تعریف و معنی قطعات ویژه


قطعه های ویژه چیست؟

قطعه‌های ویژه گزیده‌هایی از متن برجسته‌شده هستند که در بالای صفحه نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند تا پاسخی سریع به درخواست‌های کاربران ارائه دهند. یک قطعه ویژه به عنوان موقعیت 0 نیز شناخته می شود زیرا بالاتر از اولین لیست نتایج جستجوی ارگانیک قرار می گیرد.

قطعه‌های ویژه زمانی نمایش داده می‌شوند که سیستم‌های Google این قالب را تعیین می‌کنند که به کاربران کمک می‌کند راحت‌تر اطلاعات مورد نظر خود را از طریق جستجو کشف کنند. قطعه های ویژه عنوان و نشانی اینترنتی وب سایت را که در موقعیت قطعه برجسته شده است را نشان می دهد. این به کاربران جزئیات بیشتری در مورد منبع اطلاعات و همچنین یک لینک قابل کلیک برای کاربران برای دریافت جزئیات بیشتر می دهد.

چهار نوع قطعه ویژه وجود دارد:

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

  • متن: یک جمله یا پاراگراف متن بین 40 تا 60 کلمه که تعریف یا پاسخی برای یک پرس و جو ارائه می کند. همچنین می تواند با یک تصویر همراه باشد.
  • فهرست: فهرستی از اقلام سفارش داده شده یا بدون سفارش، اغلب در پاسخ به درخواست دستورالعمل یا دریافت لیستی از محصولات مرتبط.
  • جدول: جدولی از اطلاعات که اغلب برای مقایسه داده ها استفاده می شود.
  • ویدئو: ویدیویی که بدون کلیک کردن به سایت میزبان قابل مشاهده است.

اگرچه قطعه‌های ویژه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به کاربران پاسخ‌های مستقیم می‌دهند، اما هنوز هم 35 درصد از کل سهم کلیک‌ها برای فهرست‌های ارگانیک در Google را شامل می‌شود.

سایر داده های مهم در مورد قطعه های ویژه عبارتند از:

  • 19٪ از تمام SERP ها دارای قطعه های ویژه هستند.
  • 70 درصد از قطعه های ویژه متنی با میانگین 42 کلمه است.
  • 19٪ از قطعه های ویژه لیست هایی با میانگین 6 مورد هستند.
  • 6 درصد از قطعه های ویژه جداول با میانگین 5 سطر و 2 تا 3 ستون هستند.
  • 4 درصد از قطعه‌های ویژه ویدیوهایی با طول متوسط ​​6 دقیقه هستند.

از واژه نامه SEO بازدید کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/featured-snippets-definition/