این راهنما شامل فهرستی از ابزارهای جستجوگر گوگل است.
در زیر، 15 مورد از بهترین ابزارهای سئو ارائه شده توسط گوگل را برای کمک به مدیران وب سایت ها برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت های خود بدون پرداخت هزینه مشاهده خواهید کرد. با استفاده از ابزارهای رایگان موجود در این لیست، میتوانید با توجه به عواملی که خود گوگل در بازاریابی دیجیتال مهم میداند، استراتژی سئو بهتری ایجاد کنید.
این را راهنمای نهایی خود برای ابزارهای رایگان سئو گوگل در نظر بگیرید که می توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل، تشخیص و بهینه سازی وب سایت های خود برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر استفاده کنید.
ابزارهای جستجوگر گوگل
1. ابزار Google Analytics
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل یک ابزار تجزیه و تحلیل وب است که به شما کمک می کند تا کاربران وب سایت، منابع ترافیک و اقداماتی که افراد در سایت شما انجام می دهند را درک کنید. استفاده از این ابزار رایگان سئو برای همه وب مسترها ضروری است زیرا داده های گزارش مستقیم از Google را در اختیار شما قرار می دهد. میتوانید معیارهای مهمی مانند جذب ترافیک، جذب کاربر، تعامل کاربر، رویدادها، تبدیلها، خریدها، حفظ، جمعیتشناسی کاربر، فناوری بازدیدکننده و غیره را تجزیه و تحلیل، پیگیری و اندازهگیری کنید. آخرین نسخه گوگل آنالیتیکس GA4 نام دارد که جایگزین گوگل یونیورسال آنالیتیکس می شود که به طور رسمی در سال 2023 بازنشسته می شود.
2. ابزار کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل یکی دیگر از ابزارهای برتر برای سئو است که هر بازاریاب دیجیتال جدی باید از آن استفاده کند. Search Console که قبلا به عنوان Google Webmaster Tools شناخته می شد به شما کمک می کند تا ترافیک و عملکرد موتور جستجوی وب سایت خود را به روش هایی که Google Analytics ارائه نمی دهد تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید. همچنین میتوانید مشکلات سطح صفحه را برطرف کنید و متوجه شوید که محتوای شما دقیقاً چگونه در نتایج جستجوی Google ظاهر میشود. گوگل اخیراً ویژگی جدیدی به نام «Search Console Insights» اضافه کرده است که به ناشران کمک میکند تا بهتر بفهمند که مخاطبان چگونه محتوای سایت خود را کشف میکنند و چه موضوعاتی بیشتر در بین مردم طنینانداز میشود تا مدیران وبسایتها بتوانند استراتژی سئو و تلاشهای انتشار محتوا را تنظیم کنند.
3. ابزار Google Trends
بعدی در لیست ابزارهای سئو گوگل ما قرار دارد Google Trends. این سرویس محبوبیت پرس و جوهای جستجو را در جستجوی Google در مناطق و زبان های مختلف تجزیه و تحلیل می کند. این برای بهینه سازی موتورهای جستجو مفید است زیرا می توانید متوجه شوید که کلمات کلیدی و موضوعات خاص در طول زمان چگونه ترند می شوند. Google Trends همچنین بینش هایی را در مورد سطح علاقه فعلی برای یک موضوع خاص در صورت مشاهده روند صعودی یا نزولی در داده های Google Analytics یا کنسول جستجوی وب سایت خود به شما می دهد.
4. ابزار تبلیغات گوگل
این تبلیغات گوگل ابزار یک ابزار دیجیتال مارکتینگ تخصصی برای کمپین های جستجوی پولی است. این بازاریابان اینترنتی را قادر می سازد تا تبلیغات سفارشی پرداخت به ازای کلیک (PPC) ایجاد کنند تا تجارت خود را در موتور جستجوی Google و شبکه Discover آن تبلیغ کنند.
5. Google Keyword Planner Tool
Google Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای سئو است که می توانید به صورت رایگان برای یافتن کلمات کلیدی مناسب در وب سایت خود استفاده کنید. اگرچه این ابزار بخشی از سرویس گوگل ادز است، اما همچنان میتوانید از آن برای جستجوی کلمات کلیدی سئو بدون نیاز به پرداخت هزینه برای دادهها استفاده کنید. در واقع، بسیاری از ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی داده های خود را از Google Keyword Planner API دریافت می کنند و فقط نتایج را در قالبی متفاوت برای کاربران خود نمایش می دهند. با این حال، بیشتر همان دادههایی است که میتوانید با این ابزار بدون هیچ هزینهای از گوگل دریافت کنید.
6. Google PageSpeed Insights Tool
Google PageSpeed Insights ابزار مفیدی است که داده های عملکرد وب سایت و پیشنهادات بهینه سازی را برای دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ ارائه می دهد. ویژگی منحصر به فرد این ابزار این است که داده های آزمایشگاهی و میدانی را در مورد یک صفحه وب که به Core Web Vitals Google مربوط می شود، ارائه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید بینش خاصی در مورد چگونگی بهبود معیارهای سرعت صفحه برای هر URL در وب سایت خود، که گوگل در سال 2021 یک عامل رتبه بندی کرده است، به دست آورید.
7. ابزار Google Web Stories
Google Web Stories یک افزونه وردپرس توسط گوگل است که به شما امکان می دهد از این قالب محتوای جدید در جستجو و کشف گوگل استفاده کنید. پس از نصب افزونه رایگان ابزار سئو گوگل در وب سایت خود، می توانید داستان های وب را با ارائه قالب داستان گویی غنی و قابل کشیدن در دستگاه های تلفن همراه به کاربران در استراتژی سئو خود بگنجانید. بازاریابان دیجیتالی که از ابزار Google Web Stories استفاده میکنند، میتوانند بدون نیاز به نوشتن پستها یا مقالات طولانی وبلاگ، افزایش ناگهانی ترافیک جستجوی ارگانیک را مشاهده کنند.
8. ابزار تست نتایج غنی گوگل
این تست نتایج غنی گوگل ابزار یک سرویس مفید برای آزمایش است که نتایج غنی را می توان برای یک صفحه وب توسط داده های ساختاری موجود در آن ایجاد کرد. نتایج غنی می تواند شامل چرخ فلک ها، تصاویر و سایر عناصر غیر متنی باشد که می تواند دید محتوای شما را در موتور جستجوی Google بهبود بخشد. اگر از داده های ساختاریافته برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده می کنید، ابزار Rich Results Test نرم افزار خوبی برای افزودن به جعبه ابزار SEO شما است.
9. Google Structured Data Markup Helper Tool
همانطور که از نام پیداست، راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل ابزار به مدیران وب کمک می کند تا عناصر را در صفحات وب خود علامت گذاری کنند تا Google بتواند داده های ساختار یافته را در صفحه درک کند. اگر با ایده استفاده از نشانه گذاری داده های ساختاریافته در وب سایت خود کاملاً تازه کار هستید، این ابزار توسط کارشناسان سئو به شدت توصیه می شود تا به شما در این فرآیند کمک کند.
10. ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل
تست داده های ساخت یافته گوگل ابزار ابزار محبوبی برای متخصصان سئو برای بررسی اعتبارسنجی خاص گوگل بود. اکنون منسوخ شده و به ابزار اعتبارسنجی نشانه گذاری طرحواره. گوگل توصیه می کند که با ابزار Rich Results Test شروع کنید تا ببینید چه نتایج غنی گوگل می تواند برای صفحه وب شما ایجاد شود، سپس از ابزار دیگری مانند Structured Data Markup Helper برای نشانه گذاری صفحه استفاده کنید. پس از انجام این کار، میتوانید از ابزار رایگان Schema Markup Validator برای آزمایش دادههای ساختاریافته خود برای اعتبارسنجی استفاده کنید.
این
11. ابزار برجسته کننده داده های گوگل
برجسته کننده داده های گوگل ابزار دیگری است که می توانید برای بهینه سازی داده های ساخت یافته استفاده کنید. مدیران وبسایتها میتوانند از آن برای آموزش الگوی دادههای ساختاریافته با برچسبگذاری موارد در وبسایتهای خود، به گوگل استفاده کنند. برای استفاده از برجستهکننده داده برای بهبود سئو، نیازی به لمس کد HTML نیست.
12. ابزار Google Cloud Natural Language API
Google Cloud Language Natural ابزار API یکی دیگر از ابزارهای فوقالعاده و رایگان گوگل است که میتوان از آن برای تحلیل سئوی درون صفحه استفاده کرد. این ابزار در هسته خود، فناوری های درک زبان طبیعی مانند تجزیه و تحلیل احساسات، تجزیه و تحلیل موجودیت، تجزیه و تحلیل احساسات موجودیت، طبقه بندی محتوا و تجزیه و تحلیل نحو را ارائه می دهد. در صفحه اصلی ابزار، میتوانید متنی را از یک پست وبلاگ، مقاله خبری یا هر سند متنی دیگری بچسبانید تا اطلاعاتی درباره افراد، مکانها، رویدادها و موارد دیگر استخراج کنید. اگر پنج رقیب برتر را برای یک کلمه کلیدی هدف در ابزار Natural Language API کپی و جایگذاری کنید و امتیازات برجسته موجودیت آنها را بررسی کنید، میتوانید درک بهتری از اینکه الگوریتم Google چه نهادهایی را در رابطه با موضوع برای اهداف رتبهبندی مهم میداند به دست آورید. .
13. Google Mobile-Friendly Testing Tool
این تست Google Mobile Friendly Testing ابزار یک سرویس سریع و ساده برای تجزیه و تحلیل صفحه های وب شما برای موبایل است یا خیر. پس از اجرای آزمایش، یک اسکرین شات از نحوه ظاهر صفحه برای خزنده Google در یک دستگاه تلفن همراه و همچنین لیستی از مشکلات استفاده از تلفن همراه دریافت خواهید کرد که می توانید آن را برطرف کنید. استفاده از این ابزار برای سئو بسیار مهم است زیرا گوگل از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند، به این معنی که از نسخه موبایل محتوا برای نمایه سازی و رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کند.
14. ابزار Disavow گوگل
به دنبال یک ابزار خوب سئو گوگل برای پاکسازی بک لینک هستید؟ این Google Disavow ابزار به طور خاص به همین دلیل ایجاد شده است. اگر فکر میکنید که وبسایت شما به دلیل تعداد زیاد لینکهای اسپم یا بیکیفیت که به دامنه شما اشاره میکنند، از مشکل رتبهبندی رنج میبرد، ابزار Disavow میتواند به شما کمک کند تا با بیاعتبار کردن آنها، آن بک لینکها را از نمایه بک لینک وبسایت خود حذف کنید. این ابزار سئو برای هر وبمستری که جریمه عمل دستی در داشبورد کنسول جستجوی Google خود برای پیوندهای غیرطبیعی دریافت کرده است نیز مفید است.
15. ابزار Google Data Studio
Google Data Studio ابزار رایگان دیگری است که برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو مفید است. کاری که انجام می دهد این است که داده های سخت را به داشبوردها و گزارش های آموزنده و خوانا تبدیل می کند که می توانید از آنها برای درک داده های خود از طریق تجسم استفاده کنید. بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال از Google Data Studio برای ایجاد گزارش های سئوی سفارشی برای پیگیری شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) وب سایت خود استفاده می کنند. میتوانید به سرعت یک پروژه جدید راهاندازی کنید و یک رابط را برای جمعآوری دادهها انتخاب کنید، از جمله Google Search Console، Google Ads، Google Analytics و YouTube Analytics. سپس، می توانید معیارهایی را که می خواهید اندازه گیری کنید در نمودار خطی، نمودار میله ای، نمودار دایره ای، جدول، کارت امتیازی و موارد دیگر نمایش دهید.
خلاصه ابزارهای جستجوگر گوگل
امیدوارم از این لیست از ابزارهای سئو گوگل لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، ابزارهای سئوی رایگان زیادی توسط گوگل وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو و استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. واقعیت این است که گوگل میخواهد به مدیران وبسایت کمک کند تا وبسایتهای بهتری ایجاد کنند که هم نیازهای الگوریتم و هم کاربران آن را برآورده میکنند. و با استفاده از هر یک از ابزارهای سئو در این لیست، می توانید با توجه به عواملی که گوگل آن را در بازاریابی دیجیتال ضروری می داند، استراتژی سئو بهتری ایجاد کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/google-seo-tools/