این راهنما هر آنچه را که باید در مورد الگوریتم گوگل پنگوئن بدانید را توضیح می دهد.
در زیر، پیشزمینه و تاریخچه بهروزرسانی پنگوئن Google و همچنین جزئیات نحوه عملکرد الگوریتم امروز را دریافت خواهید کرد. همچنین مجموعهای از دستورالعملهای سئوی پنگوئن وجود دارد که میتوانید برای انجام یک تحلیل عینی وبسایت خود برای کمک به بازیابی از جریمه پنگوئن Google و اطمینان از مطابقت با استانداردهای کیفیت الگوریتم پنگوئن برای بهینهسازی موتورهای جستجوی خارج از صفحه، دنبال کنید.
این را راهنمای نهایی خود برای گوگل پنگوئن در نظر بگیرید، که یک الگوریتم مهم برای درک کمپین های بازاریابی دیجیتال و سئو است.
گوگل پنگوئن چیست؟
گوگل پنگوئن یک الگوریتم در سطح سایت است که شیوه های ساخت لینک دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی مورد استفاده برای افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو را هدف قرار می دهد. به روز رسانی پنگوئن گوگل برای اولین بار در سال 2012 برای کاهش هرزنامه های وب و جریمه وب سایت هایی که دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کنند معرفی شد.
به روز رسانی پنگوئن گوگل چه چیزی را هدف قرار داده است؟
Google Penguin Update هرزنامه و پر کردن کلمات کلیدی را هدف قرار داد تا نتایج موتور جستجوی گوگل را برای کاربران بهینه کند. الگوریتم پنگوئن گوگل تعداد لینکهای با کیفیت پایین را که به یک وبسایت اشاره میکنند، به عنوان راهی برای هدف قرار دادن شیوههای ساخت لینک دستکاری و کاهش رتبهبندی سایت در SERP ارزیابی میکند.
کلید واژه پر کردن
پر کردن کلمات کلیدی تمرین بارگذاری یک صفحه وب با کلمات کلیدی خاص در تلاش برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است. یک مثال رایج از پر کردن کلمات کلیدی که Google Penguin هدف قرار می دهد، تکرار همان کلمات یا عبارات به قدری در محتوا است که غیرطبیعی به نظر می رسد.
پیوند هرزنامه
هرزنامه پیوند به هر پیوندی که برای دستکاری رتبه صفحه یک وب سایت برای کمک به بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی Google در نظر گرفته شده است، اشاره دارد. این شامل طرح های پیوندی می شود که شامل پیوندهایی است که به سایت شما می آیند یا پیوندهای خروجی از سایت شما به وب سایت دیگری. نمونههای رایج از هرزنامههای پیوندی که Google Penguin هدف قرار میدهد، خرید و فروش لینکها، تبادل لینکهای بیش از حد، و پستهای مهمان در مقیاس بزرگ یا کمپینهای بازاریابی مقاله با لینکهای انکر متن غنی از کلمات کلیدی است.
گوگل پنگوئن چه زمانی عرضه شد؟
Google Penguin Update در 24 آوریل 2012 منتشر شد. طی چهار سال بعد، گوگل چندین به روز رسانی برای الگوریتم پنگوئن انجام داد و سپس در 23 سپتامبر 2016، گوگل اعلام کرد که سیگنال های پنگوئن در الگوریتم رتبه بندی اصلی گنجانده شده است.
Google Penguin Update در طول عرضه اولیه خود، بهبود الگوریتمی قابل توجهی در فهرست موتورهای جستجو ایجاد کرد. به گفته گوگل، پنگوئن روی 3.1 درصد از جستجوهای انگلیسی تأثیر داشته است. در زیر جدول زمانی برای به روز رسانی های مختلف پنگوئن آمده است. همچنین میتوانید از صفحه اصلی بهروزرسانیهای الگوریتم Google دیدن کنید تا ببینید تغییرات پنگوئن بدون بهروزرسانیهای الگوریتم دیگر در طول سالها چگونه بوده است.
جدول زمانی به روز رسانی پنگوئن
- 24 آوریل 2012: به روز رسانی اولیه پنگوئن
- 25 مه 2012: به روز رسانی پنگوئن 2
- 5 اکتبر 2012: به روز رسانی پنگوئن 3
- 22 مه 2013: به روز رسانی پنگوئن 2.0
- 4 اکتبر 2014: به روز رسانی پنگوئن 2.1
- 15 اکتبر 2014: به روز رسانی پنگوئن 3
- 10 دسامبر 2014: به روز رسانی پنگوئن Everflux
- 23 سپتامبر 2016: به روز رسانی نهایی پنگوئن 4.0
الگوریتم پنگوئن گوگل چگونه کار می کند؟
Google Penguin بر اساس URL کار می کند تا به دنبال سیگنال هایی باشد که نشان دهنده هرزنامه یا پر کردن کلمه کلیدی برای دستکاری نتایج جستجو و رتبه بندی است. سپس الگوریتم پنگوئن گوگل یک طبقهبندی کننده را به URL صفحه اختصاص میدهد تا بتواند توسط الگوریتم رتبهبندی هسته به درستی پردازش شود.
پنگوئن یک الگوریتم دانهبندی است که با تنظیم رتبهبندی بر اساس سیگنالهای هرزنامه شناسایی شده در سطح URL یک وبسایت، به جای تأثیر بر رتبهبندی کل سایت، ارزش هرزنامهها را کاهش میدهد. این بدان معناست که اگر یک یا گروهی از URL ها تحت تأثیر الگوریتم پنگوئن گوگل قرار گرفته باشند، مدیران وب سایت دچار افت رتبه سایت در سراسر سایت نخواهند شد. همچنین به این معنی است که صاحبان سایت می توانند رتبه بندی یک صفحه وب را با حذف سیگنال های هرزنامه بهبود بخشند زیرا الگوریتم در زمان واقعی کار می کند.
آیا گوگل هنوز از الگوریتم پنگوئن استفاده می کند؟
Google stills از الگوریتم پنگوئن استفاده می کند و از سال 2016 بخشی از الگوریتم اصلی بوده است. گوگل الگوریتم پنگوئن را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی هسته ای گنجانده است که در زمان واقعی برای کاهش ارزش هرزنامه با تنظیم رتبه بندی بر اساس سیگنال های هرزنامه، به جای تأثیر بر روی آن، کار می کند. رتبه بندی کل سایت
در وبلاگ مرکزی جستجو اعلام شد، “داده های پنگوئن در زمان واقعی به روز می شوند، بنابراین تغییرات بسیار سریعتر قابل مشاهده خواهند بود، معمولا مدت کوتاهی پس از خزیدن مجدد و فهرست مجدد صفحه اعمال می شوند. همچنین به این معنی است که ما در مورد بهروزرسانیهای آینده اظهار نظر نمیکنیم.»
به عنوان گوگل
راهنمای سئو پنگوئن گوگل
دستورالعمل های پنگوئن گوگل شامل دو عمل برای سئو است:
- در طرح های پیوند شرکت نکنید.
- از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
اگر از این دستورالعمل های اساسی پیروی کنید، می توانید وب سایت خود را از جریمه پنگوئن گوگل ایمن نگه دارید.
نحوه ریکاوری از پنالتی پنگوئن
- پیوندهای غیرطبیعی را که در وب سایت های شخص ثالث ساخته و کنترل می کنید، حذف کنید.
- ممیزی پیوند را اجرا کنید و با وب مسترها با پیوندهای هرزنامه به سایت خود تماس بگیرید و درخواست حذف پیوند کنید.
- از ابزار Disavow گوگل برای حذف بک لینک های با کیفیت پایین استفاده کنید که کنترل آنها را ندارید یا نمی توانید توسط وب مسترهای دیگر حذف شوند.
- محتوای با کیفیت ایجاد کنید و آن را از طریق رسانه های اجتماعی و مخاطبین صنعت توزیع کنید تا بک لینک های طبیعی را بدون درخواست لینک جذب کنید.
- پر کردن کلمات کلیدی را از صفحاتی که توسط پنگوئن آسیب دیده اند حذف کنید.
- بهترین شیوه های سئوی داخلی را برای بهینه سازی محتوای خود به روشی طبیعی دنبال کنید. این راهنمای مرتبط در مورد نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در یک مقاله برای سئو را ببینید.
به روز رسانی پنگوئن گوگل و خلاصه الگوریتم
امیدوارم از این راهنمای الگوریتم پنگوئن گوگل لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، گوگل پنگوئن الگوریتمی است که شیوههای ساخت لینک دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی مورد استفاده برای افزایش رتبهبندی موتورهای جستجو را هدف قرار میدهد. Google Penguin Update با هر بار تکرار سابقه تغییراتی داشت که به بهینه سازی بهتر نتایج موتور جستجوی گوگل برای کاربران کمک می کرد. پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی رتبهبندی گوگل است که در زمان واقعی برای ارزیابی سیگنالهای اسپم رایج وب کار میکند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/google-penguin-update-algorithm/