رتبه بندی ارگانیک چیست؟
رتبه بندی ارگانیک موقعیتی است که یک صفحه وب در لیست های بدون پرداخت صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بندی می کند. رتبه بندی های ارگانیک با توجه به ارتباط آنها با عبارت جستجو و بر اساس عوامل مختلفی که در الگوریتم های موتورهای جستجو استفاده می شود، رتبه بندی می شوند.
به عنوان مثال، الگوریتم موتور جستجوی گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی برای تصمیم گیری اینکه کدام وب سایت ها در هر موقعیت رتبه بندی ارگانیک در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی می شوند، استفاده می کند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
برخی از عوامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که بر ارتباط وب سایت با کلمات کلیدی خاص برای رتبه بندی ارگانیک تأثیر می گذارد عبارتند از:
- برجستگی کلمه کلیدی
- فراوانی کلمه کلیدی
- نزدیکی کلمه کلیدی
- تعداد بک لینک ها
- کیفیت بک لینک ها
- Anchor text مورد استفاده برای لینک های داخلی و بک لینک ها
- مکان کاربر
- نشانه گذاری داده های ساخت یافته
- مطابق با هدف جستجوی کاربر
- تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد نشان داده شده (EEAT)
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/organic-ranking-definition/