تفاوت و مقایسه (راهنمای کامل)
انتشار: دی 12، 1401
بروزرسانی: 04 تیر 1404

تفاوت و مقایسه (راهنمای کامل)


در حالی که SEO و PPC ممکن است نتایج مشابهی داشته باشند -افزایش ترافیک به یک وب سایت- این دو استراتژی بازاریابی کاملاً متفاوت هستند.

در این پست، نگاهی دقیق به سئو در مقابل PPC خواهیم داشت تا بتوانید نحوه عملکرد هر روش را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف آنلاین خود بدانید.

ابتدا تفاوت بین سئو و PPC را توضیح می دهم، سپس به مزایا و معایب هر نوع می پردازم و در نهایت برخی از آمارهای کلیدی را به شما ارائه می کنم که باید برای PPC در مقابل سئو در نظر بگیرید.

در پایان، دقیقاً خواهید دانست که زمان و دلارهای بازاریابی آنلاین خود را با SEO یا PPC به کجا اختصاص دهید.

و اگر می خواهید درباره مزایای بهینه سازی موتور جستجو بیشتر بدانید، حتماً پست های دیگر من را در مورد اینکه چرا کسب وکار شما به سئو نیاز دارد و چرا سئو برای موفقیت آنلاین شما مهم است را بررسی کنید تا بینش بیشتری در مورد این موضوع به دست آورید. من همچنین یک صفحه در مورد SEO در مقابل SMM دارم، اگر در مورد این مقایسه کنجکاو هستید.

ارائه بهترین نکات سئو ...

تفاوت بین SEO و PPC چیست؟

تفاوت اصلی بین SEO و PPC این است که ترافیک از SEO رایگان است در حالی که ترافیک از PPC هزینه دارد. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد در حالی که پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای هر کلیک از یک تبلیغ به وب سایت شما هزینه دارد.

این ایده کلی پشت سئو و PPC است، اما مقایسه کامل بسیار عمیق تر است.

اکنون به این استراتژی های بازاریابی جستجو به صورت جداگانه و همچنین برخی از آمارهای کلیدی که مزایای استفاده از SEO و PPC را در بازاریابی دیجیتال نشان می دهد، نگاه می کنیم. به این ترتیب، می توانید بفهمید که کدام یک برای وب سایت شما بهتر است.

سئو: بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عمل بهینه سازی وب سایت و صفحات وب شما برای گنجاندن محتوایی است که می تواند به بهبود دید آنها در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند. به عبارت دیگر، سئو می تواند پتانسیل یک سایت را برای نمایش بیشتر در جستجوهای مرتبط به صورت رایگان بهبود بخشد.



منبع: https://seochatter.com/seo-vs-ppc-difference/