علاوه بر سئو، SEM شامل ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی با استفاده از پلتفرم هایی مانند تبلیغات گوگل یا بینگ ادز است. بسته به اهداف و بودجه خود می توانید انواع مختلفی از تبلیغات مانند تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات خرید را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید تبلیغات خود را بر اساس معیارهای مختلفی مانند کلمات کلیدی، مکان، دستگاه، جمعیت، علایق، رفتار و غیره هدف قرار دهید.
تبلیغات پولی به تبلیغاتی اطلاق می شود که در بالا یا پایین SERP ها یا سایر وب سایت هایی که بخشی از شبکه موتور جستجو هستند ظاهر می شود.
SEO و SEM دو نام اختصاری هستند که اغلب به جای یکدیگر در صنعت بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
آیا SEO و SEM یکسان هستند؟
SEO و SEM یک چیز نیستند و معانی و کارکردهای متفاوتی دارند. تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که SEO به استفاده از استراتژی های ارگانیک برای دریافت ترافیک بدون پرداخت به یک وب سایت اشاره دارد در حالی که SEM در درجه اول بر تبلیغات پولی تمرکز دارد.
نمودار مقایسه SEO و SEM
هدف اصلی سئو رتبه بندی وب سایت شما در SERP برای کلمات کلیدی است که مشتریان بالقوه شما به صورت آنلاین جستجو می کنند. به این ترتیب می توانید دید، آگاهی از برند و اعتبار سایت خود را در بین بازار هدف خود افزایش دهید. در نتیجه، سئو می تواند به شما کمک کند بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات موتورهای جستجو، سرنخ ها، تبدیل ها و فروش بیشتری را از وب سایت خود ایجاد کنید.
SEM چیست؟
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
SEO بر ترافیک ارگانیک (بدون پرداخت) تمرکز دارد، در حالی که SEM بر ترافیک ارگانیک و پولی تمرکز دارد.
سئو یک استراتژی بلندمدت است که به تلاش و صبر مداوم نیاز دارد، در حالی که SEM استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت را ترکیب می کند که می تواند نتایج فوری و پایدار داشته باشد.
سئو در دراز مدت مقرون به صرفه تر است، زیرا شما مجبور نیستید برای هر کلیک یا نمایش هزینه پرداخت کنید، در حالی که SEM می تواند گران تر باشد زیرا باید برای هر کلیک یا نمایش برای تبلیغات پولی هزینه پرداخت کنید.
SEO پایدارتر و پایدارتر است، زیرا حتی اگر سرمایه گذاری در سئو را متوقف کنید، می توانید رتبه بندی خود را حفظ کنید، در حالی که SEM نوسانات بیشتری دارد و به بودجه و رقابت شما وابسته است زیرا از کمپین های جستجوی پولی استفاده می کند.
سئو چالش برانگیزتر و پیچیده تر است زیرا باید دستورالعمل ها و الگوریتم های موتور جستجو را رعایت کنید، در حالی که SEM ساده تر، انعطاف پذیرتر و مستقل تر از الگوریتم است، زیرا کنترل بیشتری بر کمپین های تبلیغاتی پولی خود دارید.
SEO و SEM چگونه با هم کار می کنند؟
در نتیجه، SEM به کسب وکارها کمک می کند تا سرنخ ها، مشتریان، تبدیل ها و فروش بیشتری را برای یک وب سایت از موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing ایجاد کنند.
SEO و SEM چه تفاوتی دارند؟
در اینجا برخی از مزایای ترکیب SEO و SEM آورده شده است:
شما می توانید با ظاهر شدن در نتایج ارگانیک و پولی، دید و پوشش کلی خود را در SERP ها افزایش دهید.
می توانید نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CVR) خود را با تقویت پیام برند و ارزش پیشنهادی خود در هر دو کانال بهبود بخشید.
شما می توانید از داده ها و بینش های SEO خود برای بهینه سازی کمپین های SEM خود و بالعکس استفاده کنید.
شما می توانید کلمات کلیدی مختلف، صفحات فرود، پیشنهادات و غیره را با استفاده از SEM قبل از پیاده سازی در سئو تست کنید.
شما می توانید با استفاده از SEM اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را متعادل کنید تا در حین ایجاد پایه سئوی خود، برنده های سریعی ایجاد کنید.
خلاصه SEO و SEM
ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که با کلیک بر روی نتایج طبیعی یا بدون پرداخت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به وب سایت شما می آیند.