بهینه سازی وب سایت + راهنمای اصولی برای بهینه سازی و سازماندهی سایت

البته این مرحله جز اصلی تمامی خدماتی که شرکتهای سئو سایت ارائه میدهند نیست، اگر شما از قبل وبسایتی داشته باشید، کلیه روشها و استراتژی ها برپایه همان کبود سئو سایت اجرا میگردد. همانطور که از نام آنها پیداست سئوی داخلی کلیه مواردی که مربوط به چهارچوب وبسایت شما می شود را در بر می گیرد و در مقابل سئو خارجی به تصحیح و بهبود روابط یک پایگاه داده اینترنتی با سایر سایتها و موتور های جستجو می پردازد. سایتهایی می توانند در معرض دید مخاطب قرار بگیرند که خود را به صفحه اول و ترجیحا رتبه های اول تا سوم برسانند و در ادامه برای افزایش ترافیک باید بر نرخ کلیک و ترغیب کاربران برای بازدید از سایت تمرکز داشته باشند.

نمودار پایین نشان می دهد هر چه در صفحه نتایج جستجو، از رتبه یک به رتبههای بالاتر می رویم، تعداد کاراکتر های URL نیز افزایش می یابد. قبل از انجام هر کاری ، ابتدا باید یک بررسی کامل و جامع از وضعیت سئو به عمل آید. بزرگترین دلیلی که باید نقشه سایت XML را ایجاد کنید تاثیر آن در ایندکس کردن صفحات است. کاربرد دیگری که سئو دارد ، کمک به افزایش نرخ کلیک است که در نتیجه به افزایش ترافیک و بالا رفتن تعداد مشتریان و در نتیجه فروش ، درآمد و کسب سود بیشتری می شود. در کسب و کار های انلاینی که سئو محلی انجام می دهند ، نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسیار بالاتر خواهد بود. UX اگرچه یک معیار کیفی است ، اما با فاکتورهای کمی مثل bounce rate ، امتیاز سرعت سایت، مدت زمان حضور کاربران، تست های core web vitlas و تعداد بازدید از صفحه و نرخ کلیک ارتباط مستقیمی دارد و گوگل با بررسی چنین فاکتورهایی ، میزان تجربه کاربری سایت را تخمین می زند و هرچه سایتی امتیاز بیشتری از این حیث نسبت به رقبا کسب کند در رتبه بالاتر قرار می گیرد. به دسترسی و کنترل مستقیم محتوا ها و کد های سایت که شامل متن و عکس و لینک می شود، سئوی درون صفحه می گویند.

نقش سئو در طراحی سایت چیست؟ تصاویر نقش بسیار زیادی در جذب کاربران و زیبایی سایت شما دارند درواقع تحقیقات نشان داده است محتوایی که دارای تصاویر جذاب هستند 80٪ بیشتر مطالعه می شوند. ضمن اینکه سئو با بهبود عملکرد سایت از نظر سرعت ، کیفیت و ساختار ، نقش تعیین کننده ای در موفقیت وب سایت و فروشگاه های اینترنتی دارد. نقشه سایت یک فایل متنی با فرمت xml است که جزئیات تمام URL های یک وب سایت را نشان میدهد. آیا مقاله محتوای اصلی، گزارش اولیه، تحقیقات اصلی یا تحلیل اصلی را ارائه میدهد؟ علاوه بر گزارشهای روزانه ای که از میزان بازدید سایت میتوانید دریافت کنید، گوگل ماهیانه یک گزارش جامع نیز به شما ارائه میدهد. جواد یاسمی با در اختیار داشتن مدرک MBA گرایش مارکتینگ و دو تجربه جدی بیزینس آنلاین با عنوان بنیانگذار و اجرای ایده ها از 0 تا 100 و با هدف افزایش آگاهی از برند با سئو، به مشتاقان ارتقا و بهبود سایتهای مختلف مشاوره سودمندی میدهد. اگرچه این موارد در نتیجه ارتقای چندین فاکتور در سایت محقق می شوند ، اما همگی تحت تاثیر مستقیم و جز کاربرد های سئو به شمار می روند.برای مثال می توان به آگاهی از برند ، فروش بیشتر و افزایش مشتریان ، تجربه کاربری و سرعت سایت و کاربردهای مهم و بیشمار دیگری اشاره کرد.

تا جاییکه طبق تحقیقات انجام شده، نرخ کلیک به کمک schema تا 30 درصد افزایش پیدا میکند. این اطلاعات همچنین به وب سایت شما کمک می کند تا برای انواع محتوا رتبه بهتری پیدا کند و در نتیجه کلیک و ورودی بیشتری دریافت کنید. هدف همه وبسایت ها و کسب و کار های اینترنتی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد. افزودن محتوای بصری و چند رسانهای به مطلب: اضافه کردن ویدئو و تصویر به محتوا باعث دریافت رتبه بهتری از گوگل خواهد شد. عملیات تهویه به عنوان یکی از ضروری ترین فعالیتهای پشتیبانی زنجیره تولید در فعالیتهای گوناگون مانند معدن و عمرانی زیر زمینی، گلخانه ای و آپارتمان سازی است که با هدف تامین و توزیع هوای مورد نیاز در بخشهای مختلف انجام می شود که اگر تهویه در این مکانها از جمله گلخانه و با استفاده از فن سیر کوله گلخانه به خوبی نباشد باعث اختلال در تنفس یا تنش از فضای بسته می شود که با به کارگیری دریچه و یا دمپر در مکانهای بسته باعث بهبود تنفس و تهویه بهتر هوا است. وضعیت فعلی سئو چیست ، چه ایرادات و نواقصی مشاهده می شود.

این شکلی از ابرداده است که به یک وب سایت اضافه می شود و به الگوریتم های گوگل میگوید صفحه چه چیزی را توصیف میکند و چه اطلاعاتی باید بصورت به ویژه و با تاکید به کاربران نمایش داده شود. سایت هایی که در کوتاهترین زمان ممکن صفخات خود را برای کاربران به نمایش می گذارند، رتبه بهتری نیز در موتورهای جستجوگر خواهند داشت. کاربر سئو سایت به این صورت است که وقتی شما رتبه خوبی دارید، کاربر به سراغ شما می آید و چون نمیتوان حد و مرزی برای تعداد کاربران اینترنتی قائل شد، پس بازدید فوق العاده ای منتظر شماست. وبسایت شما و محتوای آن باید به گونهای باشد که کاربران موبایل برای مشاهده آنها دچار مشکل نشوند. رزومه موفق شما بیشتر شامل چه نوع سایتهایی است؟ اطلاعاتی مانند اطلاعات اضافی (فراداده) در هر URL، جزئیات مربوط به آخرین به روز رسانی آنها، میزان اهمیت آنها و اینکه آیا نسخه های دیگری از URL ایجاد شده به زبان های دیگر وجود دارد یا خیر، نوع صفحه و سایر موارد به کمک نقشه سایت مشخص میشود.

ما سایت شما را دقیق از صفر تا صد تحلیل میکنیم، ضعف ها و ایرادات شناسایی میشود و طبق شرایط موجود مناسبترین روشها انتخاب و اجرایی میشوند. مثلا فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که در صفحه اصلی فروشگاه 100 محصول نمایش داده میشود. از طرفی، به کاربران کمک می کند تا اطلاعات بهتر و دقیق تری را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد. از کاربردهای دیگر این فرآیند می توان به لینک سازی ، تولید محتوا ، ارتقای کلمات کلیدی و دسترسی بهتر ربات خزنده به صفحات سایت اشاره کرد. با تولید محتوا و لینک سازی داخلی بازدید کننده را در تجربه سفر خود از طریق سایت به جلو سوق دهید و مجذوب سایت خود نمایید. ما به کسب و کارهای مختلف کمک می کنیم تا با افزایش سئو سایت آنها در گوگل به جایگاه های برتر برسد و از طریق آن درآمد زیادی کسب کنند.

بهینه سازی و پاسخگویی به سوالات شما از شنبه تا پنج شنبه و از ساعت 9 الی 21 انجام میشود. و نکته دیگر اینکه تمام بازدید کنندگان حجره و غرفه شما باید در شهر شما باشند. درواقع شما باید بدانید که تجربه کاربری برای موتور جستجوی گوگل بسیار اهمیت دارد و مهمترین نکته در این زمینه سرعت بالا آمدن وب سایت فروشگاهی است. کلماتی که سایت شما به ازای آنها دیده شده مشخص هستند. البته ریسک استفاده از این روش ها بسیار بالاست و در صورتی که موتور جست و جو متوجه تقلب در نتایج شود، وب سایت خاطی را جریمه خواهد کرد. با این کار مشکلات وب سایت خود را برطرف می کنید و به سمت بهینه سازی مناسب و سالم گام بر می دارید. هرچند که موتورهای جستجو به یک وب سایت به صورت کلی می نگرند، با این حال رتبه بندی سایت ها بر اساس صفحات آن ها انجام می شود؛ به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی تک به تک صفحات وب سایت خود توجه کنید. ریسپانسیو یا همان واکنش گرا بودن یعنی زمانی که صفحه را کوچک یا بزرگ میکنیم، مثل زمانی که یک صفحه در کامپیوتر یا در موبایل و تبلت باز شود؛ ساختار ظاهری آن به هم نریزد و مرتب باشد.

در فروشگاههای اینترنتی که به دنبال فروش مستقیم محصولات خود و افزایش درآمد هستند، کاملا منطقیست که هدف آنها افزایش بازدیدکنندگان و بهینهسازی صفحات سایت در جهت فروش بیشتر محصولاتشان باشد. در این عبارت جست و جو کننده به دنبال کسب اطلاعات است و حتی شاید پیش از ورود به یک صفحه وب در همان بخش جست و جو، جوابش را از گوگل دریافت کند. روشهای مختلفی برای نشانه گذاری صفحات وب وجود دارد که با یادگیری سئو سایت میتوانید باتوجه به نوع صفحه( محصول، مقاله، رستوران، معرفی افراد و شخصیت ها، فیلم و …) از آنها استفاده کنید. نشانه گذاری schema، که به عنوان داده های ساختار یافته شناخته می شود، زبان موتورهای جستجو است که از واژگان معنایی منحصر به فرد استفاده می کند و برای ارائه واضح تر اطلاعات به موتورهای جستجو به منظور درک محتوای سایت استفاده می شود.

محتوای جدید Content Freshness: موتورهای جستجو جدیدترین نتایج را به شما نشان می دهند. تفکیک و تمیز این موضوع که برای نوع کار شما کدام روش میتواند کاربردی تر باشد را به کارشناس نونگار واگذار کنید که بیش از بیش سال با چندین چندین روش موفق به درآمدزائی در بیش از 4200 وب سایت شده اند! برای درک اهمیت و اینکه سئو سایت چه کاربردی دارد ، باید تاثیر آن در جایگاه سایت در گوگل و ظرفیت های این موتور جستجو در تامین تعداد زیادی مخاطب و مشتری بالقوه اشاره کنیم. سرعت سایت ، زمان بارگزاری ، مطالب کاربردی ، تصاویر جذاب ، پشتیبانی آنلاین ، سادگی در پیدا کردن محصولات یا خدمات در سایت، قابلیت مشاهده لینکها و دکمه های تماس با ما و… ما سعی می کنیم در آکادمی ایتروز با انتشار مطالب مختلف در رابطه با بهینه سازی سایت و سئو کردن سایت به صورت جزئی تر و با انتشار مقاله های متفاوت اهمیت هر بخش را به صورت جامع و کامل به شما آموزش دهیم بنابراین آکادمی ایتروز در روزها و ماههای آتی سربزنید. آنها همچنین می توانند به عنوان نتایج غنی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوند. یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو سایت .

نحوه عملکرد سایت در دسکتاپ و نسخه موبایل، وضعیت سایت از نظر الگوریتمهای core web vitals ، کشورهای کاربران بازدیدکننده، امکان ایندکس یا حذف صفحات انتخابی از نتایج، معرفی نقشه سایت، نحوه و شرایط دسترسی خزنده به سایت، وضعیت سرور و رتبه میانگین صفحات به ازای کلمات کلیدی مهمترین اطلاعاتی هستند که در این پلتفرم قابل مدیریت میباشند. صفحه اول موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل که کاربران زیادی روزانه مطالب و نیاز های مورد نظر خود را در آن جستجو می کنند اهمیت زیادی دارد. این مرحله قبل از رتبه بندی اتفاق می افتد. شاید باورتان نشود، ولی بهینهسازی سرعت سایت یکی از همان اقداماتی است که به طور مستقیم با رتبه بندی سایت و تجربه کاربری مخاطبان ما در ارتباط است. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در اینترنت است. در دید کلی سایت یکی از ابزارهای انتشار محتوای شما و نهایتا جذب مخاطب برای کسب و کار شماست پس در صورتی وظیفه خود را انجام می دهد که مخاطبی وارد آن شده و اطلاعات آن استفاده کند . یکی از اولین خدمات سئو یک شرکت معتبر نیز همین است و باید بصورت کاملا رایگان و با ابزارهای حرفه ای تحلیل جامعی از وضعیت سایت شما و اطلاعات آماری موجود به شما ارائه شود که معمولا در قالب پروپوزال سئو تدوین و ارائه می شود.

حال فرض کنید این محتوا در نتایج جستجو نمایش داده نمیشود. رتبه بندی نتایج ، در نتیجه مقایسه میان سایت های رقیب در یک صنعت خاص انجام می شود و هرچه برتری بیشتری در عملکرد و سرعت و محتوا و اعتبار نسبت به رقبای خود داشته باشید جایگاه بهتری را به سایت خود اختصاص می دهید. به ازای کدام عبارات بازدید مناسبی کسب می کنید و در چه کلمات کلیدی ضعف دارید. اولین قدم در اجرای سئو این است که نقاط قوت و ضعف وبسایت را از طریق انجام یک ممیزی کامل و دقیق مشخص شود تا تصویری روشن از چگونگی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در مقایسه با سایتهای رقبا ایجاد شود. در نتیجه تلاش میکنیم تا جای امکان منوی اصلی سایت ساده و کم گزینه باشد و لینک دهی به زیرمجموعه ها از طریق بخش های محتوایی و از داخل صفحات انجام شود. نقشه سایت حتی میتواند تعیین کند که خزنده ها چه صفحاتی را بخزند و چه صفحاتی را بدون بررسی رها کنند و این یعنی ایندکس هدفمند و هوشمندانه صفحات در نتایج گوگل. هنگامی که از لینک ها استفاده می کنید، برای خزنده ها یافتن صفحات وبسایت شما راحت تر می شود و آنها را در بالای SERP قرار میدهند.

از یک منزل بهینه عایق سازی شده انتظار میرود که نیازهای گرمایشی بسیار کمتری داشته باشد و حتی میتواند با منابع گرمایشی عمدتاً طبیعی و ذاتی (گرمای هرز شده که توسط وسایل منزل و گرمای بدن ساکنین آن تولید میشود) به همراه مقدار بسیار اندکی از گرمای پشتیبان گرم میشود. این اصطلاح “تکنیکال” نامیده میشود زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وبسایت و یا تبلیغ وب سایت ندارد. فرض کنید که به تازگی مفیدترین، جذاب ترین و درخشانترین محتوای وب را تولید کرده اید. پس عملا هرچه زحمت کشیده اید هدر رفته است. به همین دلیل رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در این جایگاه مطلوب ایجاد شده است. سئو میتواند شما را در صدر رقابت قرار دهد. این الگوریتمها برای تصمیم گرفتن و قرار دادن صفحات وب در جایگاه اول، دوم و … کاربر می تواند جزئیات صفحه را در یک نگاه ببیند که به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا روی صفحه کلیک کنند یا به صفحه مرتبط تری بروند. در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت باشید، سئو و بهینه سازی سایت، می تواند در خدمت و اختیار شما باشد، بدون آن که لازم باشد کار خاصی انجام دهید. به نظر شما اولین مرحله برای شروع فرآیند سئو چیست ؟