پیوندهای خارجی پیوندهایی هستند که از دامنه های دیگر به دست می آیند و اغلب به عنوان قدرتمندترین ابزار رتبه بندی موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند. منبع پیوند، متن لنگر، محبوبیت جهانی، محبوبیت محلی، و زمینه پیوند از جمله عواملی هستند که ارزش یک لینک خارجی را برای یک وب سایت تعیین می کنند.
خرید لینک از مزارع پیوند یا استفاده از سایر روش های ایجاد لینک مشکوک معمولاً منجر به جریمه گوگل می شود. لینک بیلدینگ یک فرآیند ارگانیک است که زمان می برد و تلاش برای سرعت بخشیدن به آن می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.