انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل (4 نوع تطبیق توضیح داده شده است)
تطابق منفی نوع خاصی از انواع تطابق برای Google Ads است که به شما امکان میدهد تبلیغات خود را از نمایش دادههای جستجویی که حاوی عبارات خاصی هستند حذف کنید. با کلمات کلیدی Negative Match، میتوانید مکانهای تبلیغاتی خود را تنظیم کنید تا با نمایش تبلیغات خود برای جستجوهایی که بیشترین بازگشت سرمایه را ارائه نمیدهند، بودجه کمپین خود را هدر ندهید.
استفاده از «تطابق گسترده» با «مناقصه هوشمند» به Google این امکان را میدهد تا سریعاً بفهمد که کدام عبارت جستجو برای تبلیغات شما بهتر عمل میکند تا بتوانید بالاترین بازگشت سرمایه را برای کمپینهای خود داشته باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد استفاده از شبکه نمایش گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود، این راهنمای مرتبط در کمپین های نمایش هوشمند را ببینید.
خلاصه انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل
امیدوارم از این راهنمای در مورد انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل لذت برده باشید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز
مانند گوگل در اینجا توضیح می دهد“هنگام انتخاب کلمات کلیدی منفی برای کمپین های جستجو، به دنبال عبارات جستجویی باشید که مشابه کلمات کلیدی شما هستند، اما ممکن است مشتریانی را که در جستجوی محصول متفاوتی هستند، تامین کند. برای مثال، اگر شما یک اپتومتریست هستید که عینک می فروشد، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی منفی را برای عبارات جستجو مانند «لیوان شراب» و «لیوان نوشیدن» اضافه کنید.
اگر کلمه کلیدی شما “کفش دویدن” است، تبلیغ شما می تواند برای سوالاتی مانند “خرید کفش دویدن”، “کفش دویدن برای مردان”، “کفش دویدن برای زنان”، “کفش دویدن”، “لوازم دویدن”، “دویدن” نمایش داده شود. پوشاک» و غیره
نوع تطابق گسترده نیز با Smart Bidding در Google AdWords بهترین کار را دارد. Smart Bidding یک سیستم خودکار است که برای هر حراج از هر پرس و جو قیمت پیشنهادی را تعیین می کند و بسته به اینکه پرس و جو احتمالاً تا چه حد ممکن است برای جذب کلیک به وب سایت شما عملکرد خوبی داشته باشد، قیمت پیشنهادی را بالا یا پایین می دهد.
نحو استفاده از تطابق دقیق در تبلیغات گوگل این است که در اطراف کلمات کلیدی خود پرانتز قرار دهید، مانند [men’s hats].
همانطور که در این راهنمای دیگر در مورد کلمات کلیدی منفی توضیح داده شد، هنگام انتخاب تطابق کلمات کلیدی منفی برای کمپینهای جستجوی Google AdWords، میتوانید از تطابق گسترده، تطابق عبارت یا تطابق دقیق برای کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. نوع پیشفرض Negative Broad Match است. برای استفاده از تطابق عبارت منفی، نقل قول ها را در اطراف کلمه کلیدی خود اضافه کنید و برای استفاده از نوع تطابق دقیق منفی، براکت هایی را در اطراف خود اضافه کنید. .
تطابق گسترده منفی: اگر جستجو حاوی تمام عبارات کلیدواژه منفی باشد، تبلیغات نشان داده نخواهد شد، حتی اگر این عبارات به ترتیب متفاوتی باشند. دستور خاصی لازم نیست.
تطابق عبارت منفی: اگر جستجو حاوی کلمات کلیدی دقیق به همان ترتیب باشد، تبلیغات نشان داده نخواهد شد. نحو شامل نقل قول هایی در اطراف کلمه کلیدی شما مانند “iPhone” است.
تطابق دقیق منفی: اگر جستجو حاوی کلمات کلیدی دقیق باشد، به همان ترتیب، بدون کلمات اضافی، تبلیغات نشان داده نخواهد شد. نحو شامل براکت هایی در اطراف کلمه کلیدی شما مانند [iPhone].
نمودار مقایسه انواع کلمات کلیدی تبلیغات گوگل
نوع تطبیق کلمه کلیدی
معیارهای تطبیق
جستجوهای تبلیغات گوگل
مسابقه گسترده
تطبیق سست
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که به کلمه کلیدی مربوط می شوند نشان داده می شود.
تطبیق عبارت
تطبیق متوسط
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که معنی کلمه کلیدی را در بر می گیرند نشان می دهد.
مطابقت کامل
تطبیق تنگ
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که همان معنای کلمه کلیدی هستند نشان داده می شود.
تطابق کلمه کلیدی منفی
تطبیق را حذف کنید
تبلیغات گوگل در جستجوهایی که حاوی کلمه کلیدی هستند نمایش داده نمی شود.
کدام نوع تطبیق کلمه کلیدی برای تبلیغات گوگل بهترین است؟
چهار نوع کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل وجود دارد: تطابق گسترده، تطابق عبارت، تطابق دقیق و تطابق منفی. هر یک از این انواع تطابق کلمات کلیدی Google Ads تعیین میکند که کلمه کلیدی چقدر باید با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد تا تبلیغ برای حراج در نظر گرفته شود.
نوع تطابق گسترده
همانطور که متوجه شدید، چهار نوع تطبیق کلمات کلیدی Google Ads وجود دارد که میتوانید برای کمپینهای PPC خود از آنها استفاده کنید تا کنترل کنید تبلیغات Google چقدر باید تبلیغات شما را با عبارتهای جستجوی کاربر مطابقت دهد. و هنگامی که از این اصلاحکنندههای مطابقت به درستی استفاده میکنید، میتوانید انواع کلمات کلیدی را در Google Ads که تبلیغات آنلاین شما را راهاندازی میکنند، محدود کنید تا بتوانید به بهترین مخاطبان هدف برای کسبوکار خود دست پیدا کنید و در عین حال از هزینههای غیرضروری برای نمایشها و کلیکهای نامربوط اجتناب کنید.
تطابق دقیق محدودترین نوع کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل است. با تطابق دقیق، تبلیغات شما فقط در جستجوهایی نمایش داده میشود که معنی یا هدفی مشابه کلمه کلیدی مشخصشده در کمپین دارند. این شامل عبارتهای جستجویی میشود که حاوی مترادف، جمع یا سایر تغییرات کلمه کلیدی شما هستند.
بهترین نوع تطبیق کلمه کلیدی برای تبلیغات گوگل، Broad Match است. نوع تطابق گسترده، تنظیمات پیشفرض Google Ads است و به تبلیغات شما اجازه میدهد تا در نتایج جستجو برای پرسشهای مرتبط با معنای کلمات کلیدی شما نمایش داده شوند، اما لزوماً حاوی عبارات دقیق نیستند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
در این مقاله با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز آشنا خواهید شد.
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما «کلاه مردانه» است، آگهی شما میتواند برای سؤالاتی مانند «کلاه مردانه»، «کلاه مردانه»، «کلاه پسرانه»، «پوشش سر مردانه» و غیره نمایش داده شود.
نوع تطابق کلمه کلیدی منفی
در زیر، انواع مختلف تطابق کلمات کلیدی را در Google Ads، نحوه عملکرد این تعدیلکنندههای تطابق برای هدفیابی موفقیتآمیزتر کمپینهای تبلیغاتی PPC، و دریابید که کدام نوع تبلیغات برای کمپینهای خاص Google Ads شما بهترین است را کشف خواهید کرد.
هنگام پیشنهاد برای کلمات کلیدی برای کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC)، چندین نوع تطبیق کلمه کلیدی Google Ads وجود دارد که باید آنها را درک کنید تا کنترل کنید تبلیغات گوگل چقدر باید تبلیغات شما را با عبارت های جستجوی کاربر مطابقت دهد.
ارائه بهترین نکات سئو …
تطبیق کلمه کلیدی گسترده به شما کمک می کند تا به مخاطبان گسترده تری برای محصولات و خدمات خود دست یابید، اما بازدیدکنندگان شما آنقدر هدفمند نیستند، زیرا تبلیغات Google شما می تواند برای مجموعه ای از کلمات کلیدی ظاهر شود که ممکن است مستقیماً به اقلامی که می فروشید مرتبط باشد یا نباشد.
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما «قاب آیفون» بود، آگهی شما میتواند برای جستجوهایی مانند «بهترین قاب آیفون»، «قاب آیفون قرمز»، «قاب محافظ آیفون با بند»، «قاب محافظ آیفون»، «سیلیکون» نمایش داده شود. قاب آیفون» و غیره
نوع تطابق دقیق
با این حال، برای اطمینان از اینکه ترافیک تا حدودی مرتبط است، گوگل فعالیتهای جستجوی هر کاربر، محتوای صفحه فرود و سایر کلمات کلیدی در گروه تبلیغاتی شما را نیز در نظر میگیرد تا بهترین ارزیابی را انجام دهد که کلمه کلیدی Broad Match برای کدام عبارتهای جستجو باید ظاهر شود. برای در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP).
نوع تطبیق عبارت
تطابق گسترده رایج ترین نوع تطبیق کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل است. با کلمات کلیدی Broad Match، تبلیغات شما در جستجوهایی که با کلمات کلیدی شما مرتبط هستند، اما لزوماً آن عبارات یا عبارات را در عبارت جستجو ندارند، نشان داده می شود. برای نشان دادن کلمات کلیدی Broad Match به نحو خاصی در گوگل ادوردز نیاز نیست.
نحو استفاده از Phrase Match در گوگل ادز، قرار دادن نقل قول در اطراف کلمه کلیدی شما، مانند “مورد آیفون” است. نوع تطابق عبارت کمک میکند که تبلیغات Google شما برای جستجوهای کلیدواژه کمتری نسبت به «تطابق گسترده»، اما جستجوهای بیشتر از «تطابق دقیق» (در ادامه توضیح داده شود) ظاهر شود.
نوع تطابق گسترده، نوع پیشفرض Google Ads است و با Smart Bidding بهترین کار را میکند، این قابلیتی است که از یادگیری ماشینی برای بهینهسازی تبلیغات شما برای تبدیل در هر حراجی استفاده میکند، بنابراین نیازی به ایجاد فهرستهای پیچیده کلمات کلیدی با استفاده از Phrase Match یا انواع تطابق دقیق
Google Broad Match را توصیه میکند زیرا به شما کمک میکند بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید در حالی که زمان کمتری را صرف ایجاد فهرستهای کلیدواژه پیچیده میکنید که از شما میخواهد انواع تطابق دیگر، از جمله تطابق دقیق، تطابق عبارت یا تطابق منفی را مشخص کنید.
تطابق دقیق کلمات کلیدی به شما بیشترین کنترل را بر روی کاربرانی که می توانند تبلیغات شما را مشاهده کنند، می دهد. با این حال، تبلیغات شما در مقایسه با Phrase Match و Broad Match برای جستجوهای کمتری نیز نمایش داده می شود.
Phrase Match یکی دیگر از انواع تطبیق کلمات کلیدی Google Ads است و کنترل بیشتری نسبت به موارد کلیدی Broad به شما می دهد. با Phrase Match، تبلیغات شما در جستجوهایی که شامل معنای کلمه کلیدی شما در کمپین گوگل ادوردز شما هستند و همچنین جستجوهایی که حاوی مترادف و جمع هستند نشان داده می شود.