این راهنما هر آنچه را که باید در مورد به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل بدانید را توضیح می دهد.
در زیر، پیشینه و تاریخچه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و همچنین جزئیات نحوه عملکرد امروز آن را دریافت خواهید کرد. همچنین مجموعه ای از دستورالعمل های سئو مرغ مگس خوار وجود دارد که می توانید برای اطمینان از اینکه وب سایت و محتوای آن مطابق با استانداردهای کیفیت مرغ مگس خوار برای بهینه سازی موتورهای جستجو هستند، از آنها پیروی کنید.
این راهنمای نهایی خود را برای مرغ مگس خوار گوگل در نظر بگیرید، که یک الگوریتم مهم برای درک کمپین های بازاریابی دیجیتال و سئو است.
مرغ مگس خوار گوگل چیست؟
مرغ مگس خوار گوگل نام رمزی است که به تغییر الگوریتم قابل توجهی در جستجوی گوگل در سپتامبر 2013 داده شده است. به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل نشان دهنده بزرگترین تغییر الگوریتم در سال های اخیر است زیرا اصلاحی اساسی در الگوریتم جستجوی اصلی موجود بود.
گوگل مرغ مگس خوار چه زمانی به روز رسانی شد؟
به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل در 20 آگوست 2013 منتشر شد و یک ماه بعد در ماه سپتامبر در رویداد پانزدهمین سالگرد گوگل اعلام شد. این بهروزرسانی مرغ مگسخوار بزرگترین اصلاحات اساسی در الگوریتم رتبهبندی هسته در سالهای اخیر را نشان داد.
اعلام رسمی گوگل به عموم مردم برای آپدیت مرغ مگس خوار در 26 سپتامبر 2013 بود. مقامات گوگل گفتند که نام رمز الگوریتم از دقیق و سریع بودن ناشی می شود. در اینجا مشاهده می کنید که مرغ مگس خوار چگونه در جدول زمانی به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار می گیرد.
مرغ مگس خوار گوگل چگونه کار می کند؟
مرغ مگس خوار گوگل با تطبیق زمینه پرس و جو با نتایج با تجزیه قصد کار می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل از فرآیند جستجوی معنایی برای در نظر گرفتن زمینه و معنی بر روی کلمات کلیدی جداگانه برای درک هدف پرس و جو و تطبیق صفحات مرتبط با جستجو استفاده می کند.
دنی سالیوان، موسس ویراستار Search Engine Land، می گوید: «مرغ مگس خوار توجه بیشتری به هر کلمه در یک پرس و جو می کند و اطمینان می دهد که کل پرس و جو – کل جمله یا گفتگو یا معنی – به جای کلمات خاص در نظر گرفته شده است. زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار منتشر شد، با گوگل مصاحبه کرد. “هدف این است که صفحاتی که با معنی مطابقت دارند بهتر عمل کنند، به جای صفحاتی که فقط با چند کلمه مطابقت دارند.”
به گفته مت کاتز، مهندس سابق گوگل، مرغ مگس خوار بازنویسی الگوریتم اصلی است. در حالی که به روز رسانی هایی مانند پاندا و پنگوئن افزونه هایی برای الگوریتم قدیمی بودند، مرغ مگس خوار یک کد کاملاً بازنویسی شده بود تا کار بهتری برای تطبیق درخواست های کاربر با اسناد موجود در وب انجام دهد.
مت همچنین گفت که الگوریتم مرغ مگس خوار 90 درصد از تمام جستجوها را تحت تأثیر قرار داده است، اما فقط به میزان کمی. پاندا تأثیر قابل توجه 11.8٪ در رتبه بندی نتایج جستجو و پنگوئن 3.1٪ تأثیر داشت. با این حال، مرغ مگس خوار با نوسانات عمده در رتبه بندی وب سایت، موج شوک بزرگی را در جامعه سئو ارسال نکرد، زیرا فقط یک تنظیم مجدد از کد الگوریتم اصلی بود که به عنوان پایه ای جدید برای به روز رسانی های الگوریتم های آینده کار می کند.
آمیت سینگال، مدیر جستجوی گوگل، گفت: مرغ مگس خوار نه تنها به تنهایی یک سیستم جستجوی کامل است، بلکه پایه و اساس چیزی است که ما در آینده خواهیم ساخت. بهروزرسانی مرغ مگس خوار مخصوصاً برای جستارهای زبان طبیعی که کلمات زیادی در آنها وجود دارد ضروری است، زیرا گاهی اوقات کلمات فردی برای هدف مهم هستند در حالی که در موارد دیگر اهمیتی ندارند. با الگوریتم قدیمی گوگل، کلمات کلیدی مطابقت دقیق برای بازگرداندن اسناد مرتبط به کاربران در جستجو بسیار مهم بودند. همانطور که کمیت و کیفیت بک لینک ها بود.
با این حال، شیوههای سئوی دستکاری شده مانند پر کردن کلمات کلیدی و طرحهای پیوند، الگوریتم اصلی گوگل را فریب میدهد تا صفحات وب را که لزوماً بهترین تطابق با هدف جستجوگر نیستند، رتبهبندی کند. از این رو، بهروزرسانیهای پاندا و پنگوئن برای مقابله با این مسائل و حذف صفحات وب مانند آن از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) توسعه یافته است.
این مقاله در مورد SEO By the Sea در مورد پتنت الگوریتم
اکنون با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل می تواند عناصر خارج از کلیدواژه ها و بک لینک ها را بررسی کند تا بهترین صفحات را برای کاربر بر اساس قصد تعیین کند. به عنوان مثال، کاربر ممکن است در گوگل جستجو کند که “بهترین مکان برای خوردن غذاهای ایتالیایی در نیویورک چیست؟” الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند تشخیص دهد که کلمه “رستوران” جایگزین بهتری برای کلمه “مکان” خواهد بود. و اسناد بازگردانده شده در SERP ها برای رتبه بندی نیازی به داشتن آن عبارت کلیدی دقیق در صفحه ندارند. بیل اسلاوسکی بیشتر در مورد قوانین جایگزینی و اصطلاحات همزمان توضیح می دهد
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و جستجوی معنایی
به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل آغازی برای تغییر الگوریتم گوگل به جستجوی معنایی بود. (بعداً توسط Google RankBrain در سال 2015 با یادگیری ماشین بهبود یافت.)
پیش از این، الگوریتم گوگل بر جستجوی واژگانی متکی بود که یک فرآیند جستجوی داده است که بدون درک معنای عبارات، به دنبال مطابقت های تحت اللفظی پرس و جو یا انواع نزدیک در اسناد می گردد. از سوی دیگر، جستجوی معنایی نه تنها با هدف یافتن اسناد با کلمات کلیدی، بلکه تعیین هدف و معنای متنی کلماتی که فرد در جستجوی آن در گوگل است، انجام می شود.
با جستجوی عبارت “سالاد سیب زمینی” در گوگل می توانید جستجوی معنایی را در عمل مشاهده کنید. الگوریتم مرغ مگس خوار بدون افزودن هیچ کلمه دیگری به پرس و جو، می تواند نتیجه گیری کند که می خواهید نتایجی را دریافت کنید که دستور العمل های سالاد سیب زمینی هستند و لزوماً تعریف یا تاریخچه این غذا نیستند. میلیاردها صفحه وب در اینترنت وجود دارد که حاوی عبارت “سالاد سیب زمینی” هستند و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل می تواند بهترین نتایج را برای آن پرس و جو بر اساس قصد کاربر تعیین کند.
همچنین ذکر این نکته مهم است که بهروزرسانی مرغ مگس خوار همچنین به الگوریتم رتبهبندی اصلی کمک کرد تا موجودیتهای دنیای واقعی و روابط آنها با یکدیگر را درک کند. این باعث بهبود داده هایی شد که در نمودار دانش (ویژگی که یک سال قبل از مرغ مگس خوار منتشر شد) نشان داده شده بود که شامل پایگاه داده ای از میلیاردها واقعیت در مورد افراد، مکان ها و چیزها است. بدون الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل نمی تواند به همان دقتی که اکنون انجام می دهد، معنای پشت کلمات یا موجودیت های خاص و رابطه مرتبط آنها با یکدیگر را در نمودار دانش اعمال کند.
راهنمای سئو مرغ مگس خوار گوگل
دستورالعملهای Google Hummingbird SEO میتواند برای بهبود محتوای شما برای بهینهسازی موتور جستجو مفید باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم مرغ مگس خوار بعدا توسط RankBrain بهبود یافت. شما می توانید مرغ مگس خوار را به عنوان «حافظه» و RankBrain را به عنوان «تفکر» پشت الگوریتم اصلی رتبه بندی گوگل در نظر بگیرید. با رعایت نکات سئو زیر، می توانید شانس بیشتری برای رتبه بندی محتوای خود در SERP ها داشته باشید.
- اطمینان حاصل کنید که زبان طبیعی در محتوا منعکس شده است. آن را برای انسان خوانا و قابل درک کنید.
- از بهترین شیوه ها برای سئوی درون صفحه استفاده کنید تا کلمات کلیدی هدف خود را بدون پر کردن کلمات کلیدی در صفحه قرار دهید. این راهنمای مرتبط در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به وب سایت برای سئو را ببینید.
- از مترادف کلمات کلیدی مهم در محتوا استفاده کنید تا فقط یک کلمه یا عبارت را به طور مداوم در سراسر صفحه تکرار نکنید (یعنی بهینه سازی بیش از حد).
- موجودیت های موجود در صفحه که ارتباط نزدیکی با موضوع اصلی دارند. به عنوان مثال، اگر در مورد تهویه مطبوع می نویسید، باید از کلماتی مانند “ترموستات”، “کمپرسور”، “دما” و غیره نیز استفاده کنید. ماده غذایی، سپس کلماتی مانند «دستور»، «مواد تشکیل دهنده»، «فر» و غیره را در محتوا بگنجانید. در غیر این صورت، الگوریتم گوگل ممکن است تشخیص ندهد که صفحه مربوط به آن موضوع است.
- رتبه صفحه و لینک های ورودی همچنان برای الگوریتم مرغ مگس خوار مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که بک لینک های با کیفیت بالا برای SEO ایجاد کنید.
به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل و خلاصه الگوریتم
امیدوارم از این راهنمای الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل یک تغییر قابل توجه در الگوریتم رتبه بندی اصلی بود، زیرا یک بازنگری کلی در نحوه فهرست بندی و رتبه بندی صفحات وب توسط گوگل در SERP ها بود. به روز رسانی مرغ مگس خوار در سئو برای تغییر به جستجوی معنایی مهم بود، جایی که هدف و زمینه پشت پرس و جو نیز برای رتبه بندی صفحات مرتبط در موتور جستجو در نظر گرفته می شد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/google-hummingbird-update-algorithm/