

همچنین ممکن است بخواهید بازاریابی محتوا را به این ترکیب اضافه کنید. زیرا زمانی که این کار را انجام دهید، می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این استراتژی، صفحه بازاریابی محتوای من در مقابل سئو را بررسی کنید.

اگر می خواهید به طور کلی درباره سئوی ارگانیک بیشتر بدانید، از راهنمای من در مورد بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک دیدن کنید.

سئو در مقابل PPC (مقایسه کامل)

سئو PPC
ترافیک آزاد است شما برای هر کلیک پول پرداخت می کنید
نتایج بلند مدت هستند رشد به بودجه گره خورده است
ROI خوب ROI غیر قابل پیش بینی است
هر کسی می تواند سئو را انجام دهد آزمون و خطا هزینه دارد
می تواند هر کلمه کلیدی را هدف قرار دهد هزینه هر کلیک بر اساس کلمه کلیدی متفاوت است
برای آگاهی از برند خوب است جمع آوری داده های خوب زمان می برد
برای دیدن نتایج زمان می برد نتایج سریع
عدم قطعیت وجود دارد سطح پایین عدم قطعیت
بزرگ شدن بدون تیم سخت است نیازی به تیم ندارد
تسلط بر سئو می تواند سخت باشد هر کسی می تواند PPC را انجام دهد
همه کلمات کلیدی سودآور نیستند می تواند هر کلمه کلیدی را هدف قرار دهد
خریدار مدار کمتر قابل اندازه گیری و ردیابی

آیا PPC به سئو کمک می کند؟

PPC به طور مستقیم به سئو کمک نمی کند. با این حال، PPC می تواند به بهبود تلاش های سئوی شما به طور غیرمستقیم با افزایش قرار گرفتن در معرض برای وب سایت شما کمک کند. با ورود بازدیدکنندگان جدید به سایت شما، می توانید شاهد افزایش بک لینک طبیعی باشید. و بک لینک ها یک سیگنال رتبه بندی در سئو هستند.

به گفته گوگل، “برخلاف برخی افسانه ها و ادعاها، اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل به رتبه بندی سئو شما کمک نمی کند. با این حال، تبلیغات PPC می تواند در ارتباط با مخاطبان گسترده تری به صورت آنلاین مفید باشد. واقعیت این است که اولین مسئولیت گوگل ارائه مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربرانش است. و اگر یک کسب‌وکار بتواند برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج جستجو هزینه بپردازد، ممکن است کاربران بر اساس هدف جستجو، مفیدترین اطلاعات را دریافت نکنند.

در حالی که PPC مستقیماً بر SEO تأثیر نمی گذارد، همچنان می تواند بخش ارزشمندی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب باشد. با سرمایه گذاری در PPC و SEO، می توانید کمپین بازاریابی منسجم تری ایجاد کنید که باعث افزایش ترافیک و در معرض دید کسب و کار شما می شود.

خلاصه برای SEO در مقابل PPC

امیدوارم از این پست در مورد SEO در مقابل PPC لذت برده باشید.

همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین SEO و PPC در این است که بهینه سازی موتور جستجو بر روی دریافت ترافیک رایگان وب سایت متمرکز است در حالی که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک برای دریافت همان نوع بازدید کننده هزینه دارد. با این حال، هر دو استراتژی بازاریابی می توانند برای بهبود دید آنلاین یک کسب و کار زمانی که با هم استفاده می شوند مفید باشند.

اگر می خواهید تصمیم بگیرید که در حال حاضر از کدام استراتژی استفاده کنید، SEO یا PPC، بهتر است بدانید که اهداف فعلی برای کسب و کار شما چیست. اگر می خواهید کمترین هزینه را با بالاترین بازگشت سرمایه داشته باشید، اما نگران نباشید که منتظر دیدن نتایج باشید، سئو را انتخاب کنید. اما اگر به ترافیک فوری نیاز دارید و برای آن مشکلی ندارید، PPC را انتخاب کنید.

تفاوت سئو در مقابل PPC




منبع: https://seochatter.com/seo-vs-ppc-difference/