
بروزرسانی: 04 تیر 1404
تعریف و معنی الگوریتم جستجو – سئو چتر
بیشتر موتورهای جستجو از الگوریتم های خطی و باینری برای تولید نتایج جستجو استفاده می کنند. این الگوریتم ها هنگام تعیین مرتبط ترین نتایج برای یک پرس و جو از مجموعه قوانین پیروی می کنند.

آمازون، بینگ، گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی از الگوریتم های جستجوی متفاوتی استفاده می کنند، به همین دلیل است که همه آنها نتایج متفاوتی را برای یک پرس و جو نشان می دهند. با این حال، همه الگوریتم های موتورهای جستجو بر اساس یک اصل اساسی هستند، زیرا هدف آنها به دست آوردن داده های خاص از پایگاه داده فهرست است.
الگوریتم جستجو روشی است که موتور جستجو برای بازیابی اطلاعات ذخیره شده در فهرست استفاده می کند. این شامل مجموعه ای از الگوریتم های دیگر است که هدف و وظیفه خاص خود را برای ارائه نتایج مرتبط به کاربر دارند.
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
الگوریتم جستجو چیست؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/search-algorithm-definition/
الگوریتم های جستجو همچنین از عوامل درون صفحه و خارج از صفحه برای رتبه بندی سایت ها در صفحات نتایج جستجوی خود استفاده می کنند. عوامل درون صفحه شامل ارتباط کلمه کلیدی و کیفیت محتوا است، در حالی که عوامل رتبه بندی خارج از صفحه از ذکر نام تجاری تا بک لینک ها متغیر است.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
نویسنده: تیم تحریریه هادی جهانی