در نتیجه، SEM به کسبوکارها کمک میکند تا سرنخها، مشتریان، تبدیلها و فروش بیشتری را برای یک وبسایت از موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing ایجاد کنند.
SEO و SEM چه تفاوتی دارند؟
SEO و SEM یکسان نیستند زیرا معانی و کارکردهای متفاوتی در بازاریابی دیجیتال دارند. با این حال، SEO و SEM می توانند با هم کار کنند تا به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی آنلاین خود کمک کنند. بنابراین، درک هر دو مفهوم و استفاده استراتژیک از آنها برای تجارت خود (یا وب سایت مشتری) با توجه به نیازها و اهداف مهم است.
SEO و SEM یک چیز نیستند و معانی و کارکردهای متفاوتی دارند. تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که SEO به استفاده از استراتژی های ارگانیک برای دریافت ترافیک بدون پرداخت به یک وب سایت اشاره دارد در حالی که SEM در درجه اول بر تبلیغات پولی تمرکز دارد.
نمودار مقایسه SEO و SEM
SEO و SEM دو نام اختصاری هستند که اغلب به جای یکدیگر در صنعت بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند.
SEO و SEM متقابل نیستند. در واقع، آنها می توانند با هم کار کنند تا عملکرد بازاریابی آنلاین شما را افزایش دهند.
در اینجا نمودار مقایسه ای وجود دارد که نشان می دهد SEO و SEM چگونه یکسان و متفاوت هستند. ما در این راهنما عمیق تر به این شباهت ها و تفاوت ها خواهیم پرداخت.
سئو | کدام | هر دو |
---|---|---|
بر ترافیک ارگانیک تمرکز می کند | بر ترافیک ارگانیک و پولی تمرکز می کند | ترافیک را از موتورهای جستجو به سمت وب سایت هدایت می کند |
استراتژی بلند مدت | استراتژی بلند مدت و کوتاه مدت | نیاز به تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی دارد |
مقرون به صرفه در دراز مدت | در دراز مدت گران است | می تواند سرنخ، تبدیل و فروش ایجاد کند |
پایدار و پایدار | فرار و وابسته | می تواند دید و آگاهی از برند را افزایش دهد |
چالش برانگیز و پیچیده | سرراست و انعطاف پذیر | می توان با استفاده از داده ها و بینش ها بهینه سازی کرد |
سئو چیست؟
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
منبع: https://seochatter.com/are-seo-and-sem-the-same-thing/
در اینجا برخی از مزایای ترکیب SEO و SEM آورده شده است:
- شما می توانید با ظاهر شدن در نتایج ارگانیک و پولی، دید و پوشش کلی خود را در SERP ها افزایش دهید.
- میتوانید نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CVR) خود را با تقویت پیام برند و ارزش پیشنهادی خود در هر دو کانال بهبود بخشید.
- شما می توانید از داده ها و بینش های SEO خود برای بهینه سازی کمپین های SEM خود و بالعکس استفاده کنید.
- شما می توانید کلمات کلیدی مختلف، صفحات فرود، پیشنهادات و غیره را با استفاده از SEM قبل از پیاده سازی در سئو تست کنید.
- شما می توانید با استفاده از SEM اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را متعادل کنید تا در حین ایجاد پایه سئوی خود، برنده های سریعی ایجاد کنید.
خلاصه SEO و SEM
سئو شامل بهینهسازی محتوا، ساختار و جنبههای فنی وبسایت شما میشود تا آن را برای کلمات کلیدی و مخاطبان هدف شما مرتبطتر و کاربرپسندتر کند. سئو همچنین شامل ایجاد اعتبار و قابل اعتماد بودن وب سایت شما با به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا از سایر وب سایت های مرتبط و معتبر است.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید