هدف از کلمات کلیدی مرتبط معنایی پیوند دادن موجودیت هایی است که به یکدیگر متصل هستند تا عمق اطلاعات در مورد یک موضوع صفحه وب را افزایش دهند تا به الگوریتم های موتور جستجو کمک کنند تا فهرست بندی و رتبه بندی صحیح کلمات کلیدی مرتبط را تعیین کنند. کلمات کلیدی مرتبط معنایی همچنین به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ اجازه می دهند تا بهترین صفحات وب را با عبارت های جستجو بر اساس قصد کاربر مطابقت دهند.
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
کلمات کلیدی مرتبط معنایی چیست؟
اکنون، سیستم های الگوریتم رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط معنایی را در محتوا جستجو می کنند تا به تعیین ارتباط آن با یک عبارت جستجو کمک کنند. به همین دلیل است که برخی از صفحات وب می توانند بدون داشتن کلمه کلیدی تطابق دقیق در صفحه، رتبه بالایی در SERP داشته باشند.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/semantically-related-keywords-definition/
کلمات کلیدی مرتبط معنایی کلمات و عباراتی هستند که از نظر مفهومی با یکدیگر مرتبط هستند. ارتباطی که بین کلمات کلیدی مرتبط معنایی وجود دارد، معنای کلمات کلیدی اولیه را برای سئو تقویت می کند.
به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی مانند “بازاریابی موتور جستجو” دارای کلمات کلیدی مرتبط معنایی مانند نتایج جستجوی ارگانیک، تبلیغات جستجوی پولی و صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است.
گوگل استفاده از کلمات کلیدی معنایی را با به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 معرفی کرد. به عنوان یک موتور جستجوی معنایی، گوگل (و سایر پلتفرم ها) اکنون می توانند هدف واقعی جستجوهای کاربران را درک کنند، نه اینکه فقط نتایج را بر اساس فراوانی کلمات کلیدی برگرداند.