آیا SEO تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار می گیرد؟ (اگر چنین است، چگونه)


سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند بهبود دید و ارتباط یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجوی ارگانیک است. سئو شامل بهینه سازی عناصر مختلف یک وب سایت، مانند محتوا، کلمات کلیدی، لینک ها، سرعت، طراحی و تجربه کاربری است.

جستجوی صوتی روند رو به رشدی است که به کاربران امکان می دهد بدون تایپ کردن با دستگاه های خود صحبت کنند و پاسخ دریافت کنند. جستجوی صوتی از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی پشتیبانی می‌کند که به دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا، دستیار گوگل و کورتانا امکان می‌دهد گفتار انسان را بفهمند و به آن پاسخ دهند.

اما آیا سئو تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار می گیرد؟

در این مقاله توضیح خواهیم داد که آیا سئو تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار گرفته است یا خیر، و اگر چنین است، چگونه وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید.

آیا سئو تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار می گیرد؟

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

آیا SEO تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار می گیرد؟

سئو تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار می گیرد زیرا از شما می خواهد که کمپین های سئوی خود را بهینه کنید تا بر نحوه استفاده افراد از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات آنلاین تمرکز کنید. جستجوی صوتی بر کلمات و عبارات کلیدی SEO که در وب سایت استفاده می کنید تأثیر می گذارد.

راه هایی که جستجوی صوتی بر سئو تاثیر می گذارد

جستجوی صوتی به روش های زیر بر سئو تاثیر می گذارد:

  • این نیاز به سازگاری با موبایل را افزایش می دهد، زیرا بیشتر جستجوهای صوتی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
  • از زبان طبیعی و کلمات کلیدی بلند استفاده می کند، زیرا کاربران تمایل دارند به جای استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی، سوالات کامل و محاوره ای بپرسند.
  • این نیاز به پاسخ‌های واضح و مختصر دارد، زیرا کاربران انتظار پاسخ‌های سریع و دقیق را دارند که به راحتی توسط دستیاران صوتی قابل درک و ارائه باشد.
  • بیشتر بر روی جستجوهای محلی تمرکز می کند، زیرا جستجوی صوتی اغلب برای یافتن مشاغل، خدمات، محصولات، رویدادها و غیره در اطراف استفاده می شود.
  • این روش نظارت و اندازه گیری عملکرد جستجوی صوتی را تغییر می دهد، زیرا جستجوی صوتی هنوز در حال تکامل و تغییر است.

نحوه بهینه سازی برای جستجوی صوتی

1. روی موبایل دوستی تمرکز کنید

از آنجایی که بیشتر جستجوهای صوتی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل که بتواند سریع بارگذاری شود و تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد ضروری است. به‌علاوه، گوگل از فهرست‌بندی اول موبایل استفاده می‌کند، به این معنی که اگر وب‌سایت شما سازگار با موبایل نباشد، در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بالایی نخواهد داشت (یعنی گزینه‌ای در دسترس برای جستجوی صوتی نخواهد بود).

یک وب‌سایت سازگار با موبایل، وب‌سایتی است که با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش سازگار است، از طراحی واکنش‌گرا استفاده می‌کند، منوهای واضح و آسان برای پیمایش دارد، فونت‌ها و رنگ‌های قابل خواندن دارد و از نمایش‌های بازشو و تبلیغات مزاحم اجتناب می‌کند.

برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است، می توانید از ابزار تست سازگار با موبایل گوگل یا گزارش قابلیت استفاده از موبایل کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند PageSpeed ​​Insights یا GTmetrix برای اندازه گیری و بهبود سرعت و عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.

2. از زبان طبیعی و کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

پرس و جوهای جستجوی صوتی معمولا طولانی تر و محاوره ای تر از عبارت های متنی هستند. کاربران تمایل دارند به جای استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات، از زبان طبیعی استفاده کنند و سؤالات کامل بپرسند.

به عنوان مثال، به جای تایپ “پیتزا در نزدیکی من”، کاربر ممکن است بپرسد “بهترین پیتزا را در اورلاندو از کجا می توانم تهیه کنم؟”

برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای جستجوی صوتی، باید از زبان طبیعی و کلمات کلیدی بلندی استفاده کنید که با شیوه صحبت کاربران به عنوان عنوان مقالات و محتوای شما مطابقت داشته باشد.

می‌توانید از ابزارهایی مانند AnswerThePublic یا Google Autocomplete استفاده کنید تا بفهمید کاربران چه سؤال‌ها و عباراتی را مرتبط با موضوع یا جایگاه شما جستجو می‌کنند. همچنین می‌توانید از ویژگی Google’s People Also Ask یا گزارش Google Search Analytics Google Search Analytics برای کشف سؤالات مرتبط‌تر استفاده کنید.

3. پاسخ های واضح و مختصر ارائه دهید

کاربران جستجوی صوتی انتظار پاسخ های سریع و دقیق برای سوالات خود را دارند. آنها پاسخ های مستقیم و مختصر می خواهند که به راحتی توسط دستیاران صوتی قابل درک و ارائه باشد.

برای ارائه پاسخ‌های واضح و مختصر به پرسش‌های جستجوی صوتی، باید محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که ساختار مناسب، آموزنده و مرتبط باشد. می‌توانید از سرفصل‌ها، نقاط گلوله، فهرست‌ها، جداول، نمودارها، تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر بصری استفاده کنید تا محتوای خود را برای خزنده‌های موتور جستجو آسان‌تر تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین می‌توانید از نشانه‌گذاری طرحواره برای کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه و معنای محتوای شما برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید. نشانه گذاری طرحواره کدی است که می توانید آن را به HTML وب سایت خود اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محتوای خود ارائه دهید، مانند عنوان، نویسنده، تاریخ، رتبه بندی، قیمت، مکان و غیره. نشانه گذاری طرحواره می تواند به شما کمک کند رتبه بهتری در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشید و همچنین شانس خود را برای حضور در اسنیپت های برجسته یا نتایج غنی افزایش می دهد.

قطعه‌های ویژه کادرهای خاصی هستند که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می‌شوند و پاسخی مستقیم به درخواست کاربر ارائه می‌دهند. نتایج غنی، نتایج بهبود یافته‌ای هستند که اطلاعات یا ویژگی‌های اضافی را نشان می‌دهند، مانند تصاویر، رتبه‌بندی‌ها، نظرات، قیمت‌ها و غیره. قطعه‌های برجسته و نتایج غنی می‌توانند به شما کمک کنند توجه و ترافیک بیشتری را از کاربران جستجوی صوتی جلب کنید.

4. برای جستجوهای محلی بهینه سازی کنید

جستجوی صوتی اغلب برای جستجوهای محلی استفاده می شود، مانند یافتن مشاغل، خدمات، محصولات، رویدادها و غیره نزدیک خرید.

برای بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوهای محلی، باید نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کرده و به روز کنید، ابزاری رایگان است که به شما امکان می دهد حضور آنلاین خود را در جستجوی Google و Maps مدیریت کنید. شما همچنین باید لیست Bing Places خود را درخواست کنید و کسب و کار خود را در سایت های بررسی محبوب مانند Yelp، TripAdvisor و غیره قرار دهید.

شما باید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد کسب و کار خود مانند نام، آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری، دسته بندی ها، توضیحات، عکس ها، نظرات و غیره ارائه دهید.

همچنین باید وب سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی مانند شهر، ایالت، کد پستی، محله، مکان های دیدنی و غیره بهینه کنید.

می‌توانید از ابزارهایی مانند Moz Local یا BrightLocal استفاده کنید تا بدانید کسب‌وکارتان چگونه در نتایج جستجوی محلی و فهرست‌های راهنمای ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید از نشانه‌گذاری طرح‌واره یا داده‌های ساخت‌یافته برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد موقعیت مکانی خود، مانند مختصات جغرافیایی، ساعات کاری، اطلاعات تماس و غیره استفاده کنید، بنابراین سایت شما و محتوای آن برای جستجوهای صوتی بیشتر تحویل داده می‌شود.

5. عملکرد جستجوی صوتی خود را نظارت و اندازه گیری کنید

جستجوی صوتی هنوز در حال تحول و تغییر است، به این معنی که باید عملکرد جستجوی صوتی خود را پیگیری کنید و وب سایت خود را بر این اساس بهینه کنید. شما باید معیارهای مختلفی مانند ترافیک جستجوی صوتی، پرس و جوهای جستجوی صوتی، رتبه بندی جستجوی صوتی، تبدیل های جستجوی صوتی و غیره را نظارت و اندازه گیری کنید.

برای نظارت و اندازه‌گیری عملکرد جستجوی صوتی خود، می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console، Google Data Studio، Semrush، Ahrefs و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل صوتی مانند Voice Metrics یا Dashbot برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از کاربران استفاده کنید. با محتوای صوتی و دستیارهای صوتی خود تعامل داشته باشید.

همچنین می‌توانید ممیزی‌ها و آزمایش‌های جستجوی صوتی را برای شناسایی و رفع هر گونه مشکل یا شکاف در بهینه‌سازی جستجوی صوتی خود انجام دهید. می توانید از ابزارهایی مانند Voicebot یا Voiceflow برای ایجاد و آزمایش برنامه ها و تجربیات صوتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند MobileMoxie یا Voice Search Rank Checker برای تست رتبه‌بندی وب‌سایت شما برای جستجوهای صوتی در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید.

خلاصه ای از اینکه آیا سئو توسط جستجوی صوتی تحت تاثیر قرار می گیرد؟

آیا سئو تحت تأثیر جستجوی صوتی قرار می گیرد؟ پاسخ واضح است، بله. جستجوی صوتی یک تغییر بازی برای سئو است، زیرا فرصت ها و چالش های جدیدی را برای بازاریابان و مشاغل آنلاین ارائه می دهد. جستجوی صوتی نحوه جستجو و مصرف محتوای آنلاین توسط کاربران را تغییر می دهد، به این معنی که سئو باید سازگار شود و بهترین پاسخ ها و راه حل های ممکن را برای کاربران جستجوی صوتی ارائه دهد.


منبع: https://seochatter.com/will-seo-be-affected-by-voice-search/