تعریف و معنی رتبه صفحه – سئو چتر

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

PageRank معیاری است که توسط گوگل برای تعیین مقدار اهمیت به یک صفحه وب استفاده می شود که بر اساس کمیت و کیفیت سایر صفحات وب لینک شده به آن است.

این معیار بر عملکرد سئو سایت تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که وب سایت هایی با لینک های شکسته و اسپم یا ساختار ضعیف بک لینک بعید است در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

به واژه نامه SEO مراجعه کنید

متریک PageRank یک فاکتور رتبه‌بندی بسیار مهم برای وب‌سایت‌ها است، زیرا محبوبیت سیستم الگوریتم اختصاصی Google مبتنی بر صفحه وب را اندازه‌گیری می‌کند.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.


منبع: https://seochatter.com/pagerank-definition/

اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما این فرمول نسبتاً ساده است زیرا کیفیت هر پیوند خروجی و ورودی را در یک صفحه ارزیابی می کند و برای محاسبه رتبه صفحه به آنها امتیاز می دهد.

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.