سئو شامل تکنیکها و استراتژیهای مختلفی است که به وبسایتها کمک میکند تا ترافیک ارگانیک، سرنخها و تبدیلهای بیشتری را از مخاطبان هدف خود جذب کنند.
به عبارت دیگر، آیا داشتن یک وب سایت بهینه شده به طور خودکار رتبه بالا را در موتورهای جستجو تضمین می کند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتمهای پیچیده و هوش مصنوعی (AI) برای تجزیه و تحلیل این سیگنالها و رتبهبندی وبسایتها با توجه به ارتباط و مفید بودن آنها برای یک جستجوی خاص استفاده میکنند. با این حال، موتورهای جستجو جزئیات دقیق الگوریتمهای خود یا وزن هر یک از عوامل رتبهبندی را فاش نمیکنند، زیرا دائماً آنها را بهروزرسانی و اصلاح میکنند تا نتایج بهتری ارائه دهند و از دستکاری در سئو جلوگیری کنند.
مهم ترین عوامل رتبه بندی بسته به نوع، هدف و زمینه پرس و جو می توانند متفاوت باشند. برخی از فاکتورهای رتبه بندی کلی که برای اکثر پرس و جوها اعمال می شود عبارتند از:
کیفیت محتوا
اما آیا سئو به خودی خود یک عامل رتبه بندی است؟
تازگی محتوا به به روز بودن محتوای شما اشاره دارد. موتورهای جستجو محتوایی را ترجیح می دهند که به موقع، اخیراً یا به طور منظم به روز شود، به خصوص برای پرسش هایی که تقاضای زیادی برای اطلاعات تازه دارند، مانند اخبار، رویدادها، روندها یا آمار.
RankBrain رتبه بندی محتوا را تنها با روش های استاندارد SEO دشوارتر می کند زیرا شما باید کل محتوا را برای پردازش زبان طبیعی و smenatics بهینه کنید. دیگر نمیتوانید کلمات کلیدی SEO را به یک صفحه وب اضافه کنید و انتظار داشته باشید که در SERP رتبه بالایی داشته باشد. همچنین باید مطمئن شوید که محتوا با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
سئو فنی
RankBrain در سال 2015 معرفی شد و یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند معنی و هدف جستجوهای جستجو را درک کند (نه فقط محتوا را با کلمات کلیدی SEO مطابقت دهد).
مثلث سئو مفهومی است که سه جنبه اصلی سئو را نشان می دهد: محتوا، لینک ها و سئو فنی. محتوا به کیفیت، مرتبط بودن و تازگی صفحه وب اشاره دارد. پیوندها به تعداد، کیفیت و تنوع بک لینک هایی اشاره دارند که به صفحه وب اشاره می کنند. سئو فنی به بهینه سازی جنبه های فنی صفحه وب اشاره دارد که بر عملکرد و خزیدن آن توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.
بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند. بک لینک ها یکی از شناخته شده ترین سیگنال های رتبه بندی در سئو هستند، زیرا نشان دهنده محبوبیت، اعتبار، قابل اعتماد بودن و مرتبط بودن وب سایت شما هستند. موتورهای جستجو از معیارهای مختلفی مانند تعداد، کیفیت، تنوع و زمینه بک لینک ها برای ارزیابی تاثیر آنها بر رتبه شما استفاده می کنند.
سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که فرآیند بهبود رتبه و دیده شدن یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است. سئو شامل تکنیک ها و استراتژی های مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، سئو فنی، ساخت لینک، تجزیه و تحلیل و غیره است.
فاکتورهای رتبه بندی چیست؟
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید