تعریف و معنی قابلیت مشاهده موتور جستجو


قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو چیست؟

دیده شدن موتورهای جستجو، سهم کلی از دیدی است که یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس تعداد نمایش هایی که وب سایت برای مجموعه ای از کلمات کلیدی دریافت می کند، دریافت می کند. امتیاز دید موتورهای جستجو در مقیاسی بین 0 تا 100 اندازه گیری می شود.

امتیاز دید موتور جستجو برای یک وب سایت با دادن تعداد معینی امتیاز به هر کلمه کلیدی ردیابی شده با توجه به سه عامل محاسبه می شود:

  • موقعیت رتبه بندی ارگانیک در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP).
  • میانگین حجم جستجو
  • نرخ کلیک تخمینی (CTR).

این ترکیب از عوامل تضمین می کند که همه کلمات کلیدی به طور مناسب در امتیاز دید موتور جستجو وزن داده می شوند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

اندازه‌گیری دید موتور جستجو برای یک وب‌سایت مهم است، زیرا به شما بینشی از دید کلی دامنه در SERPها می‌دهد. هر چه درصد مشاهده SERP بیشتر باشد، کاربران موتورهای جستجو بیشتر وب سایت را برای کلمات کلیدی مرتبط که می توانند ترافیک ارگانیک را به وب سایت هدایت کنند، مشاهده خواهند کرد.

به واژه نامه SEO مراجعه کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/search-engine-visibility-definition/