گوگل آنالیتیکس چیست؟
Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب ارائه شده توسط گوگل است که به کاربران اجازه می دهد معیارهای عملکرد وب سایت ها و برنامه ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند. سرویس گوگل آنالیتیکس بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل است و به صورت رایگان برای هر کسی که حساب گوگل دارد در دسترس است.
گوگل آنالیتیکس نیاز دارد که یک قطعه کد جاوا اسکریپت در وب سایت یا برنامه قرار داده شود تا نظارت شود. نیازی به نرم افزار اضافی نیست زیرا سرویس Google Analytics مبتنی بر ابر است.
دو نسخه از Google Analytics وجود دارد:
- نسخه استاندارد Google Analytics 4 (GA4) نام دارد و استفاده از آن رایگان است.
- نسخه پریمیوم Google Analytics 360 (GA360) نامیده می شود و دارای قیمت گذاری مبتنی بر ردیف است.
گوگل آنالیتیکس آمار و تحلیل لحظه ای و تاریخی و تجزیه و تحلیل تعامل کاربر با یک وب سایت یا برنامه را ارائه می دهد. گوگل آنالیتیکس به کاربران امکان میدهد تا گزارشهای قابل تنظیم برای ردیابی و تجسم دادههایی مانند تعداد بازدیدکنندگان، میانگین مدت جلسات، جلسات بر اساس کانال، کل و منحصربهفرد بازدیدهای صفحه، نرخ پرش، منبع ترافیک، تکمیل اهداف و موارد دیگر را تولید کنند.
دادههای ارائه شده توسط Google Analytics برای کمک به صاحبان وبسایت و بازاریابان طراحی شدهاند تا اثربخشی بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، رسانههای اجتماعی، بازاریابی پاسخ مستقیم، بازاریابی ایمیلی و کمپینهای تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) را تجزیه و تحلیل و اندازهگیری کنند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/google-analytics-definition/