ابزار سئو گوگل (15 ابزار رایگان توسط گوگل برای وبمسترها)
انتشار: شهریور 09، 1401
بروزرسانی: 03 تیر 1404

ابزار سئو گوگل (15 ابزار رایگان توسط گوگل برای وبمسترها)


این راهنما شامل فهرستی از ابزارهای جستجوگر گوگل است.

در زیر، 15 مورد از بهترین ابزارهای سئو ارائه شده توسط گوگل را برای کمک به مدیران وب سایت ها برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت های خود بدون پرداخت هزینه مشاهده خواهید کرد. با استفاده از ابزارهای رایگان موجود در این لیست، می توانید با توجه به عواملی که خود گوگل در بازاریابی دیجیتال مهم می داند، استراتژی سئو بهتری ایجاد کنید.

این را راهنمای نهایی خود برای ابزارهای رایگان سئو گوگل در نظر بگیرید که می توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل، تشخیص و بهینه سازی وب سایت های خود برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر استفاده کنید.

ابزارهای جستجوگر گوگل

1. ابزار Google Analytics

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل یک ابزار تجزیه و تحلیل وب است که به شما کمک می کند تا کاربران وب سایت، منابع ترافیک و اقداماتی که افراد در سایت شما انجام می دهند را درک کنید. استفاده از این ابزار رایگان سئو برای همه وب مسترها ضروری است زیرا داده های گزارش مستقیم از Google را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید معیارهای مهمی مانند جذب ترافیک، جذب کاربر، تعامل کاربر، رویدادها، تبدیل ها، خریدها، حفظ، جمعیت شناسی کاربر، فناوری بازدیدکننده و غیره را تجزیه و تحلیل، پیگیری و اندازه گیری کنید. آخرین نسخه گوگل آنالیتیکس GA4 نام دارد که جایگزین گوگل یونیورسال آنالیتیکس می شود که به طور رسمی در سال 2023 بازنشسته می شود.

2. ابزار کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یکی دیگر از ابزارهای برتر برای سئو است که هر بازاریاب دیجیتال جدی باید از آن استفاده کند. Search Console که قبلا به عنوان Google Webmaster Tools شناخته می شد به شما کمک می کند تا ترافیک و عملکرد موتور جستجوی وب سایت خود را به روش هایی که Google Analytics ارائه نمی دهد تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید. همچنین می توانید مشکلات سطح صفحه را برطرف کنید و متوجه شوید که محتوای شما دقیقاً چگونه در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود. گوگل اخیراً ویژگی جدیدی به نام «Search Console Insights» اضافه کرده است که به ناشران کمک می کند تا بهتر بفهمند که مخاطبان چگونه محتوای سایت خود را کشف می کنند و چه موضوعاتی بیشتر در بین مردم طنین انداز می شود تا مدیران وب سایت ها بتوانند استراتژی سئو و تلاش های انتشار محتوا را تنظیم کنند.

3. ابزار Google Trends

بعدی در لیست ابزارهای سئو گوگل ما قرار دارد Google Trends. این سرویس محبوبیت پرس و جوهای جستجو را در جستجوی Google در مناطق و زبان های مختلف تجزیه و تحلیل می کند. این برای بهینه سازی موتورهای جستجو مفید است زیرا می توانید متوجه شوید که کلمات کلیدی و موضوعات خاص در طول زمان چگونه ترند می شوند. Google Trends همچنین بینش هایی را در مورد سطح علاقه فعلی برای یک موضوع خاص در صورت مشاهده روند صعودی یا نزولی در داده های Google Analytics یا کنسول جستجوی وب سایت خود به شما می دهد.

4. ابزار تبلیغات گوگل

این تبلیغات گوگل ابزار یک ابزار دیجیتال مارکتینگ تخصصی برای کمپین های جستجوی پولی است. این بازاریابان اینترنتی را قادر می سازد تا تبلیغات سفارشی پرداخت به ازای کلیک (PPC) ایجاد کنند تا تجارت خود را در موتور جستجوی Google و شبکه Discover آن تبلیغ کنند.

5. Google Keyword Planner Tool

Google Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای سئو است که می توانید به صورت رایگان برای یافتن کلمات کلیدی مناسب در وب سایت خود استفاده کنید. اگرچه این ابزار بخشی از سرویس گوگل ادز است، اما همچنان می توانید از آن برای جستجوی کلمات کلیدی سئو بدون نیاز به پرداخت هزینه برای داده ها استفاده کنید. در واقع، بسیاری از ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی داده های خود را از Google Keyword Planner API دریافت می کنند و فقط نتایج را در قالبی متفاوت برای کاربران خود نمایش می دهند. با این حال، بیشتر همان داده هایی است که می توانید با این ابزار بدون هیچ هزینه ای از گوگل دریافت کنید.

6. Google PageSpeed \u200b\u200bInsights Tool

Google PageSpeed \u200b\u200bInsights ابزار مفیدی است که داده های عملکرد وب سایت و پیشنهادات بهینه سازی را برای دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ ارائه می دهد. ویژگی منحصر به فرد این ابزار این است که داده های آزمایشگاهی و میدانی را در مورد یک صفحه وب که به Core Web Vitals Google مربوط می شود، ارائه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید بینش خاصی در مورد چگونگی بهبود معیارهای سرعت صفحه برای هر URL در وب سایت خود، که گوگل در سال 2021 یک عامل رتبه بندی کرده است، به دست آورید.

7. ابزار Google Web Stories

Google Web Stories یک افزونه وردپرس توسط گوگل است که به شما امکان می دهد از این قالب محتوای جدید در جستجو و کشف گوگل استفاده کنید. پس از نصب افزونه رایگان ابزار سئو گوگل در وب سایت خود، می توانید داستان های وب را با ارائه قالب داستان گویی غنی و قابل کشیدن در دستگاه های تلفن همراه به کاربران در استراتژی سئو خود بگنجانید. بازاریابان دیجیتالی که از ابزار Google Web Stories استفاده می کنند، می توانند بدون نیاز به نوشتن پست ها یا مقالات طولانی وبلاگ، افزایش ناگهانی ترافیک جستجوی ارگانیک را مشاهده کنند.

8. ابزار تست نتایج غنی گوگل

این تست نتایج غنی گوگل ابزار یک سرویس مفید برای آزمایش است که نتایج غنی را می توان برای یک صفحه وب توسط داده های ساختاری موجود در آن ایجاد کرد. نتایج غنی می تواند شامل چرخ فلک ها، تصاویر و سایر عناصر غیر متنی باشد که می تواند دید محتوای شما را در موتور جستجوی Google بهبود بخشد. اگر از داده های ساختاریافته برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده می کنید، ابزار Rich Results Test نرم افزار خوبی برای افزودن به جعبه ابزار SEO شما است.

9. Google Structured Data Markup Helper Tool

همانطور که از نام پیداست، راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل ابزار به مدیران وب کمک می کند تا عناصر را در صفحات وب خود علامت گذاری کنند تا Google بتواند داده های ساختار یافته را در صفحه درک کند. اگر با ایده استفاده از نشانه گذاری داده های ساختاریافته در وب سایت خود کاملاً تازه کار هستید، این ابزار توسط کارشناسان سئو به شدت توصیه می شود تا به شما در این فرآیند کمک کند.

10. ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل

این تست داده های ساخت یافته گوگل ابزار ابزار محبوبی برای متخصصان سئو برای بررسی اعتبارسنجی خاص گوگل بود. اکنون منسوخ شده و به ابزار اعتبارسنجی نشانه گذاری طرحواره. گوگل توصیه می کند که با ابزار Rich Results Test شروع کنید تا ببینید چه نتایج غنی گوگل می تواند برای صفحه وب شما ایجاد شود، سپس از ابزار دیگری مانند Structured Data Markup Helper برای نشانه گذاری صفحه استفاده کنید. پس از انجام این کار، می توانید از ابزار رایگان Schema Markup Validator برای آزمایش داده های ساختاریافته خود برای اعتبارسنجی استفاده کنید.



منبع: https://seochatter.com/google-seo-tools/