آیا SEO و SEM یکسان هستند؟ (شباهت ها و تفاوت ها)

علاوه بر سئو، SEM شامل ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی با استفاده از پلتفرم هایی مانند تبلیغات گوگل یا بینگ ادز است. بسته به اهداف و بودجه خود می توانید انواع مختلفی از تبلیغات مانند تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات خرید را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید تبلیغات خود را بر اساس معیارهای مختلفی مانند کلمات کلیدی، مکان، دستگاه، جمعیت، علایق، رفتار و غیره هدف قرار دهید.

تبلیغات پولی به تبلیغاتی اطلاق می شود که در بالا یا پایین SERP ها یا سایر وب سایت هایی که بخشی از شبکه موتور جستجو هستند ظاهر می شود.

SEO و SEM دو نام اختصاری هستند که اغلب به جای یکدیگر در صنعت بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

آیا SEO و SEM یکسان هستند؟

SEO و SEM یک چیز نیستند و معانی و کارکردهای متفاوتی دارند. تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که SEO به استفاده از استراتژی های ارگانیک برای دریافت ترافیک بدون پرداخت به یک وب سایت اشاره دارد در حالی که SEM در درجه اول بر تبلیغات پولی تمرکز دارد.

نمودار مقایسه SEO و SEM

هدف اصلی سئو رتبه بندی وب سایت شما در SERP برای کلمات کلیدی است که مشتریان بالقوه شما به صورت آنلاین جستجو می کنند. به این ترتیب می توانید دید، آگاهی از برند و اعتبار سایت خود را در بین بازار هدف خود افزایش دهید. در نتیجه، سئو می‌تواند به شما کمک کند بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات موتورهای جستجو، سرنخ‌ها، تبدیل‌ها و فروش بیشتری را از وب‌سایت خود ایجاد کنید.

SEM چیست؟

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.


منبع: https://seochatter.com/are-seo-and-sem-the-same-thing/

SEO و SEM از چند جهت متفاوت هستند:

SEO و SEM چگونه با هم کار می کنند؟

در نتیجه، SEM به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سرنخ‌ها، مشتریان، تبدیل‌ها و فروش بیشتری را برای یک وب‌سایت از موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing ایجاد کنند.

SEO و SEM چه تفاوتی دارند؟

در اینجا برخی از مزایای ترکیب SEO و SEM آورده شده است:

خلاصه SEO و SEM

ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که با کلیک بر روی نتایج طبیعی یا بدون پرداخت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به وب سایت شما می آیند.

ارائه بهترین نکات سئو …

سئو شامل بهینه‌سازی محتوا، ساختار و جنبه‌های فنی وب‌سایت شما می‌شود تا آن را برای کلمات کلیدی و مخاطبان هدف شما مرتبط‌تر و کاربرپسندتر کند. سئو همچنین شامل ایجاد اعتبار و قابل اعتماد بودن وب سایت شما با به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا از سایر وب سایت های مرتبط و معتبر است.

درباره مربی SEO Chatter بیشتر بدانید

هدف اصلی SEM هدایت ترافیک واجد شرایط بیشتر به وب سایت شما با استفاده از همه اشکال بازاریابی موتورهای جستجو با پیشنهاد کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند و رتبه بندی ارگانیک صفحات وب برای همان کلمات کلیدی است. به این ترتیب، می توانید از طریق ویژگی های مختلف SERP، در معرض دید، دسترسی و رقابت خود را در میان بازار هدف خود افزایش دهید.

در اینجا نمودار مقایسه ای وجود دارد که نشان می دهد SEO و SEM چگونه یکسان و متفاوت هستند. ما در این راهنما عمیق تر به این شباهت ها و تفاوت ها خواهیم پرداخت.

سئو کدام هر دو
بر ترافیک ارگانیک تمرکز می کند بر ترافیک ارگانیک و پولی تمرکز می کند ترافیک را از موتورهای جستجو به سمت وب سایت هدایت می کند
استراتژی بلند مدت استراتژی بلند مدت و کوتاه مدت نیاز به تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی دارد
مقرون به صرفه در دراز مدت در دراز مدت گران است می تواند سرنخ، تبدیل و فروش ایجاد کند
پایدار و پایدار فرار و وابسته می تواند دید و آگاهی از برند را افزایش دهد
چالش برانگیز و پیچیده سرراست و انعطاف پذیر می توان با استفاده از داده ها و بینش ها بهینه سازی کرد

سئو چیست؟

SEO و SEM یکسان نیستند زیرا معانی و کارکردهای متفاوتی در بازاریابی دیجیتال دارند. با این حال، SEO و SEM می توانند با هم کار کنند تا به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی آنلاین خود کمک کنند. بنابراین، درک هر دو مفهوم و استفاده استراتژیک از آنها برای تجارت خود (یا وب سایت مشتری) با توجه به نیازها و اهداف مهم است.