به روز رسانی و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سئو (توضیح داده شده)
انتشار: شهریور 04، 1401
بروزرسانی: 21 تیر 1404

به روز رسانی و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سئو (توضیح داده شده)


این راهنما هر آنچه را که باید در مورد به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل بدانید را توضیح می دهد.

در زیر، پیشینه و تاریخچه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و همچنین جزئیات نحوه عملکرد امروز آن را دریافت خواهید کرد. همچنین مجموعه ای از دستورالعمل های سئو مرغ مگس خوار وجود دارد که می توانید برای اطمینان از اینکه وب سایت و محتوای آن مطابق با استانداردهای کیفیت مرغ مگس خوار برای بهینه سازی موتورهای جستجو هستند، از آنها پیروی کنید.

این راهنمای نهایی خود را برای مرغ مگس خوار گوگل در نظر بگیرید، که یک الگوریتم مهم برای درک کمپین های بازاریابی دیجیتال و سئو است.

مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

مرغ مگس خوار گوگل نام رمزی است که به تغییر الگوریتم قابل توجهی در جستجوی گوگل در سپتامبر 2013 داده شده است. به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل نشان دهنده بزرگترین تغییر الگوریتم در سال های اخیر است زیرا اصلاحی اساسی در الگوریتم جستجوی اصلی موجود بود.

گوگل مرغ مگس خوار چه زمانی به روز رسانی شد؟

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل در 20 آگوست 2013 منتشر شد و یک ماه بعد در ماه سپتامبر در رویداد پانزدهمین سالگرد گوگل اعلام شد. این به روزرسانی مرغ مگس خوار بزرگ ترین اصلاحات اساسی در الگوریتم رتبه بندی هسته در سال های اخیر را نشان داد.

اعلام رسمی گوگل به عموم مردم برای آپدیت مرغ مگس خوار در 26 سپتامبر 2013 بود. مقامات گوگل گفتند که نام رمز الگوریتم از دقیق و سریع بودن ناشی می شود. در اینجا مشاهده می کنید که مرغ مگس خوار چگونه در جدول زمانی به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار می گیرد.

مرغ مگس خوار گوگل چگونه کار می کند؟

مرغ مگس خوار گوگل با تطبیق زمینه پرس و جو با نتایج با تجزیه قصد کار می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل از فرآیند جستجوی معنایی برای در نظر گرفتن زمینه و معنی بر روی کلمات کلیدی جداگانه برای درک هدف پرس و جو و تطبیق صفحات مرتبط با جستجو استفاده می کند.

دنی سالیوان، موسس ویراستار Search Engine Land، می گوید: «مرغ مگس خوار توجه بیشتری به هر کلمه در یک پرس و جو می کند و اطمینان می دهد که کل پرس و جو - کل جمله یا گفتگو یا معنی - به جای کلمات خاص در نظر گرفته شده است. زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار منتشر شد، با گوگل مصاحبه کرد. "هدف این است که صفحاتی که با معنی مطابقت دارند بهتر عمل کنند، به جای صفحاتی که فقط با چند کلمه مطابقت دارند."

به گفته مت کاتز، مهندس سابق گوگل، مرغ مگس خوار بازنویسی الگوریتم اصلی است. در حالی که به روز رسانی هایی مانند پاندا و پنگوئن افزونه هایی برای الگوریتم قدیمی بودند، مرغ مگس خوار یک کد کاملاً بازنویسی شده بود تا کار بهتری برای تطبیق درخواست های کاربر با اسناد موجود در وب انجام دهد.

مت همچنین گفت که الگوریتم مرغ مگس خوار 90 درصد از تمام جستجوها را تحت تأثیر قرار داده است، اما فقط به میزان کمی. پاندا تأثیر قابل توجه 11.8٪ در رتبه بندی نتایج جستجو و پنگوئن 3.1٪ تأثیر داشت. با این حال، مرغ مگس خوار با نوسانات عمده در رتبه بندی وب سایت، موج شوک بزرگی را در جامعه سئو ارسال نکرد، زیرا فقط یک تنظیم مجدد از کد الگوریتم اصلی بود که به عنوان پایه ای جدید برای به روز رسانی های الگوریتم های آینده کار می کند.

آمیت سینگال، مدیر جستجوی گوگل، گفت: مرغ مگس خوار نه تنها به تنهایی یک سیستم جستجوی کامل است، بلکه پایه و اساس چیزی است که ما در آینده خواهیم ساخت. به روزرسانی مرغ مگس خوار مخصوصاً برای جستارهای زبان طبیعی که کلمات زیادی در آنها وجود دارد ضروری است، زیرا گاهی اوقات کلمات فردی برای هدف مهم هستند در حالی که در موارد دیگر اهمیتی ندارند. با الگوریتم قدیمی گوگل، کلمات کلیدی مطابقت دقیق برای بازگرداندن اسناد مرتبط به کاربران در جستجو بسیار مهم بودند. همانطور که کمیت و کیفیت بک لینک ها بود.

با این حال، شیوه های سئوی دستکاری شده مانند پر کردن کلمات کلیدی و طرح های پیوند، الگوریتم اصلی گوگل را فریب می دهد تا صفحات وب را که لزوماً بهترین تطابق با هدف جستجوگر نیستند، رتبه بندی کند. از این رو، به روزرسانی های پاندا و پنگوئن برای مقابله با این مسائل و حذف صفحات وب مانند آن از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) توسعه یافته است.

اکنون با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل می تواند عناصر خارج از کلیدواژه ها و بک لینک ها را بررسی کند تا بهترین صفحات را برای کاربر بر اساس قصد تعیین کند. به عنوان مثال، کاربر ممکن است در گوگل جستجو کند که "بهترین مکان برای خوردن غذاهای ایتالیایی در نیویورک چیست؟" الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند تشخیص دهد که کلمه "رستوران" جایگزین بهتری برای کلمه "مکان" خواهد بود. و اسناد بازگردانده شده در SERP ها برای رتبه بندی نیازی به داشتن آن عبارت کلیدی دقیق در صفحه ندارند. بیل اسلاوسکی بیشتر در مورد قوانین جایگزینی و اصطلاحات همزمان توضیح می دهد این مقاله در مورد SEO By the Sea در مورد پتنت الگوریتم



منبع: https://seochatter.com/google-hummingbird-update-algorithm/