تعریف و معنی EAT – سئو چتر


EAT چیست؟

EAT مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness, and Trust است که مجموعه ای از استانداردهای ارزیابی وب سایت است که از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google آمده است. EAT نیز بخشی از سیستم های الگوریتم رتبه بندی است.

  • E به تخصص سازنده محتوا به عنوان داشتن دانش یا مهارت لازم برای موضوع اشاره دارد.
  • A به معتبر بودن سازنده محتوا یا وب سایت به عنوان منبعی برای موضوع شناخته می شود.
  • T به اعتماد محتوا از طریق دقیق، صادقانه، ایمن و قابل اعتماد بودن اشاره دارد.

EAT یک عامل رتبه‌بندی مستقیم گوگل نیست، اما سیگنال‌های دیگری نیز وجود دارد که الگوریتم Google برای اندازه‌گیری تخصص، اعتبار و اعتماد سازنده محتوا، محتوا و وب‌سایت از آنها استفاده می‌کند، از جمله:

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

  • کمیت و کیفیت بک لینک ها در سطوح صفحه و دامنه.
  • ذکر در منابع معتبر
  • دقت محتوا بر اساس اطلاعات ذخیره شده در نمودار دانش.
  • محتوایی که نیاز به تازگی دارد به روز نگه داشته می شود.
  • بررسی های شخص ثالث از وب سایت و/یا نام تجاری.
  • شهرت و اعتبار نویسندگان.
  • آنچه سازندگان و وب سایت در مورد خود می گویند.
  • داشتن جزئیات تماس شفاف
  • این وب سایت شامل صفحات نوع حریم خصوصی، بازپرداخت و شرایط خدمات است.
  • داشتن سیستم های پرداخت آنلاین امن
  • استفاده از نسخه ایمن پروتکل HTTP که از پروتکل SSL/TLS برای رمزگذاری و احراز هویت استفاده می کند (یعنی HTTPS).

به واژه نامه SEO مراجعه کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/e-a-t-definition/