تعریف و معنی داده های ساخت یافته – سئو چتر

داده های ساختاریافته یک قالب استاندارد شده برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه وب و طبقه بندی محتوای آن صفحه با استفاده از نشانه گذاری است که موتورهای جستجو می توانند تفسیر کنند. اغلب با عبارت Schema Markup اشتباه گرفته می شود.

داده های ساخت یافته چیست؟

داده های ساختاریافته به داده های واقعی که صاحبان وب سایت ارائه می دهند اشاره دارد در حالی که Schema Markup زبانی است که برای توصیف آن داده ها به موتورهای جستجو استفاده می شود. هر مجموعه داده ای می تواند به داده های ساختاری تبدیل شود اگر به روشی استاندارد سازماندهی شود. ایجاد داده های ساختاریافته به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای یک صفحه وب را بسیار بهتر درک کنند و نتایج جستجوی آموزنده تری را برای کاربران ایجاد کنند.

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

به عنوان مثال، گوگل و بینگ از داده های ساختار یافته یک صفحه وب برای پر کردن چرخ فلک ها، جعبه های ویژه، فهرست های ویدیویی و قطعه های غنی استفاده می کنند. ابزار نشانه گذاری داده های ساختاریافته گوگل به صورت رایگان برای صاحبان وب سایت در دسترس است تا بتوانند داده های ساختاریافته را برای صفحات جداگانه ایجاد کنند تا فهرست خود را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهند.

از واژه نامه SEO بازدید کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.


منبع: https://seochatter.com/structured-data-definition/