الگوریتم رتبه بندی چیست؟
الگوریتم رتبه بندی مجموعه ای از سیستم های ریاضی محاسبات است که صفحات وب و اسناد را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بر اساس معیارهای خاص رتبه بندی می کند.
بینگ، گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های رتبه بندی متفاوتی برای ارائه نتایج به کاربران استفاده می کنند، اما اکثر پلتفرم ها جزئیات الگوریتم های رتبه بندی خود را مخفی نگه می دارند. با این حال، بیشتر موتورهای جستجو از الگوریتمهای رتبهبندی احتمالی استفاده میکنند که صفحات وب را بر اساس ارتباط آنها با یک عبارت جستجو و تعداد لینکهایی که به URL اشاره میکنند برای اندازهگیری اهمیت آن رتبهبندی میکنند.
الگوریتم PageRank گوگل نتایج جستجو را بر اساس امتیاز اعتبار لینک های دریافتی ایجاد می کند، در حالی که الگوریتم رتبه بندی بینگ از هاب ها و مقامات (همچنین به عنوان جستجوی موضوعی ناشی از Hyperlink یا HITS شناخته می شود) برای نشان دادن مرتبط ترین نتایج برای یک پرس و جو استفاده می کند. معیار مرجع در الگوریتم رتبهبندی HITS ارزش محتوای صفحه را تخمین میزند و مقدار hub ارزش پیوندهای آن به صفحات دیگر را تخمین میزند.
الگوریتمهای رتبهبندی اغلب بهروزرسانی میشوند تا نتایج جستجوی بهتری را برای کاربران ارائه دهند، که تعیین عوامل کلیدی آنها را دشوارتر میکند. به عنوان مثال، الگوریتم گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد که از سرعت صفحه وب سایت، برجستگی کلمه کلیدی، کیفیت بک لینک، EEAT (تجربه، تخصص، قدرت، اعتماد)، سیگنال های تجربه کاربر و غیره متغیر است.
به واژه نامه SEO مراجعه کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/ranking-algorithm-definition/