تعریف و معنی محتوای تکراری


محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری اصطلاحی است که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو برای توصیف محتوایی که در بیش از یک صفحه وب در یک دامنه یا در چندین دامنه ظاهر می شود استفاده می شود. محتوا می تواند یکسان (تکراری دقیق) یا بسیار شبیه به یکدیگر باشد.

محتوای تکراری برای سئو مهم است زیرا می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. اگرچه چیزی به عنوان جریمه محتوای تکراری وجود ندارد، اما وجود محتوای تکراری دقیق یا محتوای بسیار مشابه در یک وب سایت یا در چندین دامنه می تواند تصمیم گیری برای موتورهای جستجو را دشوار کند که کدام نسخه از محتوا برای جستجوی جستجو مرتبط است.

این بدان معناست که موتورهای جستجو مانند گوگل ممکن است محتوای اشتباهی را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) برای یک پرس و جو داده شده رتبه بندی کنند یا با نمایش هر نسخه در زمان های مختلف به عقب و جلو بروند. اساساً دید یکدیگر را در SERP ها رقیق می کنند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

محتوای تکراری همچنین یک مشکل برای سئو است زیرا ارزش بک لینک را در بین صفحات تکراری پخش می کند که امتیاز PageRank را برای هر URL کاهش می دهد. گوگل از یک الگوریتم PageRank برای کمک به تعیین محبوبیت و اعتماد یک صفحه وب هنگام تصمیم گیری در مورد رتبه بندی آن در SERP استفاده می کند.

هنگامی که صفحات تکراری در یک وب سایت یا در چندین دامنه نمایش داده می شوند، سایر صاحبان وب سایت که به دنبال منابعی برای پیوند دادن از سایت های خود هستند ممکن است به URL اشتباهی رتبه بندی کنند، که سیگنال های رتبه صفحه را برای صفحه ای که می خواهید در رتبه بالایی قرار دهید کاهش می دهد. SERP ها

به واژه نامه SEO مراجعه کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/duplicate-content-definition/