قبل از اینکه درباره چگونگی تبلیغ در گوگل توضیح دهیم، بهتر است با مفهوم این موضوع آشنایی داشته باشید. قبل از پخش، عموما یک تبلیغ به شما نمایش داده میشود. تبلیغ در گوگل تحت مدل پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC کار میکند. این کمپین PPC که در حال اجرا هستند، نمونه خوبی از چگونگی دستیابی به اعتماد و اعتبار در یک آگهی است. در ادامه چگونگی انجام این کار را توضیح میدهیم. در بخش انتهایی مواردی که برای کمپین خود انتخاب کرده اید به عنوان پیش نمایش نشان داده میشوند تا در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید. سعی کنید تا عناوین جذاب و البته مرتبط با صفحه خود ایجاد کنید. ایجاد کمپینهای تبلیغاتی چند سالی است که در جهان طرفداران خود را دارد و در ایران نیز جای مناسبی در بین مدیران کسبوکارها پیدا کرده است.
توجه داشته باشید که تنها یکبار میتوانید از جایزه گوگل استفاده کنید و این مبلغ از حساب گوگل ادز قابل برداشت نیست. در این قسمت شما گزارش Free Click را میبینید که اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل افراد با قسمتهای مختلف تبلیغ شما و اقداماتی که انجام دادهاند است. تعداد زیادی از شرکت ها شماره تلفن خود را در متن تبلیغ نشان می دهند، اما کلیک بر روی شماره های موجود در متن تبلیغ منجر به تماس نمی شود این به این معنی است که کاربران در هنگام مشاهده تبلیغات شما یا باید شماره تماس را به خاطر بسپارند و یا آن را یادداشت کنند . باید خاطر نشان کرد که ؛ ” کمپینهای بازاریابی” مجدد، به عنوان بازاریابی مجدد نیز شناخته میشوند. همچنین این امکان وجود دارد که یک تبلیغ ویدیویی قبل از پخش فیلمهای یوتیوب به عنوان پیش پخش نشان داده شود.
حداقل هزینه ایی که امروزه برای کلیدواژه ها به گوگل پیشنهاد داده می شود تقریبا یک دلار می باشد و این رقم می تواند تا 8 یا 9 دلار هم متغییر باشد. در این دوره دقیقا قرار است چه چیزی آموزش ببینیم؟ تقریبا تمامی امکانات گوگل ادوردز در همه شرکت ها مشابه است اما وجه تمایز شرکت نگاه با سایرین در قدرت تحلیل تبلیغات مناسب در گوگل و استفاده مناسب از آن میباشد. شما میتوانید تمامی کشورها را اکسکلود کنید تا تنها در کشورهای تحریم شده (مانند ایران) آگهی شما نمایش داده شود. در ادامه تمامی موارد برای ثبت آگهی در گوگل را به شما توضیح خواهیم داد.
ریمارکتینگ به شما در جذب مجدد کاربرانی که از سایت شما بازدید کردهاند کمک می کند. شرکت بلو وب پیشرو در صنعت طراحی سایت و توسعه کسب و کار های اینترنتی آماده بهترین برنامه ریزی ها برای بالا بردن راندمان شما از تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) است. شما میتوانید در زمان ایجاد کمپین سرچ گوگل ادز هزینه روزانه لازم برای کمپین خود را تعیین نمائید. شما می توانید هزینه هر کلیک را با انتخاب کلمات کلیدی مختلف تعیین نمایید. پس از انتخاب این گزینه لازم است Website Visits را انتخاب کرده، آدرس وب سایت خود را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید. پس از انجام مراحل بالا، روی Create Campaign کلیک کنید تا به بخش نهایی منتقل شوید. تا به اینجا شناخت نصفه و نیمهای از تبلیغات گوگل بدست آوردید. در اینجا تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات اینستاگرام و نقش پررنگش برایمان رو میشود. ثبت آگهی خود در گوگل را به بهترین شکل ممکن اجرایی کرده اید.
شارژ تبلیغات گوگل ارزی هست ، پس به نسبت تبلیغات داخلی و ریالی کشور کمی گرانتر است. نرخ تبدیل CVR – Conversion Rate نسبت انجام اقدام مورد نظر (مثل ثبت نام در یک فرم) بر تعداد کل بازدیدها از صفحه است. در این بخش شما میتوانید نام ادگروپ خود را انتخاب کرده و کلمات کلیدی مورد نظر خود را به کمپین اضافه کنید. توصیه میکنیم برای انجام این کار نحوه اضافه کردن ادگروپ را مطالعه نمائید. ما توصیه میکنیم تنها به این روش اکتفا نکنید و بهینه سازی های لازم در وب سایت خود را انجام دهید. توصیه میکنیم از صفحه خرید اکانت گوگل ادز پارس ادوردز استفاده نمائید. پارس ادوردز به عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران شناخته میشود و شما میتوانید پروموشن را با دلار، درهم و لیر دریافت کنید. پارس ادوردز به شما کمک میکند تا آگهی های خود را در وب سایت های مفید و پربازدید قرار دهید تا نرخ بازگشت وجه بالایی را تجربه کنید. دادههای این ارتباطات میتواند از متن ساده و ایمیل، تا فایل و تماسهای تصویری را در بربگیرند. به عنوان مثال، شما “آموزش آنلاین” را مدنظر قرار داده اید و برای ایجاد آگهی با این کلمه، هزینه ای را پیشنهاد میدهید.
ترجمه تحت اللفظی: ترجمه متن کلمه به کلمه و بدون توجه به ترکیب کلمات و قرار دادن آنها در جایگاه مناسبشان با توجه به زبان مقصد. توجه داشته باشید که بدون استفاده از این پلتفرم نمیتوانید از خدمات تبلیغاتی غول مارکتینگ دنیا استفاده کنید. همچنین این روش به خوبی میتواند گروه مخاطبین هدف را جذب کرده و به روش کارآمدی، پیام مارکتینگ مورد نظر را به آنان منتقل کند. بعد از آن باید یک کمپین ایجاد کنید و عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادز وارد کنید تا تبلیغات شما به کارانی که این عبارات را جستجو می کنند نمایش داده شود. برای مثال اگر شما ماهی سی میلیون تومان برای تبلیغات پرداخت کنید ممکن است که حتی تا شصت میلیون تومان درآمدزایی بیشتری را داشته باشید. ممکن است مخاطبان تنها در حال وبگردی باشند، اما در هر صورت هر کلیک آنها برای شما هزینهبر خواهد بود. اگر نمایش مناسبی با کلمات مورد نظرتان دارید و نرخ کلیک شما نیز طبیعی است، جای نگرانی نیست. نحوه عملکرد آن نیز اساساً یکسان است: وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را جستوجو میکنند، نتایج به دست آمده را در صفحه نتایج موتور جستوجو دریافت میکنند. این بدان معنی است که وقتی افراد چیزی را در گوگل سرچ میکنند، درصورتیکه تبلیغات شما با موضوع موردنظر آنها مرتبط باشد، برای آنها نمایش داده خواهد شد.
تبلیغات به شیوه ای پیشرفته باعث ایجاد آگاهی در مورد هر محصول یا خدمات در جامعه است. مخاطبان اینترنت دیگر فقط نوجوانان و جوانان نیستند بلکه تمامی قشر جامعه به ویژه افراد حاضر در کسب و کار ها و سرمایه گذاران پا در این عرصه نهادند. در ضمن این نوع استراتژی فقط مخصوص شبکه جستجوی گوگل (GSN – Google search network) است. تبلیغات این چنینی از نظر سبک نیز انعطاف پذیر هستند و انواع مختلفی دارند. با جایزه ۱۲۰ دلاری گوگل که به عنوان پروموشن نیز شناخته میشود، قطعا به سرمایه گذاری مجاب میشوید. گزینهٔ سوم؛ هزینه بهازای اکشن (CPA) که در آن شما بر اساس هر اقدام مهمی که توسط کاربر انجام میشود، مبلغ مشخصی پرداخت میکنید. شما میتوانید با استفاده از این سیستم تبلیغاتی محبوب و پرطرفدار، بهترین تبلیغات خود را به مردم سراسر جهان نمایش دهید و هزینه بسیار بهصرفهای هم پرداخت کنید. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.
به عنوان مثال، برخی از آگهی ها را بعد از گذشت ۵ ثانیه میتوانید رد کنید، اما برخی دیگر را باید به مدت ۲۰ تا ۴۰ ثانیه تماشا کنید. حتما پیش آمده که بخواهید ویدیویی را در یوتیوب تماشا کنید. شبکه Display یا شبکه نمایش از وبسایت های شریک گسترده گوگل برای نمایش تبلیغات شما در وب سایتهای مختلف استفاده میکند. تنها کافیست یک کد تبلیغاتی در header صفحه، محتوا و ستون کناری وبسایت قرار دهید. اما امروزه طراحان سایت، پا را فراتر از این گذاشته و شیوه جدیدی در نمایش تبلیغات ارائه کردهاند. البته سئو مفید است اما با گوگل ادز کسب و کار شما در کمتر از ۲۴ ساعت بالاتر از سایتهایی قرار میگیرد که ماههاست بر روی سئوی خود هزینه کردهاند.
قبل از هرکاری لازم است یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. سپس وارد اکانت گوگل ادز شده و طبق راهنمای تصویری زیر نحوه چگونگی تبلیغ در کمپین سرچ گوگل را بیاموزید. اگر در مدت یک ماه ۲۰۰ دلار تبلیغ کنید، سقف پروموشن (یعنی ۱۲۰ دلار) را دریافت خواهید کرد. به زبان ساده تر، اگر ۳۰ روز بعد از فعال شدن اکانت، ۵۰ دلار تبلیغ کنید، ۵۰ دلار به عنوان پروموشن میگیرید. در دو مورد اول؛ باید زمان خاصی را برای پخش تبلیغ انتخاب کنید. محتواهای تبلیغاتی در سیستمعاملهای Google Partner نظیر یوتیوب پخش میشوند و تجربه جذابی از تولیدات افراد را در اختیار کاربران قرار میدهد. اما چگونه میتوان از طریق تبلیغ در گوگل پروموشن دریافت کرد؟ پس از فعال شدن اکانت، به مدت ۳۰ روز باید تبلیغ کنید و سرمایه گذاری خود را به عنوان پروموشن دریافت میکنید.
چگونه در کمپین دیسپلی تبلیغ کنیم؟ مانند کمپین سرچ، در کمپین دیسپلی نیز بخش نهایی مربوط به پیش نمایش اطلاعات وارد شده در کمپین است. زبان تبلیغ نیز به صورت خودکار توسط گوگل تشخیص داده میشود. شبکهای با بیش از ۲ میلیون وبسایت و اپلیکیشن موبایل که شما بصورت متن، بنر گرافیکی یا ویدئو، میتوانید محصول و یا خدمت خود را داخل آنها تبلیغ کنید. شما میتوانید تعرفه تبلیغ در گوگل را در وبسایت افراک, تبلیغ در گوگل در قسمت تعرفه های تبلیغات را ببینید. مهمترین هدفی که تبلیغات سئو دارد این است که سایت شما به سایر افراد نمایش داده شود و آنها بتوانند به وبسایت شما مراجعه کنند. چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟ در این شیوه سایت میزبان و نمایشدهنده تبلیغ شرایط ویژهای را تعریف کرده و اعلام میکند تبلیغات بنری شما تا زمانی روی سایت نمایش داده میشود که ایمپرشن خاصی به دست آورد.
به این ترتیب اطمینان خاطر خواهید داشت که تبلیغ شما بیشترین بازدید ممکن را کسب کند. تنها در صورتی که به هر دلیلی از تبلیغ در سایت خاصی اطمینان دارید که در عین حال به غیر از این روش هیچ روش تبلیغاتی دیگری ارائه نمیدهد، این روش را برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده کنید. در ابتدایی ترین بخش شما میتوانید نام کمپین خود را وارد کنید تا در صورتی که تبلیغ دیگری به گوگل ادز اضافه کردید، پیدا کردن آن ساده تر باشد. همچنین نوع دیگری از کمپین ویدیویی کوتاه وجود دارد که عموما کمتر از ۲۰ ثانیه هستند و امکان رد کردن آنها نیز وجود ندارد. لازم است بدانید که کمپین متنوعی برای استفاده در این بستر وجود دارد که با هرکدام از آنها نیز آشنا میشوید. تبلیغات فروشگاهی گوگل برخلاف سایر انواع تبلیغات گوگل از ویژگی های شخصی سازی زیادی برخوردار نیست اما این نوع از تبلیغات می تواند برای کسب و کارهایی که خدمات آنلاین و یا فروش محصولات به صورت آنلاین دارند ، بسیار کارآمد باشد و به این صورت می توانند فروش محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. خب باید گفت که زمانی وجود دارد که شرکت در مسیر برندینگ (Branding) فعالیت می کند و نیاز اصلی جذب مخاطب نیست در این مواقع این نوع تبلیغ بسیار می تواند در پیش برد اهدافش مؤثر باشد و به نوعی نام شرکت و یا برند آنقدر در جستجوها دیده شود که در ذهن مردم به عنوان مرجع اصلی شناخته می شود.
در پایان نیز امیدواریم که این مقاله به شما در این مسیر کمک کند و به اهداف خود در کسب و کارتان برسید. نمایش در سایتهای مرتبط: شما میتوانید محتوای تبلیغاتی خودتان (مانند بنر، گیف یا حتی ویدیو) را در سایتهای مرتبط با کسب و کارتان نمایش دهید. در صورتی که ایمپرشن یا نمایش های شما زیاد است، اما کلیک مناسبی دریافت نمیکنید، کمپین شما به اندازه کافی برای کاربران جذابیت نداشته است. از طرفی، مبلغ دریافتی تنها به هزینه هر کلیک در آن موضوع خاص بستگی ندارد. بسیار مهم است که توضیحات دیسکریپشن خود را جذاب و مجاب کننده ایجاد کنید تا شانس کلیک کاربر روی آن افزایش یابد.