کلمه کلیدی منفی چیست؟
کلمه کلیدی منفی یک کلمه کلیدی منطبق است که به شما امکان می دهد عبارات جستجو را از کمپین های تبلیغاتی خود حذف کنید. کلمات کلیدی منفی مانع از نمایش آگهی شما به کاربرانی می شوند که آن عبارت را آنلاین جستجو می کنند.
کلیدواژههای منفی برای کمپینهایی در تبلیغات گوگل که از روشهای صورتحساب پرداخت به ازای کلیک (PPC) و هزینه به ازای هر میلیون (CPM) استفاده میکنند، مهم هستند، زیرا مانع از تحریک تبلیغات شما توسط کلمات یا عباراتی خاص میشوند که احتمال تولید آنها کم است. سرنخ ها، مشتریان و فروش های جدید.
فرآیند فیلتر کردن کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کند تبلیغات گوگل خود را فقط بر روی کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای مشتریان هدف شما اهمیت بیشتری دارند و تضمین بیشتری برای افزایش بازده هزینه تبلیغات شما (ROAS) دارند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
سه نوع کلیدواژه منفی وجود دارد که می توانید برای تطابق تبلیغات منفی استفاده کنید:
- تطابق گسترده منفی: اگر جستجو، وبسایت یا ویدیو حاوی همه عبارتهای کلیدی منفی باشد، تبلیغات نشان داده نمیشوند، حتی اگر این عبارات به ترتیب متفاوتی باشند.
- تطابق عبارت منفی: اگر جستجو، وبسایت یا ویدیو حاوی کلمات کلیدی دقیق به همان ترتیب باشد، تبلیغات نشان داده نمیشوند.
- تطابق دقیق منفی: اگر جستجو، وبسایت یا ویدیو حاوی کلمات کلیدی دقیق باشد، به همان ترتیب، بدون کلمات اضافی، تبلیغات نشان داده نخواهد شد.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/negative-keyword-definition/