تفاوت در سئو چیست؟


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) متن ALT تصویر در مقابل متن عنوان را پوشش می دهد.

همانطور که در زیر خواهید دید، متن عنوان و متن ALT تصویر اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین متن ALT تصویر و متن عنوان برای SEO به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح از هر عنصر را برای افزایش رتبه و ترافیک خود درک کنید.

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول متن ALT تصویر و متن عنوان بیشتر توضیح می‌دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو کمک کند.

تصویر متن ALT در مقابل متن عنوان

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

تفاوت بین متن ALT تصویر و متن عنوان چیست؟

تفاوت اصلی بین متن ALT تصویر و متن عنوان این است که متن ALT تصویر برای مشخص کردن اطلاعات مربوط به تصاویر برای صفحه‌خوان‌ها و موتورهای جستجو استفاده می‌شود، در حالی که وقتی کاربر روی عنصر HTML قرار می‌گیرد، متن عنوان به‌عنوان متن قابل مشاهده نمایش داده می‌شود.

متن ALT تصویر در مقابل مقایسه متن عنوان

جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین متن ALT تصویر و متن عنوان را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.

پارامتر متن ALT تصویر متن عنوان
تعریف محتوای یک تصویر را در یک صفحه وب توصیف می کند اطلاعات مربوط به یک عنصر HTML را مشخص می کند
هدف اولیه برای توصیف دقیق یک تصویر برای صفحه‌خوان‌ها برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد یک عنصر برای بهبود تجربه کاربر
هدف ثانویه برای اطلاع رسانی به خزنده های موتورهای جستجو در مورد محتوای یک تصویر برای نمایه سازی هیچ یک
محدودیت کاراکتر هیچ یک؛ اما 150 یا کمتر توصیه می شود هیچ یک؛ اما 140 یا کمتر توصیه می شود
فاکتور رتبه بندی سئو آره آره

متن ALT تصویر چیست؟

متن ALT تصویر متنی جایگزین برای تصاویر است که محتوای تصویر را در ارتباط با صفحه وب یا سند توصیف می کند. ویژگی‌های متن تصویر ALT توسط نرم‌افزار صفحه‌خوان استفاده می‌شود و توسط عنکبوت‌های موتورهای جستجو برای فهرست‌بندی تصاویر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خزیده می‌شود.

جزئیات متن ALT برای SEO

هدف

هدف اصلی از ویژگی های متن ALT ارائه اطلاعات توصیفی برای تصاویر است تا وب سایت ها را برای کاربران دارای اختلالات بینایی قابل دسترس تر کند. همچنین با نمایش متن به جای عکس ها یا گرافیک هایی که در صفحه بارگذاری نمی شوند، تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

با این حال، برای هدف سئو، متن ALT توسط خزنده های موتورهای جستجو تجزیه و تحلیل می شود تا به درستی تصاویر را در SERP ها برای پرس و جوهای مرتبط فهرست و رتبه بندی کند. به عنوان یک مزیت ثانویه، ویژگی‌های ALT همچنین با دادن داده‌های SEO اضافی به الگوریتم رتبه‌بندی Google که می‌تواند برای تأیید موضوعات کلیدواژه اصلی صفحه از آن استفاده کند، بهینه‌سازی موتور جستجوی درون صفحه را بهبود می‌بخشد.

محدودیت کاراکتر

حداکثر محدودیت کاراکتر برای برچسب های متنی ALT وجود ندارد. با این حال، بهترین روش SEO برای ویژگی های ALT استفاده از 150 کاراکتر یا کمتر است. هم صفحه‌خوان‌ها و هم خزنده‌های موتورهای جستجو، خواندن محتوای تگ‌های ALT تصویر بین 125 تا 150 کاراکتر را متوقف می‌کنند، بنابراین بهتر است متن ALT خود را تا حد امکان برای اهداف سئو کوتاه نگه دارید.

آیا می توان آن را بهینه کرد؟

ویژگی های متن ALT تصویر را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی در قسمت توضیحات برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. با این حال، شما باید از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید زیرا می تواند باعث جریمه رتبه بندی گوگل شود.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

متن ALT تصویر باید دقیقا تصویر را توصیف کند در حالی که فقط شامل یکی از کلمات کلیدی SEO شما برای صفحه باشد. بهینه سازی برای بیش از یک کلمه کلیدی یا بهینه سازی چندین تگ ALT برای یک کلمه کلیدی هیچ مزیت اضافی در سئو ایجاد نمی کند.

آیا این یک عامل رتبه بندی است؟

متن ALT تصویر یک عامل رتبه بندی برای سئو است. موتور جستجوی گوگل و همچنین بینگ و سایر پلتفرم‌ها از اطلاعات متنی داخل تگ‌های ALT برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی تصاویر و گرافیک‌ها در SERP استفاده می‌کنند.

موتورهای جستجو همچنین از داده های متنی برای درک موضوعات صفحه ای که تصویر در آن قرار دارد استفاده می کنند. بنابراین، بهینه سازی مناسب عنصر متن ALT تصویر برای رتبه بندی تصاویر و سئوی درون صفحه بسیار مهم است.

Title Text چیست؟

متن عنوان یک ویژگی است که اطلاعات اضافی در مورد یک عنصر HTML را مشخص می کند. ویژگی های متن عنوان برای بهبود تجربه کاربر با نشان دادن جزئیات مفید به عنوان یک متن راهنمای ابزار زمانی که ماوس روی عنصر قرار می گیرد استفاده می شود.

جزئیات متن عنوان برای SEO

هدف

هدف از متن عنوان ارائه اطلاعات خاص در مورد یک عنصر در صفحه در طول رویدادها است. ویژگی‌های متن عنوان همچنین برای دادن اطلاعات اضافی به کاربران در مورد جایی که یک پیوند قابل کلیک آنها را می‌برد و نمی‌تواند در متن لنگر گنجانده شود مفید است.

بسیاری از کاربران از راحتی متن عنوان قدردانی می‌کنند، زیرا به آنها کمک می‌کند تا بفهمند عنصر HTML خاصی در صفحه وب چگونه کار می‌کند و در صورت تعامل با آنها چه اتفاقی می‌افتد.

محدودیت کاراکتر

حداکثر محدودیت کاراکتر برای ویژگی های متن عنوان وجود ندارد. با این حال، بهترین روش برای SEO و تجربه کاربر 140 کاراکتر یا کمتر است. خواندن نکات بسیار طولانی ابزار دشوار است و می تواند با پوشاندن سایر اطلاعات موجود در صفحه حواس خوانندگان را پرت کند.

آیا می توان آن را بهینه کرد؟

ویژگی های متن عنوان را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی هدف در این زمینه برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. متن عنوان که به درستی بهینه شده است باید اطلاعات بیشتری درباره پیوندها، دکمه‌ها و عناصر رابط کاربری گرافیکی (GUI) بدون کپی کردن متن لنگر یا سایر اطلاعاتی که قبلاً در صفحه قابل مشاهده است، ارائه دهد.

آیا این یک عامل رتبه بندی است؟

متن عنوان یک فاکتور رتبه بندی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل محتوا را در داخل ویژگی متن عنوان می‌خزند تا به درک زمینه صفحه وب کمک کنند. با این حال، تأثیر متن عنوان HTML برای بهینه‌سازی روی صفحه نسبتاً کم است. به این معنی که معمولاً رتبه بندی یک صفحه وب را در SERP ها ایجاد یا شکسته نمی کند.

همچنین، الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای شناسایی پر کردن کلمات کلیدی در ویژگی‌های عنوان تنظیم شده‌اند، زیرا این عنصر HTML در گذشته به‌شدت برای تلاش و دستکاری رتبه‌بندی موتورهای جستجو با سئوی سایت مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، هرگز نباید متن عنوان را با کلمات کلیدی پر کنید. از یک کلمه کلیدی تطابق دقیق در چندین ویژگی عنوان در صفحه استفاده نکنید. در غیر این صورت، سایت شما ممکن است جریمه رتبه بندی دریافت کند.

آیا متن ALT تصویر و متن عنوان باید یکسان باشند؟

متن ALT تصویر و متن عنوان نباید یکسان باشند زیرا این دو عنصر اهداف متفاوتی دارند. متن ALT تصویر زمینه یک تصویر را برای صفحه‌خوان‌ها توصیف می‌کند در حالی که متن عنوان اطلاعات اضافی را در قالب یک راهنمای ابزار برای بهبود تجربه کاربر ارائه می‌دهد.

در مورد SEO، یکسان کردن متن ALT تصویر و متن عنوان توصیه نمی شود زیرا اطلاعات اضافی است. هیچ مزیتی برای کپی کردن متن ALT تصویر در ویژگی متن عنوان برای SEO وجود ندارد، و اگر این عمل به طور مکرر در صفحه انجام شود، ممکن است به عنوان پر کردن کلمات کلیدی علامت گذاری شود که یک سیگنال رتبه بندی منفی است.

درباره متن ALT تصویر بیشتر بیاموزید

پیوندهای زیر بیشتر در مورد متن ALT تصویر و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

خلاصه ای از متن ALT تصویر در مقابل متن عنوان در سئو

امیدوارم از این راهنما در مورد متن ALT تصویر در مقابل متن عنوان در سئو لذت برده باشید.

همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین متن عنوان و متن ALT تصویر در این است که ویژگی های متن عنوان به عنوان متن قابل مشاهده نمایش داده می شود زمانی که کاربر روی یک عنصر HTML قرار می گیرد در حالی که متن ALT تصویر برای مشخص کردن اطلاعات مربوط به تصاویر برای صفحه خوان ها و موتورهای جستجو استفاده می شود.

با این حال، هر دو عنصر زمانی می توانند برای وب سایت شما مفید باشند که اهداف مورد نظرشان را در ذهن داشته باشند. به جای اینکه فقط متن ALT تصویر یا متن عنوان را برای سئو انتخاب کنید، سعی کنید هر دو تاکتیک را برای کمک به بهبود تجربه کاربر و سیگنال های بهینه سازی موتور جستجو در صفحه برای رتبه های بالاتر در SERP ها پیاده سازی کنید.




منبع: https://seochatter.com/image-alt-text-vs-title-text-difference-in-seo/