در زیر، فهرستی از انواع تگهای هدر را با اصطلاحات و تعاریف آنها مشاهده میکنید تا بتوانید نحوه اعمال آنها در سئو را درک کنید.
تگ های H5 و H6 نیز زیاد در صفحات وب دیده نمی شوند زیرا اکثر موضوعات فرعی نیازی به عمق پنج یا شش سطح برای خواننده ندارند. محتوایی که به تگ های هدر H5 یا H6 نیاز دارد معمولاً دارای درجه بالایی از پیچیدگی است که اغلب فقط در اسناد بسیار فنی یافت می شود.
یک تمرین خوب برای بهینه سازی تگ H2 این است که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه خود را بدون تکرار بیش از یک بار در زیر عنوان های H2 خود بگنجانید. کلیدواژه اصلی SEO می تواند در آخرین تگ H2 در صفحه قرار گیرد تا موضوع اصلی سئو را مجدداً تأیید کند. با این حال، تکرار کلمات کلیدی دقیقاً مشابه در چندین هدر H2 پیشرفت زیادی برای سئوی درون صفحه ارائه نمیکند و در صورت زیادهروی میتواند به عنوان پر کردن کلمات کلیدی طبقهبندی شود.
تگ H3 برای سرصفحه های فرعی
توجه: بخش منابع در انتهای این صفحه شامل پیوندی به راهنمای است که به شما میآموزد چگونه تمام تگهای هدر را به درستی برای سئو بهینه کنید. حتماً آن صفحه را برای درک عمیقتر برای بهینهسازی موتور جستجو بخوانید.
برچسب H2 برای زیرعنوان کلمات کلیدی
نوع تگ هدر بعدی تگ H4 است که معمولاً تنها زمانی استفاده می شود که برای اضافه کردن وضوح بیشتر به موضوع فرعی H3 استفاده می شود که به سطح بیشتری از جزئیات نیاز دارد تا کاربر بتواند اطلاعات را درک کند.
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های هدر و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
انواع تگ هدر برای خلاصه SEO
H5 تا H6 نمونه های کمتر رایج تگ هدر در سئو هستند زیرا این زیرعنوان ها تاثیری بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند.
امیدوارم از این راهنمای توضیح انواع تگ هدر در سئو لذت برده باشید.
تگ هدر H1 معمولاً در HTML کدگذاری می شود تا عنوان صفحه یا عنوان پست در یک وب سایت یا وبلاگ برای خواندن کاربران باشد. بنابراین، از میان همه عنوانهایی که میتوانید برای سئو بهینه کنید، تگ H1 بیشترین وزن سئو را دارد و مکانی است که میخواهید کلیدواژه اصلی خود را برای افزایش ارتباط و رتبهبندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار دهید.
نوع دیگری از تگ هدر، تگ H2 است. این عنوان به عنوان عنوان سطح دوم در HTML عمل می کند که زیربخش های هدر اصلی H1 را تعریف می کند.
اولین نوع تگ هدر در سئو، تگ H1 است. این بالاترین سطح سرصفحه ای است که می توانید در یک صفحه قرار دهید و یکی از اولین عناصر HTML است که خزنده های موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل موضوع اصلی SEO برای محتوا استفاده می کنند.
فقط مراقب باشید که برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد، کلمات کلیدی مشابهی را که در تگ های H1 و H2 استفاده می کنید، اضافه نکنید. تگهای H3 فقط باید برای توصیف موضوعات فرعی تگهای هدر H2 استفاده شوند، به همین دلیل است که داشتن همان کلمات کلیدی که برای SEO در زیرعنوانهای H3 هدف قرار میدهید میتواند باعث جریمه بهینهسازی بیش از حد شود.
تگ H4 برای وضوح زیر هدر
همانطور که متوجه شدید، انواع مختلف تگ هدر در زمینه بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. به همین دلیل مهم است که اصطلاحات و تعاریف خاصی از هر نوع تگ هدر را درک کنید تا بدانید که چگونه می توان آنها را به بهترین نحو در استراتژی سئوی خود به کار برد.
همچنین، از آنجایی که این تگهای هدر H5 و H6 در ساختار اطلاعاتی HTML صفحه بسیار پایین هستند، اغلب توسط خزندههای موتورهای جستجو برای ارتباط کلمه کلیدی SEO نادیده گرفته میشوند. بنابراین، شما می توانید –و باید– هنگام نوشتن محتوای سئو پسند از استفاده از این تگهای فرعی صرف نظر کنید.
درباره تگ های هدر بیشتر بدانید
بنابراین، اگر به تگ H4 برای کمک به خوانایی یا درک مطلب برای کاربر نیاز ندارید، می توانید با خیال راحت از این تگ های هدر برای اهداف سئو چشم پوشی کنید.
برچسب های H5 و H6 برای ساختارهای پیچیده سئو
با این حال، بهینهسازی تگهای H3 برای SEO با گنجاندن عبارات کلیدی منطبق جزئی، تغییرات کلمه کلیدی، مترادفها و کلمات مرتبط با معنایی برای تقویت ارتباط موضوعی محتوا، همچنان یک تمرین خوب است.
تگهای زیرعنوان H2 وزن قابل توجهی برای سئوی درون صفحه دارند زیرا تگهای H2 موضوعات کلیدی صفحه را تقویت میکنند و خزندههای موتورهای جستجو از این اطلاعات برای فهرستبندی محتوا برای درخواستهای جستجوی مرتبط استفاده میکنند.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انواع مختلف تگ های هدر در سئو را توضیح می دهد.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های هدر بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
انواع تگ هدر در سئو
تگ H1 برای موضوع اصلی سئو
تگهای H3 یک هدر سطح سوم هستند که باعث میشود خزندههای موتورهای جستجو با کلمات کلیدی در این مکانهای HTML با اهمیت کمتری برخورد کنند، زیرا اغلب کمتر منعکس کننده موضوعات اصلی SEO برای صفحه هستند.
اگرچه برخی از کارشناسان سئو تستهای مستقلی را انجام دادهاند که نشان میدهد تگ H4 تا حدی بر رتبهبندی کلمات کلیدی در SERP ها تأثیر دارد، این هدر در ساختار سلسله مراتبی HTML در سطح پایینی قرار دارد که تأثیر آن بر رتبهبندی موتورهای جستجو در بهترین حالت حداقل است.
تگ های H3 نیز نمونه ای از تگ های هدر در سئو هستند. برخلاف دو نوع عنوان قبلی، تگ H3 وزن قابل توجهی از نظر عملکرد موتور جستجو ندارد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/types-of-header-tags-in-seo/