جریمه الگوریتمی چیست؟
جریمه الگوریتمی یک جریمه خودکار برای یک وب سایت توسط الگوریتم موتور جستجو است. جریمههای الگوریتمی میتواند منجر به از دست دادن رتبهبندی موتورهای جستجو یا فهرستزدایی محتوا شود.
هنگامی که یک جریمه الگوریتمی برای یک وب سایت رخ می دهد، یک یا چند عامل از طریق الگوریتم های نمایه سازی و رتبه بندی که دستورالعمل های موتور جستجو را نقض می کردند، کشف شد. به عنوان پاسخ، تمام یا بخشی از محتوای وب سایت رتبه های پایین تری را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تجربه می کند یا به طور کامل از جستجو حذف می شود.
مسائل رایجی که منجر به جریمه های الگوریتمی می شوند عبارتند از:
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
- شرکت در طرح های پیوند.
- شناسایی نکردن پیوندهایی که بهعنوان بخشی از تبلیغات، حمایتهای مالی یا سایر قراردادهای جبران خسارت ایجاد شدهاند، بهعنوان پیوندهای حمایتشده (rel=”sponsored”) یا nofollow (rel=”nofollow”).
- استفاده از محتوای تولید شده خودکار
- انتشار حجم زیادی از محتوای نازک.
- استفاده از پر کردن کلمات کلیدی
- داشتن نشانه گذاری داده های ساخت یافته فریبنده.
- شرکت در فعالیت هایی که امتیاز اعتماد یک وب سایت را کاهش می دهد.
- تمرکز بیش از حد روی درآمدزایی که به تجربه کاربر آسیب می رساند (مثلاً استفاده بیش از حد از تبلیغات).
- استفاده از تغییر مسیرهای یواشکی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO).
- ایجاد صفحات درگاه
- داشتن هرزنامه بیش از حد تولید شده توسط کاربر.
با جریمه الگوریتمی، هیچ پردازش دستی توسط کارمند موتور جستجو انجام نمی شود. بنابراین، مجازات را نمی توان به صورت دستی برداشت. مالک وب سایت باید مشکلاتی را که باعث نقض شده است را برطرف کند و منتظر ارزیابی مجدد بعدی سایت باشد.
بسته به تخلف، جریمههای الگوریتمی در گوگل، یاهو و بینگ تا بهروزرسانی الگوریتم اصلی بعدی که به طور متوسط 1 تا 3 بار در سال اتفاق میافتد، یا یک بهروزرسانی الگوریتم که چندین بار در طول سال اتفاق میافتد، برداشته نمیشود. و از آنجایی که موتورهای جستجو به صاحبان وبسایت اطلاع نمیدهند که چه عواملی باعث جریمه الگوریتمی شده است، تشخیص اینکه چه مشکلاتی باید برطرف شوند دشوار است.
بنابراین، فرآیند بازیابی یک جریمه الگوریتمی معمولاً با یک ممیزی کامل سئوی وبسایت شروع میشود تا مشکلات بالقوهای را که ممکن است منجر به اقدام منفی شده باشد، کشف کند. پس از تکمیل تجزیه و تحلیل سئو در سایت و خارج از سایت، صاحب وبسایت میتواند هر گونه مشکلی را که شناسایی شده است، برطرف کند، با این امید که رتبهبندی سایت و/یا مشکلات نمایهسازی در طی بهروزرسانی سیستم الگوریتم بعدی برطرف شود.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/algorithmic-penalty-definition/