تفاوت بازاریابی محتوا و سئو

نقشه سایت XML تمام صفحه های سایت شما را به گوگل نشان داده و باعث می شود ساختار سایت پیچیده شود. نقشه سایت به سایت های پر محتوا و بزرگ کمک می کند با دقت و سرعت بیشتر ایندکس شوند. غالباً، افراد محتوا ایجاد می کنند و فقط پس از آن به جستجوی اهداف پیوند می پردازند تا در حقیقت فرصت های اندکی وجود داشته باشد. نقشه سایت راهنمایی است که بتوان در آن به موتور های جستجوگر پیج های سایت را معرفی نمود تا بتوانند بهتر در سایت شما بخزند و ایندکس کنند. وقتی سایتی را در دنیای مجازی راه اندازی می کنید ، تمایل به انجام فعالیت در آن خواهید داشت. در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند. شما تنها زمانیکه می خواهید محدود کنید روباتهای گوگل را از فایل ربات تکست استفاده میکنید و اگر از نظر شما کلیه ی صفحات سایت توانایی و ارزش ایندکس شدن توسط گوگل را داشته باشند هیچ نیازی به این فایل نخواهید داشت.

تراکم یا چگالی در سئو همان معنی چگالی و تراکم در درس علوم را دارد. به زبان خیلی ساده، نیت کاربر (Search Intent) از جستجو، همان چیزی است که با جستجو کردن میخواهد به آن دست یابد. با توجه به تصویر بالا ، آدرس سایت مپ خود را وارد کنید همانند sitemap.xml و دکمه submit را بزنید. می توانید از گوگل سرچ کنسول برای پیدا کردن منابع URL هایی که باعث خطاهای «یافت نشد» می شوند، استفاده کنید. با ایجاد این MAP، به خزنده های گوگل تعداد صفحات سایت اطلاع داده می شود. به عبارت دیگر، سئو باعث می شود وب سایت شما از نظر موتورهای جستجو بهتر از رقبا و دیگر سایت ها به نظر برسد تا هنگامی که موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند، وب سایت یا پست شما را به کاربران توصیه می کنند. هر کدام از تکنیکهایی که تا به حال اجرا شده جزء سه دسته بالا قرار دارند و هر کدام بنا به تجربیات کاربران میتواند مفید و یا به شدت سایت شما را دچار آسیب کند. زمانی که کاربران عبارتی را جستجو می کنند، وظیفه موتور جستجوی گوگل این است که به بررسی پرداخته، نزدیک ترین و مرتبط ترین پاسخ به نیاز کاربر را نمایش دهد.

توجه به نیاز، راضی نگهداشتن و جلب اعتماد کاربر سه اصل اجتناب ناپذیر در بازاریابی محتوا هستند. ذخیره سایت مپ در دایرکتوری ریشه، از به وجود آمدن مرجع نا معتبر جلوگیری می کند. سایت مپ از لحاظ ساختاری به چند دسته تقسیم می شود. در این بین شرکت سئواینجا شرکتی است که سالها تخصص در زمینه طراحی و سئو سایت دارد و می تواند با توجه به الگوریتم ها و آپدیت های گوگل بهترین و مطمئن ترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. همان طور که می دانیم، هدف اصلی ایجاد یک سایت تولید محتوا و نمایش آن به مخاطبین مورد هدف است.

به همین دلیل نقشه سایت نباید بیش از ۱% خطای لینک داشته باشد. قطعا شهر دچار هرج و مرج می شود و مسافران نمی دانند از کدام مسیر بروند و به کجا باید برسند، نقش راهنما برای حل این مشکل بسیار مهم است. کاربران به دنبال حل چه مشکلاتی می باشند؟ درست است که ممکن است بهترین پاسخ یا راه حل به صورت یک پست وبلاگ ، یک ویدیوی YouTube یا توضیحات یک محصول باشد – اما همه این موارد محتوا محسوب می شوند و باید طوری بهینه سازی شوند که بتوانند کاربران را به سمت وبسایت شما جذب کنند. نقشه سایت به موتور جستجو می گوید که در سایت شما خزیده و محتویات آن را ایندکس کند. و همزمان دو ربات در یه سیستم کار میکنه هم ارسال انبوه واتساپ هم ربات اینستاگرام؟ سئو یکی از مهمترین کارهایست که هر سایت برای رونق کسب و کار خود انجام میدهند ، کارهای بسیار در خصوص انجام SEO انجام میشود .

در پایان محتوا جمله ای به کار برید که مخاطب به کامنت گذاشتن ترغیب شود. سایت مپ به موتور جستجو اطلاع می دهد که محتوای سایت شما چیست و در چه زمینه ای است. گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهد. سئو تکنیکال (Technical SEO یا سئو فنی)، از کلیدی ترین مراحل سئو سایت است که هدف اصلی آن افزایش رتبه و امتیاز صفحات در موتورهای جست و جو، به ویژه گوگل است. مهم اینه که شما دارید یک محتوای منحصر به فرد تولید می کنید. 404 و 301 صفحه را از نقشه سایت خود حذف کنید. از منوهای سمت چپ گزینه Sitemaps را انتخاب نمایید. پس باید در سئو آن بیشتر فعالیت نمایید و اطلاعات کسب کنید. اگر تا به حال محتوای خود را از سایت های دیگر کپی می کردید پس همین الان محتواها را پاک نمایید و به ادیت محتوا بپردازید اما url را تغییر ندهید و صفحات قبلی خود را پاک نکنید زیرا با خطای 404 روبه رو خواهید شد. وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند. میزان اهمیت محتوای هر صفحه توسط سایت مپ مشخص می شود.

در قسمت مدیریت سایت در پنل گوگل که قبلا به نام وبمستر بود و هم اکنون سرچ کنسول می باشد ، منویی وجود دارد که می توان نقشه سایت خود را معرفی کنید. احتمالا کمتر یاد داریم پاسخ سوالی که در گوگل سرچ کردهایم را نگرفته باشیم. موتور جستجوگر گوگل بر اساس آدرس سایت مپ که در سرچ کنسول به آن معرفی می کنیم ، با توجه به تنظیمات انجام شده و میزان بروزرسانی سایت ، سایت مپ شما را می خوانند. درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. اگر کسب و کار شما رشد کرده و زمانی نقشه سایت تهیه نکردهاید، در اولین زمان به فکر ساخت سایت مپ خود باشید. موتورهای جستجو به کمک این رباتها در صفحات وب به جستجو میپردازند و مطالب صفحات سایتها را دستهبندی و در پایگاه دادهی خود ذخیره میکنند. وجود سایت مپ مناسب، ضعف سایت را در لینک سازی داخلی تا حدی می پوشاند.

در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی سایت reverse-seo خود هستیم. با توجه به این موضوع می توان گفت امنیت و سرعت ایندکس شدن محتوای سایت ها به وسیله موتور جستجوی گوگل تا حدی بستگی به نقشه سایت دارد. به همین دلیل، استراتژی جستجوی موبایل دیگر نباید در درجه دوم و بعد از دسکتاپ قرار گیرد. به صورت دیداری در اختیار کاربر قرار می گیرد. نکته دوم در انتخاب دامنه اصلی این است که اگر کلمه کلیدی اصلی در دامنه اصلی قرار گیرد بسیار مناسب است. برای مسدود کردن دسترسی به یک صفحه خاص، باید مسیر آن را در رابطه با دایرکتوری ریشه تعریف کنید. به مرور دیگر محیطهای جستجو مانند یاهو نیز حمایتهای خود را از سایت مپ اعلام کرددند. شاید کمتر کسی تا چند سال پیش علاقمند بود تا موضوعات مختلف را به صورت اینترنتی آموزش ببیند، اما بنا به دلایل گوناگون این احساس به وجود آمد تا سایت های آموزشی جای موسسات آموزشی حضوری را بگیرند و به مرور علاقمندان خود را پیدا و جذب این سیستم نمایند. سپس به مرور زمان سایت را طبق استراتژی های تدوین شده برای رسیدن به هدف هدایت کرد.

برای یافتن این کلمات ابزارهای مختلفی وجود دارد که در یک مقاله دیگر مفصل به آنها میپردازیم. در ایتن دوره که شامل کارگاه حضوری آموزش سئو محتوا دانشگاه علم وصنعت و همچنین وبینار جامع سئو محتوا می باشد شامل موضوعات زیادی من جمله کیورد ریسرچ، کیورد تارگتینگ، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، سئو محتوا، لینک سازی داخلی، تقویم محتوا، سئو تصاویر، چگالی کلمات کلیدی و… یعنی با ایجاد محتوای تکراری یا کیورد کنیبالیزیشن در رتبه صفحات موجود نیز تاثیر منفی داشته باشد. همانطور که پیشتر گفته شد Site Map یعنی نقشه سایت . اگر انواع محتواها را در سایت خود بارگذاری کردهاید یعنی هم محتوای متنی دارید، هم تصویری، هم صوتی و هم ویدئو که به نقشهی سایت نیاز دارید. سینتکس Robots.txt را می توان به عنوان “زبان” فایل های robots.txt در نظر گرفت. است که در ادامه معانی هر کدام از برچسب های استفاده در نقشه سایت را توضیح میدهیم.

یکی دیگر از نکات مهم در استراتژی نوشتن یک متن سئو شده، خوانایی و یا قابلیت خوانش متن است. اما مهم ترین آن ها که امروز بیشتر مورد استفاده است HTML و XML است. HTML sitemap : نقشه سایت مخصوص کاربر، در واقع کاربران به کمک این نقشه می توانند سریعتر به بخش های مختلف یک وب سایت دسترسی داشته باشند. Sitemap HTML با زبان نشانه گذاری ابر متنی ( Hyper Text Markup Language ) نوشته شده است. Sitemap XML با زبان نشانه گذاری قابل توسعه ( Extensible Markup Language ) نوشته شده است. News XML Sitemap : از این سایت مپ برای بهینه سازی محتوایی که به سرویس خبری گوگل(Google News) مرتبط هستند استفاده می شود. تا به اینجا که رسیدهایم روز به روز شاهد استفاده گستردهتر و پیشرفتهتر از نقشههای سایت در کسب و کارهای مختلف هستیم. در سال 2005 ژورنال وال استریت اعلام کرد گوگل ،شرکت Traffic Power (و چند زیر مجموعه آن را) که از تکنیک های با ریسک بالا استفاده کرده بود و نتوانسته بود برای مشتری نتیجه بدست بیاورد را از نتایج جستجوی خود حذف کرد. و بقیه موتور های جستجو وب سایتها را بر اساس الگوریتم های مختلف رتبه بندی می کنند. هر گونه تغییر یا اطلاع رسانی در سایت را به گوگل اطلاع می دهد.

دلیل اصلی نیاز ما به سئو این موضوع است که بتوانیم با کمترین هزینه کسب و کار و یا خدمات خود را به دیگران معرفی کنیم تا افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر داشته باشیم. با انجام این مراحل، شانس بهبود سایت شما و دریافت رتبه بالاتر از گوگل افزایش پیدا می کند. در این قسمت میخواهیم به شما بیاموزیم که چگونه از سایت مپ استفاده کنید و به گوگل معرفی نمایید. پس به طور قطع، نقشهی سایت در سرعت و امنیت ایندکس شدن محتوای داخل یک وبسایت تاثیر بسیار زیادی دارد. فایل های سایت مپ باید به صورت UTF-8 باشند و در ULR از کارکترهای entity-escaped استفاده شود. وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند. لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید. انتخاب مناسب کلیدواژهها فقط مختص محتوا و عنوان محتوا نیست، بلکه در متن جایگزین اهمیت بسیاری دارد که به طور جداگانه آن را بررسی خواهیم کرد. کاملا مشخص است که نقشه سایت به موتور جستجو کمک می کند تا مهمترین صفحات یک وب سایت را شناسایی و ایندکس کند، پس مهم است که در نقشه سایت چه چیزهایی وجود داشته باشد، از این رو در این پست آموزشی می خواهیم به نکات ارزشمندی که برای داشتن یک سایت مپ خوب، بهینه و سئو پسند لازم است بپردازیم.

عامل دیگری که بر رتبه بندی سایت اثر مستقیم دارد، میزان اعتبار و همچنین ارزش لینکهای کلی در یک سایت است. سپس در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که فرایند شناسایی و سپس نادیده گرفتن این لینکهای اسپم حالا به صورت بلادرنگ انجام میشود. اگر در سایت خود بک لینکهای کمی دارید، نقشهی سایت تا حد زیادی این مسئله را برای شما جبران میکند. در صورتی که از افزونه یواست برای سئو سایت خود استفاده می کنید. اگر از کدهای استاتیک برای سایت خود استفاده کرده اید ، کمی کارتان سخت تر می باشد و باید به سایت هایی مراجعه کنید که سایت مپ را به شما خروجی میدهند استفاده کنید.

راه کنترل عملکرد سایت مپ نیز توضیح داده شد. به صورت کامل توضیح دادیم . آخرین تغییرات شان مربوط به چه زمانی است. فایل Robots.txt چیست و چه کارایی دارد؟ در گذشته پیشنهاد میشد که صفحه پنل مدیریتی وردپرس یا همان wp-admin را از طریق فایل robots.txt برای دسترسی رباتها مسدودسازی کنیم. اما فایل Robots.txt چیست؟ یا آدرس هایی که دارای شناسه ( session ID ) هستند در این فایل قرار ندهید. فایل سایت مپ که در دایرکتوری ذخیره شده است، فقط می تواند آدرس هایی را نمایش دهد که ذخیره در دایرکتوری و زیر دایرکتوری هستند. می توانید یک جنازه را در صفحه دوم گوگل دفن کنید بدون اینکه کسی اگاه شوید شما مرتکب قتل شده اید. در قوانین سئو برای موتور های جستجوی گوگل الزامی است که از لینک صحیح استفاده شود. اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی هستند که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار گرفته تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند.