تعریف و معنی رتبه بندی دامنه


رتبه بندی دامنه چیست؟

رتبه بندی دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Ahrefs ایجاد شده است که قدرت نسبی نمایه بک لینک یک وب سایت را تخمین می زند. امتیازات رتبه بندی دامنه بر اساس یک مقیاس 100 امتیازی است.

رتبه دامنه (یا DR) برای تجزیه و تحلیل بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهم است، زیرا از نزدیک پتانسیل رتبه بندی یک وب سایت در رتبه بندی گوگل را در مقایسه با رقبا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان می دهد.

معیار رتبه بندی دامنه Ahrefs بین وب سایت ها با تجزیه و تحلیل چندین عامل محاسبه می شود:

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

  1. یافتن همه دامنه هایی که حداقل یک پیوند دنبال شده به دامنه هدف دارند.
  2. جستجوی چند دامنه دیگر که هر دامنه پیوند دهنده به چند دامنه دیگر پیوند دارد.
  3. انتقال مقداری از ارزش لینک DR از هر دامنه پیوند دهنده به دامنه هدف. مقدار ارزش پیوند با تقسیم DR دامنه پیوند دهنده بر تعداد دامنه های منحصر به فردی که به آن پیوند می دهد تعیین می شود.

با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که رتبه دامنه معیاری نیست که گوگل در الگوریتم های رتبه بندی خود از آن استفاده کند. گوگل الگوریتم های اختصاصی PageRank و TrustRank خود را دارد که با استفاده از بیش از 200 عامل میزان محبوبیت و اعتماد دامنه را تعیین می کند. اما، اگر نگاهی دقیق‌تر به وب‌سایت‌های با بالاترین رتبه در SERP بیندازید، اغلب خواهید دید که آنها امتیاز رتبه‌بندی دامنه خوبی دارند.

بنابراین، شما باید برای افزایش معیار رتبه بندی دامنه وب سایت خود تلاش کنید زیرا می تواند به طور غیر مستقیم به دیده شدن کلی وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. یک امتیاز رتبه بندی دامنه خوب بین 50 تا 60 در مقیاس DR برای رقابت در SERP ها برای کلمات کلیدی با رقابت متوسط ​​است.

به واژه نامه SEO مراجعه کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/domain-rating-definition/