تجزیه و تحلیل شکاف محتوا چیست؟
تجزیه و تحلیل شکاف محتوا فرآیندی است که یک وب سایت را با رقبای خود مقایسه می کند تا شکاف هایی را که بین محتوا وجود دارد شناسایی کند. تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را می توان هم در سطح سایت و هم در سطح صفحه برای ارزیابی موضوعات یا عناصری که در وب سایت هدف گم شده اند اعمال کرد.
تجزیه و تحلیل شکاف محتوا برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی دیجیتال مهم است زیرا به صاحبان وب سایت کمک می کند تا شکاف ها (یا حفره ها) را در استراتژی محتوای موجود خود پیدا کنند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
یک تجزیه و تحلیل خوب شکاف محتوا می تواند به شناسایی انواع محتوای گمشده ای که سایت های رقیب برای هدف قرار دادن مراحل مختلف سفر خریدار استفاده می کنند (به عنوان مثال، بالای قیف، وسط قیف و پایین قیف) و ارزیابی اینکه کدام عناصر استفاده می کنند کمک کند. از محتوای موجود برای بهبود آن برای رتبه بندی و تبدیل در موتورهای جستجو غایب است.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/content-gap-analysis-definition/