بهینه سازی محتوا در مقابل سئو: چه تفاوتی دارد
انتشار: بهمن 20، 1401
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

بهینه سازی محتوا در مقابل سئو: چه تفاوتی دارد

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول سئو و بهینه سازی محتوا بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

بهینه سازی محتوا در مقابل سئو

سئوی خارج از سایت زیرمجموعه دیگری از بهینه سازی موتورهای جستجو است که بر بهینه سازی سیگنال های خارجی برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو تمرکز دارد. روش های رایج سئو خارج از سایت شامل ساخت لینک، ارتقای محتوا، بازاریابی تأثیرگذار و بهینه سازی رسانه های اجتماعی است. با بهینه سازی فاکتورهای سئوی خارج از سایت، می توانید به افزایش دید ارگانیک و رتبه بندی وب سایت خود در SERP کمک کنید. سیگنال های سئوی خارج از سایت به ویژه یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم برای الگوریتم گوگل هستند، زیرا این اشاره ها و لینک های شخص ثالث به عنوان «رای» برای کیفیت محتوا محسوب می شوند.

سئو فنی

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهینه سازی محتوا در مقابل سئو را پوشش می دهد.

لینک های زیر بیشتر در مورد بهینه سازی محتوا و نحوه استفاده صحیح از آن برای سئوی بهتر توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

  • چرا بهینه سازی محتوا برای سئو مهم است؟
  • بهینه سازی محتوا چگونه کار می کند؟
  • نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو
  • بهترین ابزار بهینه سازی محتوا برای سئو
  • بهینه سازی محتوا در سئو (راهنمای کامل)

خلاصه ای برای بهینه سازی محتوا در مقابل سئو

سئوی فنی عمل بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت، مانند کد، ساختار، تنظیمات سرور و معیارهای سرعت سایت است تا سایت به راحتی قابل خزیدن و فهرست بندی در SERP ها باشد. با اطمینان از قابل دسترس بودن تمام محتوا برای موتورهای جستجو، می توانید دید بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.

سئوی محلی

بهینه سازی تصویر نیز بخشی از بهینه سازی محتوا است زیرا تصاویر بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می گذارند و توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند. بهینه سازی تصاویر شامل فشرده سازی فایل ها برای کوچک تر کردن و بارگذاری سریع تر و همچنین افزودن متن غنی از کلیدواژه به متن، نام فایل و اطلاعات فراداده تصویر ALT است.

بهینه سازی داده های ساخت یافته

سئوی موبایل بخشی از بهینه سازی موتورهای جستجو است که شامل بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها می شود. روش های سئوی موبایل شامل ایجاد یک تجربه کاربری سازگار با موبایل است که از طراحی واکنش گرا و سرعت بارگذاری صفحه بالایی برخوردار است. موتورهای جستجو مانند گوگل از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کنند، به این معنی که سیستم های آن به جای نسخه دسکتاپ، از نسخه موبایل سایت برای اهداف نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کنند.

درباره بهینه سازی محتوا بیشتر بدانید

بهینه سازی جستجوی کاربر به بهینه سازی محتوا اشاره می کند تا با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. درک هدف جستجوی کاربر برای ایجاد محتوایی که دقیقاً نیازهای کاربر را برطرف می کند و به آنها در دستیابی به هدف آنلاین کمک می کند ضروری است. اشتباه رایجی که صاحبان وب سایت مرتکب می شوند، عدم تطابق بین هدف جستجوی کاربر و محتوایی است که در صفحه وب نوشته و نمایش داده می شود، که به شدت بر رتبه بندی در SERP ها تأثیر می گذارد.

تفاوت بین بهینه سازی محتوا و سئو چیست؟

بهینه سازی کیفیت محتوا یک عامل مهم برای بهینه سازی محتوا است زیرا بر تعامل کاربران تأثیر می گذارد. اگر محتوا به خوبی نوشته نشده باشد، از نظر واقعیات درست یا مرتبط نباشد، کاربران برای مدت طولانی در صفحه وب باقی نمی مانند و ممکن است در آینده به وب سایت باز نگردند. بهینه سازی کیفیت محتوا همچنین به ایجاد اعتماد با کاربران کمک می کند که می تواند منجر به اشتراک گذاری ها، بک لینک ها و سیگنال های اعتماد بیشتر شود که الگوریتم گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای اهداف رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند.

بهینه سازی هدف جستجوی کاربر

بهینه سازی بک لینک شامل افزودن عناصر کلیدی به محتوا است که آن را ارزشمندتر و قابل اشتراک گذاری می کند. به عنوان مثال می توان به افزودن داده های آماری، حقایق، ویدئوها، نمودارها، نمودارها، اینفوگرافیک ها و غیره اشاره کرد که سایر صاحبان وب سایت ها می خواهند از محتوای خود به آن ها لینک دهند.

بهینه سازی تبدیل

بهینه سازی داده های ساختاریافته با آسان تر کردن درک و فهرست بندی برای موتورهای جستجو، محتوا را بهبود می بخشد. بهینه سازی داده های ساختاریافته شامل اضافه کردن Schema Markup به صفحه کد منبع HTML برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد محتوا به موتورهای جستجو است تا بتوان آن را به درستی در SERPs سازماندهی و فهرست بندی کرد. Schema Markup همچنین با نمایش نتایج غنی، فهرست صفحات وب را در SERP ها افزایش می دهد.

بهینه سازی بک لینک

جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین بهینه سازی محتوا و سئو را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.

پارامتربهینه سازی محتواسئو
تعریفتمرین بهینه سازی تمام جنبه های محتوا به طوری که کاربران و موتورهای جستجو را راضی کند.تمرین بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای خزیدن و فهرست بندی بهتر آن.
هدف اولیهبرای بهبود محتوا برای کمک به دستیابی به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال.برای افزایش دید موتورهای جستجوی ارگانیک.
کاربردمحتوای خاصدر سراسر سایت
انواعسئو داخلی، کیفیت محتوا، هدف جستجوی کاربر، بهینه سازی تصویر، داده های ساختاریافته، بک لینک ها و تبدیل هادر محل، خارج از سایت، فنی، محلی، بین المللی و موبایل
اهداف بازاریابیرتبه بندی SERP، بک لینک ها، اشتراک ها و تبدیل هانمایه سازی، رتبه بندی SERP و بک لینک ها

بهینه سازی محتوا چیست؟

سئوی درون سایت، عمل بهینه سازی کل وب سایت برای موتورهای جستجو است. سئوی درون صفحه (که قبلا ذکر شد) بخش مهمی از سئو سایت و همچنین سئو فنی است (در زیر توضیح داده شده است). در سایت به بهینه سازی هر عنصری که می توانید در وب سایت کنترل کنید اشاره دارد. نه فقط محتوا الگوریتم های موتورهای جستجو، عوامل سئوی سایت را تجزیه و تحلیل می کنند تا به شناسایی موضوعات و موضوعاتی که وب سایت و محتوای آن باید در SERP ها رتبه بندی شوند، کمک کنند.

سئو خارج از سایت

همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین بهینه سازی محتوا و سئو در این است که بهینه سازی محتوا بر بهینه سازی تمام جنبه های محتوا برای رسیدن به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد در حالی که سئو فقط بر بهینه سازی موتورهای جستجو برای رتبه های بالاتر و دیده شدن در SERP ها تمرکز دارد. با این حال، هر دو استراتژی بازاریابی دیجیتال در صورت استفاده با هم می توانند برای وب سایت شما مفید باشند. به جای اینکه فقط سئو یا بهینه سازی محتوا را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، سعی کنید هر دو تاکتیک را برای کمک به افزایش ترافیک و تبدیل آنلاین خود به کار ببرید.



منبع: https://seochatter.com/content-optimization-vs-seo-difference/