در این راهنما، با بازاریابی وبلاگ آشنا خواهید شد.
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، یک وبلاگ می تواند یک استراتژی بازاریابی موثر برای ایجاد آگاهی بیشتر برای برند یک شرکت باشد و در عین حال محصولات و خدمات آن را نیز بدون اینکه خود تبلیغی باشد، تبلیغ کند.
ما با تعریف وبلاگ نویسی در بازاریابی شروع می کنیم و سپس به بررسی اجمالی نحوه عملکرد آن برای جذب مشتریان بالقوه می پردازیم. در مرحله بعد، توضیحی در مورد مزایای برتر این استراتژی بازاریابی دیجیتال و همچنین فهرستی از نمونههای بازاریابی وبلاگ را دریافت خواهید کرد تا به شما در درک کامل این مفهوم کمک کند.
در پایان این مقاله، همه چیز را در مورد استفاده از وبلاگ برای بازاریابی کسب و کار خود در اینترنت خواهید دانست.
بازاریابی وبلاگی چیست؟
بازاریابی وبلاگی یک استراتژی بازاریابی محتوا است که از طریق استفاده از وبلاگ به بازار هدف می رسد. فرآیند بازاریابی وبلاگ شامل انتشار پست های وبلاگ است که به علاقه مند شدن افراد به محصول یا خدمات یک شرکت کمک می کند.
هدف از بازاریابی وبلاگی
هدف از بازاریابی وبلاگ آگاه کردن خوانندگان در مورد یک موضوع و همچنین افزایش دید سازمان برای سوق دادن خوانندگان به سمت خرید یک محصول یا خدمات است. وبلاگ نویسی در بازاریابی یک وب سایت جذاب تر برای یک برند ایجاد می کند که برای گروه هدف یک کسب و کار آموزشی و مفید است.
بازاریابی وبلاگ چگونه کار می کند
بازاریابی وبلاگی با دادن یک پلت فرم بازاریابی به یک کسب و کار برای ارتباط با مخاطبان خود برای مخاطب قرار دادن مشتریان بالقوه به طور مستقیم و غیر مستقیم عمل می کند. فرآیند بازاریابی وبلاگ شامل انتشار محتوایی در مورد اخبار صنعت، روندهای بازار، محصولات و خدمات، و موضوعات مرتبط برای ایجاد تخصص و اعتبار است.
وبلاگ نویسی در بازاریابی همچنین به مشتریان بالقوه نشان می دهد که افراد واقعی پشت برند هستند که به جای تبلیغ محصولات و خدمات خود، به آموزش و کمک به مخاطبان هدف خود اهمیت می دهند. وقتی وبلاگ به درستی استفاده شود، یک کانال بازاریابی موثر برای نشان دادن به مشتریان است که کسبوکار در صنعت خود تجربه اثبات شدهای دارد و مایل است دانش تخصصی خود را به دیگران منتقل کند، صرف نظر از اینکه چیزی را خریداری کنند یا نه.
وبلاگ نویسی می تواند به عنوان یک ترکیب استراتژیک از بازاریابی محتوا و سئو استفاده شود. با این حال، برای اینکه بازاریابی وبلاگی مانند این بهترین کارایی را برای یک تجارت داشته باشد، باید محتوایی را منتشر کنید که مشتریان بالقوه را در هر مرحله از سفر خریدار جذب کند، همانطور که در زیر ذکر شده است.
مرحله آگاهی
در این مرحله، مشتری از مشکل خود آگاه است و به دنبال محتوایی برای آموزش خود در مورد ماهیت مشکل است تا به آنها در تعریف آن کمک کند. نمونههایی از محتوای وبلاگ برای بازاریابی در این مرحله شامل پستهایی است که به سؤالاتی در صنعت شما مانند «چه کسی»، «چه چیزی»، «چه زمانی»، «کجا»، «چرا»، «چگونه»، «میتوانم»، «انجام دهم» پاسخ میدهد. “، “میکند”. همچنین می توانید روی موضوعاتی مانند بهبود، عیب یابی و حل مشکلات بازار هدف خود تمرکز کنید.
مرحله بررسی
در طول این مرحله، مشتری بالقوه دارای یک مشکل کاملاً تعریف شده است و نیاز به بررسی گزینه های موجود برای راه حل دارد. نمونه هایی که در این مرحله قرار می گیرند عبارتند از پست های وبلاگ با تمرکز بر کلمات کلیدی SEO با کلمات “بهترین”، “برترین”، “بررسی”، “انواع”، “خدمات”، “راه حل” و غیره. پست وبلاگی که به افراد گزینههای برتر را میدهد (از جمله محصولات یا خدمات شما) یکی از مؤثرترین انواع محتوای بازاریابی وبلاگ است که میتواند فروش و تبدیل را بدون اینکه شبیه خود تبلیغی یا تبلیغاتی باشد، افزایش دهد.
مرحله تصمیم گیری
در این مرحله، مشتری بالقوه دقیقاً میداند چه راهحلی نیاز دارد و به دنبال محتوای مرتبط است تا به تصمیمگیری کمک کند. نمونههایی از محتوای وبلاگی که در این مرحله میتوانند برای بازاریابی به مشتریان استفاده شوند عبارتند از هدفگیری موضوعات کلیدواژه حول کلماتی مانند «مقایسه»، «در مقابل»، «خرید»، «معاملات»، «کوپن»، «کد تخفیف»، «قیمتگذاری» ، “دمو” و “شاهدات”. اگر محصولات یا خدماتی را مستقیماً به مشتریان میفروشید، استراتژی بازاریابی وبلاگ شما باید شامل انتشار پستهای وبلاگ در مورد هر چه بیشتر این موضوعات باشد.
مزایای وبلاگ نویسی در بازاریابی
وبلاگ نویسی در بازاریابی مزایای زیادی دارد، از جمله:
- شروع آسان با یک پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان مانند وردپرس است.
- روش تبلیغاتی کم هزینه برای هر اندازه بودجه.
- استراتژی بازاریابی وبلاگ نتایج بلندمدتی ایجاد می کند.
- وبلاگ ها پایه خوبی برای سایر کانال های بازاریابی (به عنوان مثال، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و کمپین های PPC) ارائه می دهند.
- فرصت های درآمدی را با جذب مشتری در مراحل مختلف چرخه خریدار و قیف فروش افزایش می دهد.
- پست های وبلاگ ترافیک ارگانیک به وب سایت های شما را از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ افزایش می دهد.
- به شرکت شما کمک می کند تا مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.
- کسب و کارها می توانند اطلاعات به موقع را با مشتریان بالقوه و فعلی به اشتراک بگذارند.
- برای ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر، تخصص یک سازمان را به نمایش می گذارد.
- بازاریابی وبلاگی ابزار مناسبی برای روابط عمومی است که می تواند توجه رسانه ها و خبرنگاران را به خود جلب کند.
- وبلاگ ها به شرکت ها صدایی می دهند که به آنها امکان می دهد داستان های برند خود را تبلیغ کنند، نکات برجسته کارمندان را به اشتراک بگذارند، ایده های نوآورانه را آشکار کنند، و به رهبران فکری در صنایع خود تبدیل شوند.
- استفاده از وبلاگ در بازاریابی به کسبوکارها کمک میکند تا بفهمند چه نوع محتوایی برای مخاطبان هدفشان بهتر است. با تجزیه و تحلیل معیارهای کاربر مانند نرخ کلیک (CTR)، بازدید از صفحه، میانگین زمان در صفحه، صفحات در هر جلسه، نرخ پرش و غیره، سازمان ها می توانند تصمیمات بازاریابی دیجیتال آگاهانه تری اتخاذ کنند.
نمونه های بازاریابی وبلاگی
در اینجا چند نمونه از بازاریابی وبلاگ وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به ایجاد ایده برای استراتژی وبلاگ نویسی خود استفاده کنید:
- هزینه استخرهای فایبرگلاس چقدر است؟ (مرحله آگاهی)
- بیمه تجاری چه چیزی را پوشش می دهد؟ (مرحله آگاهی)
- آیا توله سگ ها به غذای مرطوب نیاز دارند؟ (مرحله آگاهی)
- چرا توالت من سیفون نمی کشد؟ (مرحله آگاهی)
- انواع استخرهای داخلی (مرحله بررسی)
- بهترین بیمه تجاری برای پیمانکاران (مرحله بررسی)
- برترین غذای مرطوب برای توله سگ ها (مرحله بررسی)
- بررسی کیت تعمیر توالت (مرحله بررسی)
- استخرهای فایبرگلاس در مقابل استخرهای وینیل (مرحله تصمیم گیری)
- مقایسه هارتفورد با بیمه بعدی (مرحله تصمیم گیری)
- خرید آنلاین غذای توله بوفالو آبی (مرحله تصمیم گیری)
- کدهای تخفیف انبار خانه (مرحله تصمیم گیری)
- قیمت گذاری نرم افزار بازاریابی HubSpot (مرحله تصمیم گیری)
با استفاده از نمونه هایی از این قبیل برای پست های وبلاگ خود، می توانید ترافیک ارگانیک موتور جستجو را به دست آورید. با این حال، سایت های ارسال وبلاگ نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای ارسال وبلاگ خود به سایت های شخص ثالث برای ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا برای سئوی خارج از صفحه استفاده کنید، که یک عامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.
خلاصه بازاریابی وبلاگ
امیدوارم از این راهنمای بازاریابی وبلاگ لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، وبلاگ نویسی در بازاریابی یک استراتژی است که به کسب و کار شما کمک می کند تا از طریق استفاده از وبلاگ به بازار هدف برسد. این فرآیند شامل انتشار پست های وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط است که به علاقه مند شدن افراد به محصولات یا خدمات یک شرکت کمک می کند. هر سازمانی می تواند از وبلاگ برای بازاریابی استفاده کند و مزایای این استراتژی بازاریابی محتوا برای آگاهی از برند، دستیابی به مشتریان جدید و افزایش درآمد بی پایان است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/blog-marketing/