موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ متن را در سرفصل های H3 می خزند تا عمق موضوعی و ارتباط را برای عبارت های جستجوی مرتبط بررسی کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که این تگ های سرصفحه را در صفحاتی که نیاز به توضیح عمیق تری دارند، قرار دهید. برای کاربر
تگ H4 چیست؟
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ هدر H3 وجود ندارد. با این حال، بهترین تمرین برای سئو و تجربه کاربری 60 کاراکتر یا کمتر است. به طور معمول، متن در تگ H3 کوتاهتر از عنوان فرعی H2 است زیرا یک موضوع فرعی را تعریف میکند، اما H3 میتواند طولانیتر باشد بدون اینکه تأثیر منفی بر SEO داشته باشد. فقط به خاطر داشته باشید که داشتن یک برچسب فرعی H3 بیش از حد طولانی می تواند ارتباط موضوعی این عنصر HTML را کمرنگ کند و خواندن آن را برای کاربران سخت تر کند.
تعداد در هر صفحه
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تگ هدر H3 در مقابل H4 را توضیح می دهد.
تگ H4 هدر سطح 4 در یک سند HTML است که از کد زیرعنوان
استفاده می کند. تگ H4 معمولاً چهارمین تگ های عنوان بزرگ است و برای نشان دادن زیربخش از عنوان H3 استفاده می شود.
جزئیات برچسب H4
هدف
با این حال، هر دو عنصر HTML زمانی برای وب سایت شما مفید هستند که در کنار اهداف مورد نظر خود استفاده شوند. به جای اینکه فقط تگ هدر H4 یا H3 را برای بهینه سازی برای سئو انتخاب کنید، باید بهترین شیوه ها را برای هر دو عنصر برای بهبود تجربه کاربر و سیگنال های بهینه سازی موتور جستجو در صفحه برای رتبه های بالاتر در SERP ها دنبال کنید.
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ هدر H4 وجود ندارد. با این حال، بهترین تمرین برای سئو و تجربه کاربری 40 کاراکتر یا کمتر است. در حالت ایدهآل، متن تگ H4 باید کوتاهتر از تگ H3 باشد که زیر آن در سلسله مراتب اطلاعات قرار دارد.
تعداد در هر صفحه
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های H3 و H4 و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ای از تگ H3 در مقابل H4 در سئو
شما می توانید از H4 به جای H3 بدون هیچ تاثیری بر روی کاربر استفاده کنید. با این حال، H4 باید تحت یک H3 برای نشانهگذاری مناسب HTML و تعریف ساختار اطلاعاتی موتورهای جستجو برای خزیدن برای درک زیرمجموعههای محتوا استفاده شود.
آیا داشتن H4 قبل از H3 خوب است؟
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های هدر H3 و H4 بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.
تفاوت بین تگ H3 و H4 چیست؟
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، تگ های H4 و H3 اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین تگ های H3 و H4 برای سئو به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح از هر عنصر HTML سرصفحه برای افزایش رتبه و ترافیک خود را درک کنید.
برچسبهای H3 را میتوان برای موتورهای جستجو و کاربران با گنجاندن انواع کلمات کلیدی، مترادفها و کلمات مرتبط با معنایی بهینه کرد تا به تقویت ارتباط موضوعی بدون بهینهسازی بیش از حد برای کلمات کلیدی هدف شما کمک کند. تگهای H3 که به درستی بهینهسازی شدهاند باید زیرمجموعهها را برای خواننده توصیف کنند، بدون اینکه شامل عبارات کلیدی منطبق بر کلیدواژههای اولیه و ثانویه SEO باشند.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
وجود H4 قبل از H3 در صفحه اشکالی ندارد زیرا ترتیب سرفصل های HTML برای کاربر مهم نیست. با این حال، ساختار مناسب HTML برای عنوانهای فرعی شامل یک تگ H3 به دنبال تگ H43 در یک سند وب است.
درباره برچسب های H3 و H4 بیشتر بدانید
امیدوارم از این راهنمای تگ H3 vs H4 در سئو لذت برده باشید.
قابل بحث است که آیا تگ های H4 را می توان برای موتورهای جستجو بهینه کرد. برای جزئیات بیشتر به نکته بعدی مراجعه کنید.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
هدف اصلی تگ H3 این است که محتوا را بیشتر به موضوعات فرعی تقسیم کند تا درک را برای کاربر افزایش دهد. هدف ثانویه بهبود سیگنالهای مرتبط با کلیدواژههای مورد هدف سئو است.
حد کاراکتر بهینه
بنابراین، اگر به تگ H4 برای کمک به خوانایی یا درک مطلب برای کاربر نیاز ندارید، می توانید با خیال راحت از این تگ های هدر برای اهداف سئو چشم پوشی کنید. بهینهسازی یا عدم بهینهسازی تگهای H4 به ندرت رتبهبندی کلمات کلیدی شما را در SERP ها ایجاد میکند.
کدام H3 بهتر است یا H4؟
تگ H3 یک فاکتور رتبه بندی برای SEO است اما وزن بسیار کمی برای بهینه سازی در صفحه دارد. به عبارت دیگر، یک هدر H3 که بهینه نشده است رتبهبندی کلمات کلیدی شما را ایجاد یا شکسته نمیکند. با این حال، فقدان تگ های H3 در صفحه ای که بر اساس هدف جستجوی کاربر به آن نیاز دارد، می تواند عمق موضوعی درک شده محتوا را کاهش دهد که می تواند رتبه بندی را در SERP ها کاهش دهد.
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین تگ H3 و H4 این است که تگ H3 یک عنوان فرعی است که برای تقسیم موضوعات فرعی به زیرمجموعه های بیشتر برای خواننده استفاده می شود در حالی که تگ H4 برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد هر زیرمجموعه استفاده می شود.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/h3-vs-h4-header-tag-difference/
تفاوت اصلی بین تگ H3 و H4 این است که تگ H3 یک عنوان فرعی است که برای تقسیم موضوعات فرعی به زیرمجموعه های بیشتر برای خواننده استفاده می شود در حالی که تگ H4 برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد هر زیرمجموعه استفاده می شود.
مقایسه تگ هدر H3 در مقابل H4
H3 برای بهینهسازی موتور جستجو بهتر از H4 است زیرا تگ H3 یک عامل رتبهبندی قویتر برای سئو است. تگهای H3 زیرمجموعههای مهم صفحه را توصیف میکنند که الگوریتمهای موتور جستجو برای عمق موضوعی و ارتباط کلیدواژه تحلیل میکنند.
آیا می توانم از H4 به جای H3 استفاده کنم؟
تگ H3 هدر سطح 3 در یک سند HTML است که از کد زیرعنوان
استفاده می کند. تگ H3 سومین تگ عنوان بزرگ است و برای نشان دادن یک موضوع فرعی در زیر سربرگ H2 استفاده می شود تا توسط عنکبوت های موتور جستجو خزیده شود تا ارتباط موضوعی را تأیید کند.
جزئیات برچسب H3
هدف
بسته به میزان عمیقی که نیاز دارید موارد مربوطه را برای یک زیرمجموعه H3 توضیح دهید، می توانید به تعداد دلخواه تگ H4 در صفحه داشته باشید. داشتن چندین تگ هدر H4 مشکلی برای سئو نیست، اما اگر متوجه شدید که از تعداد زیادی از این زیر سربرگها استفاده میکنید، ممکن است بخواهید ساختار محتوا را دوباره ارزیابی کنید زیرا در اسناد استاندارد HTML زیاد استفاده نمیشوند.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین تگ های هدر H3 و H4 را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.
پارامتر | تگ H3 | تگ H4 |
---|---|---|
تعریف | عنوان سطح سوم در ساختار HTML که از تگ هدر
استفاده می کند. |
عنوان سطح چهارم در ساختار HTML که از تگ هدر
استفاده می کند. |
هدف | برای پوشش موضوعات فرعی مهمی که در زیر عنوان های H2 قرار می گیرند. | برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد اطلاعات توضیح داده شده در زیر عنوان H3. |
حد کاراکتر بهینه | 60 یا کمتر | 40 یا کمتر |
تعداد در هر صفحه | نامحدود | نامحدود |
آیا می توان آن را بهینه کرد | آره | احتمالا |
فاکتور رتبه بندی سئو | آره | شاید |
تگ H3 چیست؟
از نظر اکثر متخصصان صنعت، تگ H4 یک عامل رتبه بندی برای سئو نیست. با این حال، برخی از کارشناسان سئو تستهای مستقلی را انجام دادهاند که نشان میدهد تگ H4 تا حدی بر رتبهبندی کلمات کلیدی در SERP ها تأثیر دارد. اما به خاطر داشته باشید که این هدر در ساختار سلسله مراتبی HTML در سطح پایینی قرار دارد که تأثیر آن بر رتبه بندی موتورهای جستجو در بهترین حالت حداقل است.
بسته به تعداد زیرموضوعاتی که مربوط به یک بخش خاص است، میتوانید به تعداد دلخواه تگ H3 در صفحه داشته باشید. داشتن چندین تگ هدر H3 مشکلی برای سئو نیست و در برخی موارد ترجیح داده می شود که تگ های H3 بیشتر از تگ های H2 در صفحه باشد. این راهنما یک نمونه کلاسیک از این عمل در عمل است زیرا بخشهای کلیدی به چندین زیرمجموعه برای هر زیربخش نیاز دارند تا عوامل مربوط به سئو را توضیح دهند.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
هدف از تگ H4 ارائه جزئیات بیشتر در مورد اطلاعات توضیح داده شده در زیر عنوان H3 است. هدرهای H4 برای کمک به بهبود درک و درک موضوع، یک سطح دیگر عمیق تر می شوند.
حد کاراکتر بهینه