پیوند مرده چیست؟
پیوند مرده، هایپرلینکی است که به یک URL غیر موجود اشاره می کند و برای همیشه در دسترس نیست. پیوندهای مرده به پیوندهای شکسته نیز معروف هستند.
پیوندهای مرده به دلایل مختلفی وجود دارند:
- هایپرلینک دارای اشتباه تایپی است.
- ساختار URL تغییر کرد.
- لینک اصلی به وب سایت مورد نظر دیگر توسط سرور آن پشتیبانی نمی شود.
- ممکن است ثبت دامنه تمام شده باشد، بنابراین URL قابل واکشی نیست.
- صفحه وب حذف شد و خطای 404 یا 410 را ارائه می دهد.
- صفحه وب بدون تغییر مسیر به URL جدید منتقل شد.
پیوندهای مرده نیز در سه نوع وجود دارند:
- پیوندهای داخلی مرده که به صفحاتی در همان وب سایت اشاره می کنند.
- پیوندهای خارجی مرده که به صفحات سایت های دیگر اشاره می کنند.
- پیوندهای ورودی مرده (یا بک لینک ها) که به URL های موجود در دامنه اشاره می کنند.
مهم است که پیوندهای داخلی در وب سایت شما پیوندهای مرده نباشند زیرا می توانند بر خزیدن محتوای شما توسط عنکبوت های موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. همچنین، رفع لینک های خارجی مرده باعث می شود وب سایت شما به روزتر و منبعی معتبر برای کاربران به نظر برسد.
در مورد پیوندهای ورودی مرده، ثبت خطاهای 404 و 410 برای پیوندهای شکسته و رفع آنها با هدایت کاربران و خزندههای موتور جستجو به URL صحیح یا صفحه مرتبط دیگری در سایت، تمرین خوبی است.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/dead-link-definition/