تعریف و معنی بودجه خزیدن


Crawl Budget چیست؟

بودجه خزیدن تعداد URL هایی است که موتور جستجو در هر روز در یک وب سایت می خزد. بودجه خزیدن بر اساس دو عامل است: نرخ خزیدن و تقاضای خزیدن.

بودجه خزیدن برای وب سایت ها مهم است زیرا بودجه مجاز برای خزیدن صفحات وب بر سرعت شناسایی و نمایه شدن محتوای جدید در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. اگر یک وب سایت بودجه خزیدن خود را هدر دهد، محتوای جدید ایندکس نمی شود یا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی نمی شود. علاوه بر این، محتوای به روز شده برای فهرست بندی مجدد در SERP ها ارزیابی مجدد نمی شود.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

صاحبان وب سایت نمی توانند بودجه خزیدن را برای سایت های خود تغییر دهند. بودجه خزیدن توسط عنکبوت‌های موتور جستجو بر اساس نرخ خزیدن (یعنی تعداد درخواست‌هایی در ثانیه که خزنده موتور جستجو می‌تواند در یک وب‌سایت هنگام خزیدن در آن انجام دهد) و تقاضای خزیدن (یعنی میزان تقاضا برای URL‌ها مشخص شده است) تعیین می‌شود. بر اساس محبوبیت و کهنه بودن صفحات در فهرست).

از واژه نامه SEO بازدید کنید

برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.




منبع: https://seochatter.com/crawl-budget-definition/