پیوند dofollow پیوندی است که به وبسایت شما اشاره میکند تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بخزند و فهرست شوند. پیوندهای Dofollow با انتقال اعتبار PageRank سایت مبدا به سایت مقصد (یا صفحه وب) به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کنند.
با این حال، محاسبات برای رتبه صفحه با استفاده از لینک های nofollow تغییر کرده است. از اول مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با برچسب های لینک nofollow به عنوان یک اشاره برای اهداف خزیدن و نمایه سازی محتوا در موتور جستجو کرد و نه به عنوان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم تشخیص دهد که برای اهداف رتبهبندی و نمایهسازی مفید است، پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را پاس کنند.
با این حال، لینک های nofollow و dofollow هر دو برای یک پروفایل بک لینک سالم مهم هستند و می توانند به شما کمک کنند ترافیک هدفمندی را از وب سایت های لینک شده به دست آورید. بنابراین خوب است که روی افزایش هر دو شکل بک لینک برای سئو و آگاهی از برند کار کنید.
موفق ترین وب سایت هایی که بالاترین رتبه و ترافیک را دارند، تعداد لینک های dofollow بیشتری نسبت به لینک های nofollow در پروفایل بک لینک خود دارند. بنابراین، هنگام به دست آوردن بک لینک، باید حداقل نسبت 25/75 را برای لینک های nofollow و dofollow برای سایت خود در نظر بگیرید.
درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، لینک های nofollow و dofollow بسته به اینکه چه کسی بک لینک را ایجاد یا دریافت می کند، اهداف متفاوتی دارند.
تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که پیوندهای dofollow به طور رسمی به یک وبسایت منتقل میشوند در حالی که لینکهای nofollow سیگنالهای PageRank را منتقل نمیکنند. لینکهای Dofollow مستقیماً سئو را بهبود میبخشند زیرا آنها آب پیوند را به اشتراک میگذارند در حالی که لینکهای nofollow فقط ارزش سئو غیرمستقیم دارند.
تفاوت بین نمودار مقایسه پیوندهای Dofollow و Nofollow
زمانی که محتوایی که به آن پیوند میدهید غیرقابل اعتماد، حمایت مالی، تولید شده توسط کاربر یا هزینه پرداختی باشد، باید از پیوندهای nofollow استفاده کنید. زمانی باید از لینک های dofollow استفاده کنید که محتوای لینک شده قابل اعتماد، معتبر است و می خواهید رتبه صفحه را از وب سایت خود به سایت مقصد منتقل کنید.
امیدوارم از این راهنما در مورد پیوندهای dofollow و nofollow لذت برده باشید.
همانطور که در این مقاله دیگر در مورد اینکه پیوند dofollow چیست توضیح داده شد، این نوع بک لینک ها به طور پیش فرض در اکثر ویرایشگرهای HTML وب سایت برای عنصر تگ anchor ساخته می شوند. هیچ کدگذاری اضافی مورد نیاز نیست.
انواع لینک های Dofollow
- پیوندهای پست مهمان
- لینک های تحریریه
- پیوندهای تصدیق
- پیوندهای نشان
- پیوندهای انتشار مطبوعاتی
- پیوندهای گواهی
- بررسی لینک ها
- لینک های منابع
لینک Nofollow چیست؟
پیوندهای زیر بیشتر در مورد پیوندهای dofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه لینک های Dofollow در مقابل Nofollow
در اینجا مروری سریع و مقایسه جانبی بین پیوندهای dofollow و nofollow وجود دارد. اگر به دنبال چیزی عمیق تر هستید، به خواندن ادامه دهید.
شاخص | Dofollow | Nofollow |
---|---|---|
هدف | برای عبور از PageRank | برای عبور از PageRank نیست |
ارزش سئو | بالا | کم |
خزیده است | همیشه خزیده | ممکن است خزیده شود یا نباشد |
نمایه شده است | همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود | همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود |
ویژگی تگ لنگر | مورد نیاز نیست | rel=”nofollow” |
بهترین نسبت بک لینک | 75 درصد یا بیشتر | 25 درصد یا کمتر |
لینک دافالو چیست؟
در این مقاله با تفاوت بین لینک های dofollow و nofollow آشنا خواهید شد.
ارائه بهترین نکات سئو …
وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به میان می آید، مهم است که تفاوت بین لینک های nofollow و dofollow را درک کنید تا بدانید چه زمانی از آنها در محتوای خود استفاده کنید، چه نوع هایی برای بهبود رتبه وب سایت و ترافیک و بهترین نسبت اهمیت دارند. برای بک لینک های nofollow در مقابل dofollow.

لینک های Dofollow در مقابل Nofollow
لینک nofollow پیوندی است که معمولاً در محاسبات PageRank استفاده نمی شود. لینکهای Nofollow راهی برای ناشران برای برچسبگذاری لینکها هستند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آنها را به عنوان امتیاز (یا رای) حساب نمیکنند تا بر قرارگیری یک صفحه وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر بگذارد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/dofollow-vs-nofollow-links-difference/
همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که لینکهای dofollow همیشه توسط موتورهای جستجو خزیده میشوند و برای ارسال ارزش PageRank برای SEO استفاده میشوند، اما لینکهای nofollow همیشه خزیده نمیشوند یا برای اهداف نمایهسازی استفاده نمیشوند و ممکن است مورد استفاده قرار نگیرند. برای ارزیابی محاسبات رتبه صفحه