
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
بهینه سازی محتوا در مقابل سئو: چه تفاوتی دارد
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول سئو و بهینه سازی محتوا بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

تفاوت بین بهینه سازی محتوا و سئو چیست؟
بهینه سازی کیفیت محتوا یک عامل مهم برای بهینه سازی محتوا است زیرا بر تعامل کاربران تأثیر می گذارد. اگر محتوا به خوبی نوشته نشده باشد، از نظر واقعیات درست یا مرتبط نباشد، کاربران برای مدت طولانی در صفحه وب باقی نمی مانند و ممکن است در آینده به وب سایت باز نگردند. بهینه سازی کیفیت محتوا همچنین به ایجاد اعتماد با کاربران کمک می کند که می تواند منجر به اشتراک گذاری ها، بک لینک ها و سیگنال های اعتماد بیشتر شود که الگوریتم گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای اهداف رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند.
بهینه سازی هدف جستجوی کاربر
بهینه سازی بک لینک شامل افزودن عناصر کلیدی به محتوا است که آن را ارزشمندتر و قابل اشتراک گذاری می کند. به عنوان مثال می توان به افزودن داده های آماری، حقایق، ویدئوها، نمودارها، نمودارها، اینفوگرافیک ها و غیره اشاره کرد که سایر صاحبان وب سایت ها می خواهند از محتوای خود به آن ها لینک دهند.
بهینه سازی تبدیل
بهینه سازی داده های ساختاریافته با آسان تر کردن درک و فهرست بندی برای موتورهای جستجو، محتوا را بهبود می بخشد. بهینه سازی داده های ساختاریافته شامل اضافه کردن Schema Markup به صفحه کد منبع HTML برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد محتوا به موتورهای جستجو است تا بتوان آن را به درستی در SERPs سازماندهی و فهرست بندی کرد. Schema Markup همچنین با نمایش نتایج غنی، فهرست صفحات وب را در SERP ها افزایش می دهد.
بهینه سازی بک لینک
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین بهینه سازی محتوا و سئو را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.
پارامتر | بهینه سازی محتوا | سئو |
تعریف | تمرین بهینه سازی تمام جنبه های محتوا به طوری که کاربران و موتورهای جستجو را راضی کند. | تمرین بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای خزیدن و فهرست بندی بهتر آن. |
هدف اولیه | برای بهبود محتوا برای کمک به دستیابی به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال. | برای افزایش دید موتورهای جستجوی ارگانیک. |
کاربرد | محتوای خاص | در سراسر سایت |
انواع | سئو داخلی، کیفیت محتوا، هدف جستجوی کاربر، بهینه سازی تصویر، داده های ساختاریافته، بک لینک ها و تبدیل ها | در محل، خارج از سایت، فنی، محلی، بین المللی و موبایل |
اهداف بازاریابی | رتبه بندی SERP، بک لینک ها، اشتراک ها و تبدیل ها | نمایه سازی، رتبه بندی SERP و بک لینک ها |
بهینه سازی محتوا چیست؟
سئوی درون سایت، عمل بهینه سازی کل وب سایت برای موتورهای جستجو است. سئوی درون صفحه (که قبلا ذکر شد) بخش مهمی از سئو سایت و همچنین سئو فنی است (در زیر توضیح داده شده است). در سایت به بهینه سازی هر عنصری که می توانید در وب سایت کنترل کنید اشاره دارد. نه فقط محتوا الگوریتم های موتورهای جستجو، عوامل سئوی سایت را تجزیه و تحلیل می کنند تا به شناسایی موضوعات و موضوعاتی که وب سایت و محتوای آن باید در SERP ها رتبه بندی شوند، کمک کنند.
سئو خارج از سایت
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین بهینه سازی محتوا و سئو در این است که بهینه سازی محتوا بر بهینه سازی تمام جنبه های محتوا برای رسیدن به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد در حالی که سئو فقط بر بهینه سازی موتورهای جستجو برای رتبه های بالاتر و دیده شدن در SERP ها تمرکز دارد. با این حال، هر دو استراتژی بازاریابی دیجیتال در صورت استفاده با هم می توانند برای وب سایت شما مفید باشند. به جای اینکه فقط سئو یا بهینه سازی محتوا را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، سعی کنید هر دو تاکتیک را برای کمک به افزایش ترافیک و تبدیل آنلاین خود به کار ببرید.
منبع: https://seochatter.com/content-optimization-vs-seo-difference/