بنا به گزارشهای زیادی که در بین سئوکاران ارائه شده سهم جهانی گوگل ۷۵% و ۲۵% دیگر بین موتورهای جستجوی دیگر تقسیم شده است. مشخص شد که گوگل با گنجاندن این مورد در الگوریتم خود، توانست نتایج جستجوی بسیار مفیدتر و مرتبط تری را نسبت به رقبای خود در آن زمان ارائه دهد. اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه اول نتایج موتور های جستجو نشان داده نشود، به پتانسیل کامل خود نخواهد رسید. اگر شما یک سایت بسیار زیبا با محتوای درجه 1 و بسیار خواندنی داشته باشید اما اصول سئو تکنیکال را رعایت نکرده باشید، شما رتبه ای در نتایج جستجوی گوگل نخواهید داشت. موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتمهای خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دستکاری رتبهها، مجدداً سازگار کردند. رباتهای موتورهای جستجو با مشاهده این آرا، به وبسایت شما توجه بیشتری میکنند و از این طریق، پیج اتوریتی یا اعتبار صفحه شما افزایش پیدا میکند. این مدل یکی از مدل های محاسبه ی سئو میباشد که اغلب توسط اشخاصی که بصورت استخدامی کار میکنند استفاده میشود و کمتر دیده شده که شرکتی از این روش استفاده کند شما در این روش میتوانید با در نظرگرفتن ساعاتی که شخص در محل شما حضور پیدا میکند هزینه این کار را تخمین بزنید در ادامه به مزایا و معایب این روش پرداخته ایم با ما همراه باشید.
جدیدترین فاکتور رتبه بندی سایت ها در گوگل ، web vitlas هستند که سه فاکتور اصلی را شامل می شود که بیشتر به زمان بارگزاری سایت مربوط می شود. اگر این عامل درست بهینه شود، URL ها به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت برای خزنده ها عمل می کنند و به کاربران انگیزه می دهند تا روی آن کلیک کنند. البته ریسک استفاده از این روش ها بسیار بالاست و در صورتی که موتور جست و جو متوجه تقلب در نتایج شود، وب سایت خاطی را جریمه خواهد کرد. در مقابل، صفحات تگ، نویسنده ها و یا سایر صفحاتی که به تنهایی محتوای اصلی را ندارند را وارد سایت مپ XML نکنید. 3. در کادر خالی ساختار دلخواه؛ عبارت /%blog/%postname/ را وارد کنید. اگر سایت شما وردپرسی است، در همان ابتدا باید به بخش تنظیمات، پیوندهای یکتا رفته و ساختار url ها را روی حالت نام نوشته قرار بدهید. موتورهای جست و جو از این فایل ها به عنوان راهنمای داخل سایت استفاده می کنند. سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.” سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست،بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مهمترین عامل برای موفقیت یک وب سایت در بستر وب جلب بیننده می باشد و جدا از خدمات ارایه شده در آن، باید بیننده داشته باشد و بطور کلی تعداد بینندگان یک سایت برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب است.روشن است که فقط یک طراحی جذاب و چشمگیر تضمینی برای آمدن کاربران به سایت نمی باشد، بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب نمود.
در امر طراحی سایت و بهینه سازی آن مجموعه های فراوانی وجود دارند که به دلایل متعددی تنها از یک روش برای دیزاین وبسایتی جدید استفاده می کنند . برای مثال، اگر ساختار پیمایش، بهینه و فکر شده طراحی شود، کاربران مدت بیشتری در سایت می مانند و چیزهایی که می خواهند را سریع تر پیدا می کنند. وقتی اهداف بالا محقق شود، یک وب سایت بهینه محسوب می شود. اما اگر هیچ مرجعی برای آن پیدا نکردید، می توانید از یک افزونه مانند “یوآست” برای اضافه کردن آن استفاده کنید. سئوکار خوب شخصی است که بر اساس توصیه های گوگل خدمات سئو را انجام دهد و از روش های خلاف استفاده نکند. بله، سرعت سایت. گوگل تقریباً در تمام توصیه های خود به اهمیت سرعت سایت اشاره کرده است.
سرفصل ها به تنظیم کردن مطالب در صفحه وب کمک می کنند. در نسخه موبایل وب سایت نباید از پاپ آپ ها استفاده شود. برای رفع این مشکل باید یک نسخه را به عنوان دامنه اصلی تعریف کرده و نسخه دیگر را نیز به عنوان آدرس دوم خود تعریف کنید. بهطورکلی این ابزار برای تبلیغات در موتورهای جستجو استفاده میشود؛ اما برای تحقیقات کلمات کلیدی سئو نیز بسیار مفید است. هر چند که این حالت پیش فرض کار را برای کاربران راحت تر می کند، اما از طرفی باعث سردرگمی موتورهای جست و جو می شود. سعی کنید در حد چند پاراگراف محصولی که ارائه میدهید را از زبان خودتان معرفی کنید، حتی بصورت محاوره ای!
برای مثال یکی از مهم ترین این اقدامات، پنهان نکردن صفحات آرشیو از کاربران است؛ موردی که خلاف آن در بعضی از وب سایت ها دیده می شود. استفاده از title و description و سبک نگه داشتن این صفحه بسیار مهم است . از کاراکترهای کوچک استفاده کنید. رفتار کاربران در زمان جستجو یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود. برای رشد سئو در استارتاپ شما در گوگل بالا بیاید باید یک سری نکات را در رابطه با خوانایی و سئو رعایت کنید. امروز با افزودن یک متخصص سئو به فهرست خود تیم خود را رشد دهید! البته هیچ قانونی برای تعدادی مشخص لینک های داخلی در یک صفحه وجود ندارد و برای تعداد لینک سازی های داخلی صفحات تنها راحتی و رضایت کاربران خود در هنگام خواندن مطالب صفحات سایت را ملاک قرار دهید. برای بهینه سازی سایت مپ XML باید فقط صفحات مهم وب سایت را در این لیست قرار دهید. مهم ترین فاکتور برای موفقیت یک وب سایت، امنیت آن است. Google PageSpeed Insights: سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است. دیگر مزیت داده های ساختار یافته، نمایش اسنیپت و اطلاعات شخصی سازی شده صفحات در SERP است.
بلکه هدف اصلی آن باید جلب رضایت کاربر باشد. استفاده از منوی بردکرامپ دو هدف اصلی دارد: یک این که کاربران بتوانند بدون کلیک روی گزینه بازگشت مرورگر، به راحتی مسیر پیمایش خود را عوض کنند. دو این که به ساختار پیمایش سایت توسط گوگل راحت تر شناسایی شود. فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … طبق بررسی های انجام شده 55 درصد از کسب و کارهای آنلاین بر روی خدمات سئو حرفه ای سایت سرمایه گذاری می کنند. به همین منظور در این مقاله از ژاکت سعی می کنیم به زبانی ساده 12 مرحله اساسی سئو تکنیکال در وب سایت را بررسی کنیم. ساختار سایت به دلایل زیادی یک فاکتور اساسی در سئو تکنیکال محسوب می شود. یکی دیگر از روش های کسب درامد سئوکاران آنالیز سایت ها و ارائه لیست کاملی از مشکلات یک سایت است.
هدف سئوی خارجی در مقابل سئوی داخلی، جذب کاربران به وب سایت از طریق کانال های خارجی دیگر است. سایت کنید ، ابتدا باید بدانید که جه کلماتی را قرار است هدف گیری نمایید . اولین قدم برای سنجش میزان موبایل دوستانه بودن سایت، استفاده از ابزار ویژه همین کار است که توسط گوگل ارائه شده است. برای این کار از ابزارهای بخصوصی از جمله Google analytics استفاده می شود. این فایل را به کمک ابزارهای سئو مانند گوگل سرچ کنسول می توانید برای گوگل ارسال کنید. سئو سایت و خدمات سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگلسئوی سایت خود را به خبره ترین و حرفه ای ترین تیم سئوی ایران بسپاریدبا ما به راحتی به صفحه اول گوگل . سپس دامنه وب سایت خود را وارد کنید، ولی در ادامه آن، آدرسی را بزنید که وجود ندارد. در فایل robots.txt برای مشخص کردن این که کدام صفحات به کاربران نشان داده شود،تکه کدهایی را داخل فایل وارد می کنیم. همینطور موتورهای جست و جو نیز راحت تر می توانند صفحات را درک و در نهایت ایندکس کنند.
گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، بیش از سه و نیم میلیارد جستجو را در روز پردازش میکند و از آنجا که ما در مورد بهینهسازی موتور جستجو صحبت میکنیم، این بدان معنی است که آنها برای پاسخ به این سوال بسیار مناسب هستند. در پاسخ می توانم بگویم سئو تنها راه رسیدن شما به اهدافتان است. به دلیل مسائل سخت افزاری و مشکلات ارتباطی در دیوایس های هوشمند، عمومأ سرعت اینترنت در این دستگاه ها در شرایط ایده آلی قرار ندارد، بنابراین بارگذاری سریعتر سایت در این دستگاه ها در زمینه بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند نکته اولیه ای است که باید مدنظر قرار دهید. در نتیجه برای سئو سایت های بزرگ لازم است که از تیم های متخصص در این زمینه کمک گرفت. ازآنجاییکه کندی سایت میتواند دلایل بسیاری زیادی داشته باشد، شما نمیتوانید آن را بهصورت دستی بررسی کنید و حتماً نیاز به ابزاری در این زمینه خواهید داشت؛ جی تی متریکس اینجاست تا با بررسی دقیق فاکتورهای تأثیرگذار در این زمینه، کار شمارا بسیار راحت کند. بسیاری از عناصر به تأسیس اقتدار می روند. بنابراین در قسمت SERP (صفحه نتایج جست و جو) بسیاری از موتورهای جست و جو نمایش داده خواهد شد. لینکهای داخلی باید به کاربران و موتورهای جستجو محتوای ارزشمند یک وبسایت را نشان دهند و همچنین به آنها در دستیابی به ساختار سایت کمک کنند.
در این روش نیز به گوگل می گوییم که هنگام نمایه سازی، کدام نسخه از یک صفحه را در نظر بگیرد. لازم به ذکر است که هیچ تفاوت و اولویتی بین نسخه های با WWW و بدون WWW وجود ندارد. چرا که گوگل نسخه موبایل وب سایت ها را بر اساس محتوا نیز رتبه بندی می کند. خبر خوب این است که در اکثر موارد اگر اصول سئو تکنیکال را رعایت کنید، علاوه بر گوگل، کاربران نیز رضایت بیشتری از وب سایتتان خواهند داشت. چرا که گوگل برای نمایش صفحات در صفحه نتایج، از آن استفاده زیادی می کند. مورد بعدی در لیست اجرای سئو تکنیکال، اصلاح ساختار یا فرمت URL هر یک از صفحات و پست ها است. این داده ها را معمولاً یک بار وارد می کنیم و دیگر نیازی به کار دیگری نیست. اگر وب سایت طراحی بهینه و سریعی برای موبایل نداشته باشد، آسیب زیادی به رتبه بندی آن وارد خواهد شد. اگر نمی دانید که طراحی صفحه 404 سایتتان چگونه است، می توانید اول یک پنجره جدید در مرورگر باز کنید. اگر بخواهیم سئو را به سه دسته کلی تقسیم کنیم، می توانیم به سئو تکنیکال، سئوی داخلی و سئوی خارجی اشاره کنیم که هر سه مکمل یکدیگر هستند.
موتور های جستجوگر گوگل با سرچ کردن شما در صفحه گوگل میفهمند که شما چه محتوایی را لازم دارید و آن محتوا را برای شما نشان می دهند. وقتی صفحاتی با محتوایی مشابه دارید، این خیلی مهم است که بتوانید از بروز مشکل محتوای تکراری جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که از مهم ترین ویژگی هایی که در اکثر ارکان سئو تکنیکال دیده می شود، این است که اولاً نیاز به اقدامات فنی دارد و دوماً وقتی تنظیمات لازم را یک بار پیکربندی می کنید، کار تمام می شود و نیازی به تنظیمات مجدد دیگری نیست. در ارائه ی خدمات مشاوره ای که در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود، سایت شما مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم به شما گزارش داده خواهد شد. حلا که می دانیم هدف سئو تکنیکال چیست، بیایید ببینیم که پیاده سازی سئو تکنیکال در وب سایت شامل چه مراحلی است؟ هدف robots.txt این است که به موتورهای جست و جو بگوید که کدام صفحات وب سایت را نمایش ندهد و در عوض کدام را کروال و ایندکس کنند. اما به طور کلی هدف بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو جذب یک کاربر از طریق جستجویی که انجام داده، هست و هدف بهینه سازی سایت اجرای کامل و صحیح یک فعالیت توسط آن کاربر جذب شده در سایت است.
اما برای کسب جایگاه های بالا در گوگل و قرار گرفتن در بین 5 سایت برتر باید از تکنیک سئو استفاده https://www.kabodseo.ir/keyword-research/ کنید. User experience یا تجربه کاربری به راحتی کاربر در سایت و سهولت استفاده از سایت اشاره دارد. رتبهبندی با ارزیابی تعدادی از عوامل مختلف بر اساس نیاز کاربر نهایی برای کیفیت و ارتباط انجام میشود. لازم است بگوییم برای لینک سازی داخلی نباید به افزونه های سئو اکتفا کرد، زیرا آنها قدرت تشخیص ارتباط موضوعی محتوا ها را ندارند و صرفا برای اینکه شما از لینک سازی داخلی استفاده کرده اید، به محتوای شما چراغ سبز نشان میدهند. متا تگ ها توسط کاربرهای عادی دیده نمیشن و فقط موتورهای جستجو اجازه دیدن و بررسی اونهارو دارن. کارکردن با افزونه یوست سئو هم برای بهینهسازی سایت وردپرسی و هم برای موتورهای جستجو بسیار آسان است. به همین علت بسیار مهم است که تدوین استراتژی محتوا را به استراتژیستهای قهاری بسپارید که راه را از چاه به خوبی می شناسند. مهم ترین رکن سئو خارجی، دریافت لینک از سایر منابع است تا اعتبار خود را به گوگل ثابت کند. به طور مثال ممکن است کاربر (بازدیدکننده) وارد صفحه مورد نظر شما شود و پس از رسیدن به پاسخ سوال خود، آن را ترک کند.
در سادهترین واژگان ممکن، سئو مجموعهای از تکنیکها است که باعث میشود سایت شما در صفحات نتایج جست و جو، دیده شود. سئو داخلی شامل نکاتی است که باید داخل خود وب سایت رعایت شود. برای نصب SSL می توانید ابتدا با هاستینگ خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که SSL را برای حساب شما فعال کنند. تبلیغات PPC (Pay Per Click) یعنی پرداخت به ازای هر کلیک، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمیشود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد میتواند نامحدود باشد. پس از رعایت کردن تمامی موارد فنی، به جذاب ترین بخش سئو یعنی محتوا می رسیم. شاید بهترین سایت و بهترین محتوا را داشته باشید اما اگر از نظر سئوی تکنیکال ضعیف عمل کنید، در رتبهبندی موتورهای جستجو جایگاه قابل قبولی بهدست نمیآورید. در واقع در این نوع سئو، سعی بر این است که صفحات وب سایت را تا جای ممکن برای گوگل شفاف و قابل فهم باشد و به کراول شدن و ایندکس سازی وب سایت توسط موتورهای جست و جو کمک کند.