تگ Canonical چیست؟
یک تگ متعارف قطعه ای از کد HTML (rel=”canonical”) است که به عنصر در بخش
یک صفحه وب اضافه می شود تا به موتورهای جستجو اطلاع دهد که URL دیگری حاوی نسخه اصلی محتوا است. تگ های Canonical برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری (یا تقریباً تکراری) استفاده می شود.
تگهای متعارف مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو اطلاع میدهند که وقتی یک وبسایت نسخههای متفاوتی از یک صفحه وب دارد، چه URLهایی باید ایندکس شوند. تگهای متعارف همچنین ارزش پیوند را از صفحات تکراری (یا تقریباً تکراری) به نسخه اصلی محتوا ادغام میکنند.
تگ های متعارف شامل سه عنصر هستند:
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
- <لینک>
- rel = “متعارف”
- ویژگی HREF
در اینجا یک مثال تگ متعارف آورده شده است:
<link rel="canonical" href=" />
از واژه نامه SEO بازدید کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/canonical-tag-definition/