تعریف و معنی EEAT – سئو چتر


EAT چیست؟

EEAT مخفف عبارت Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trust است که مجموعه ای از استانداردهای ارزیابی وب سایت است که از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google آمده است. EEAT نیز بخشی از سیستم های الگوریتم رتبه بندی است.

اولین E که به آن Double-EAT نیز می‌گویند، در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل جدید است. در دسامبر 2022، Google دستورالعمل‌ها را به‌روزرسانی کرد تا یک E اضافی برای تجربه اضافه کند تا بر اهمیت محتوایی که بر اساس تجربیات دست اول ایجاد می‌شود و برای افراد مفید باشد، تأکید کند.

Google می‌خواهد صفحات وب را برای جستارهای خاصی رتبه‌بندی کند که نشان می‌دهد سازنده درجاتی از تجربه با شخص، مکان یا چیزی که درباره آن منتشر می‌کند دارد. نه تنها ساختن جزئیات از تجربیات دیگران.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

یک مثال رایج از محتوایی که به EEAT نیاز دارد شامل بررسی محصول از شخصی است که واقعاً آن را خریده، استفاده کرده و آزمایش کرده است. مثال دیگر شخصی است که جزئیات یک مکان را به اشتراک می گذارد و شخصاً از آن مکان بازدید کرده است.

  • First E به تجربه سازنده محتوا از داشتن تجربه دست اول یا زندگی لازم برای موضوع اشاره دارد.
  • E دوم به تخصص سازنده محتوا به عنوان داشتن دانش یا مهارت لازم برای موضوع اشاره دارد.
  • A به معتبر بودن سازنده محتوا یا وب سایت به عنوان منبعی برای موضوع شناخته می شود.
  • T به اعتماد محتوا از طریق دقیق، صادقانه، ایمن و قابل اعتماد بودن اشاره دارد.

مهمترین عاملی که در مرکز خانواده EEAT قرار دارد، اعتماد است. و داشتن درجات بالای تجربه، تخصص و اقتدار طبیعتاً سطح اعتماد محتوا، سازنده آن و وب سایت را بالا می برد.

با این حال، EEAT یک عامل مستقیم رتبه‌بندی گوگل نیست، اما سیگنال‌های دیگری نیز وجود دارد که الگوریتم Google برای اندازه‌گیری تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد از آن‌ها استفاده می‌کند، از جمله:

  • استفاده از عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی اصلی.
  • استفاده از دیدگاه اول شخص
  • توضیح اینکه چگونه یک شخص، مکان یا چیز خاص با اقلام یا افراد مشابه مقایسه می شود.
  • کمیت و کیفیت بک لینک ها در سطوح صفحه و دامنه.
  • ذکر نام تجاری، وب‌سایت یا سازنده محتوا در منابع مورد اعتماد.
  • دقت محتوا بر اساس اطلاعات ذخیره شده در نمودار دانش.
  • محتوایی که نیاز به تازگی دارد به روز نگه داشته می شود.
  • بررسی های شخص ثالث درباره برند، وب سایت یا سازنده محتوا.
  • شهرت و اعتبار نویسندگان.
  • آنچه سازندگان و وب سایت در مورد خود می گویند.
  • داشتن جزئیات تماس شفاف
  • این وب سایت شامل صفحات نوع حریم خصوصی، بازپرداخت و شرایط خدمات است.
  • داشتن سیستم های پرداخت آنلاین امن
  • استفاده از نسخه ایمن پروتکل HTTP که از پروتکل SSL/TLS برای رمزگذاری و احراز هویت استفاده می کند (یعنی HTTPS).

به واژه نامه SEO مراجعه کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/e-e-a-t-definition/