بازاریابی محتوا انواع مختلفی از محتوا را در بر می گیرد مانند:
وبلاگ ها
پست های رسانه های اجتماعی
فیلم های
پادکست ها
کتاب های الکترونیکی
کاغذهای سفید
وبینارها
اینفوگرافیک
مطالعات موردی
گواهینامه ها
خبرنامه ها
و بیشتر
هدف اصلی سئو این است که ترافیک ارگانیک (غیر پولی) بیشتری را از موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت کند. ترافیک ارگانیک معمولاً با کیفیت بالا و هدفمند است زیرا از سوی افرادی می آید که فعالانه به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می دهید.
بازاریابی محتوا چیست؟
در اینجا نموداری وجود دارد که نشان می دهد SEO و بازاریابی محتوا چگونه با هم مرتبط هستند. ما در این راهنما عمیق تر به این شباهت ها خواهیم پرداخت.
سئو
بازاریابی محتوا
چگونه آنها مرتبط هستند
تحقیق کلمات کلیدی
تولید محتوا
سئو به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای ایجاد محتوا پیدا کنید. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا بهترین محتوا را برای آن کلمات کلیدی و موضوعات ایجاد کنید.
ممیزی فنی
توزیع محتوا
سئو به شما کمک میکند هر مشکلی را که ممکن است بر عملکرد، سرعت، امنیت، خزیدن، فهرستبندی و سازگاری با موبایل تأثیر بگذارد، بررسی و برطرف کنید. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای خود را از طریق کانال های مختلف مانند وب سایت، لیست ایمیل، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، جوامع آنلاین، تأثیرگذاران یا تبلیغات پولی توزیع کنید.
بهینه سازی روی صفحه
کیفیت محتوا
سئو به شما کمک می کند تا هر صفحه از وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید، از جمله برچسب های عنوان، توضیحات متا، عنوان، متن جایگزین، ساختار URL، لینک های داخلی و کیفیت محتوا. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای خود را برای کاربران بهینه کنید، از جمله خوانایی، مرتبط بودن، ارزش و متقاعدسازی.
لینک بیلدینگ
مرجعیت محتوا
سئو به شما کمک می کند لینک هایی را از سایر وب سایت های معتبر و مرتبط که به وب سایت شما اشاره می کنند به دست آورید، که به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما قابل اعتماد و محبوب است. بازاریابی محتوا به شما کمک میکند محتوایی با ارزش پیوند ایجاد کنید که به طور طبیعی لینکهایی را از سایر وبسایتهایی که محتوای شما را مفید و جذاب میدانند جذب کند.
گزارش و تحلیل
بازخورد و بهبود
سئو به شما کمک می کند تا عملکرد و نتایج وب سایت خود را با ابزارهای تحلیلی مانند Google Search Console، Google Analytics یا Ahrefs اندازه گیری کنید. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند عملکرد و نتایج محتوای خود را با ابزارهای بازخورد مانند نظرات، بررسی ها، نظرسنجی ها یا تعاملات رسانه های اجتماعی اندازه گیری کنید.
سئو چیست؟
اگر چنین است، چگونه با هم کار می کنند؟ و ترکیب آنها چه فوایدی دارد؟
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
آیا سئو و بازاریابی محتوا مرتبط هستند؟
سئو و بازاریابی محتوا استراتژی های مرتبط اما متفاوتی برای بازاریابی دیجیتال هستند. هر دو سئو و بازاریابی محتوا مکمل یکدیگر هستند تا دید، ارتباط و اعتبار یک وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشند و محتوای مرتبط را بین مخاطبان خاص توزیع کنند.
نمودار ارتباط سئو و بازاریابی محتوا
با ترکیب سئو و بازاریابی محتوا، می توانید نتایج بهتری نسبت به استفاده از هر یک از استراتژی ها به تنهایی کسب کنید. می توانید از طریق کانال های مختلف به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید. شما می توانید ارزش و ارتباط بیشتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید. و می توانید با استفاده از سئو و بازاریابی محتوا با هم، سرنخ، تبدیل، فروش و درآمد بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
چگونه یک استراتژی سئو و بازاریابی محتوا قوی ایجاد کنیم؟
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. این فرآیند بهبود دید، ارتباط و اعتبار یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است.
سئو و بازاریابی محتوا به چندین روش با هم کار می کنند:
سئو به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای ایجاد محتوا در اطراف پیدا کنید تا ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو ایجاد کنید، در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند بهترین محتوا را برای آن کلمات کلیدی و موضوعات ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان خارج از گوگل، یاهو و بینگ را جذب کنید.
سئو به شما کمک می کند تا وب سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجو برای رتبه و ترافیک بالاتر بهینه کنید در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا وب سایت و محتوای خود را برای کاربران و قابلیت اشتراک گذاری بهینه کنید.
سئو به شما کمک می کند تا با بهینه سازی کلمات کلیدی و بک لینک ها اعتبار و اعتماد وب سایت خود را افزایش دهید در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا اعتبار و اعتماد وب سایت خود را با کیفیت و رضایت کاربر افزایش دهید.
سئو به شما کمک می کند عملکرد و نتایج وب سایت خود را با تجزیه و تحلیل اندازه گیری کنید در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند عملکرد و نتایج وب سایت خود را با بازخورد کاربران اندازه گیری کنید.
سئو شامل استفاده از تکنیک های مختلف فنی و مرتبط با محتوا برای افزایش شانس رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی و موضوعاتی است که مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین جستجو می کنند.
سئو و بازاریابی محتوا دو مورد از محبوب ترین و موثرترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای رشد یک وب سایت و کسب و کار هستند.
بازاریابی محتوا را می توان از طریق کانال های مختلفی مانند وب سایت، لیست ایمیل، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، جوامع آنلاین، اینفلوئنسرها یا تبلیغات پولی توزیع کرد.
سئو و بازاریابی محتوا استراتژیهای مرتبط اما متفاوتی برای بازاریابی دیجیتال هستند که مکمل یکدیگر هستند تا دید، ارتباط و اعتبار یک وبسایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشند و محتوای مرتبط را بین یک مخاطب خاص توزیع کنند. بنابراین، شما باید از سئو و بازاریابی محتوا برای ایجاد بهترین نتایج برای وب سایت و کسب و کار خود استفاده کنید.
با دنبال کردن این مراحل، می توانید یک استراتژی سئو و بازاریابی محتوا قوی ایجاد کنید که به شما کمک می کند حضور آنلاین، ترافیک و تجارت خود را رشد دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به طور کلی، راهنمای دیگر ما در مورد بازاریابی محتوا در مقابل SEO را ببینید که شباهت ها و تفاوت های این دو تکنیک بازاریابی را به اشتراک می گذارد.
خلاصه ای از چگونگی ارتباط SEO و بازاریابی محتوا
شما می توانید سئو را به عنوان جنبه فنی جذب ترافیک به وب سایت خود از موتورهای جستجو در نظر بگیرید. و می توانید بازاریابی محتوا را به عنوان جنبه خلاقانه جذب ترافیک به وب سایت خود از منابع دیگر در نظر بگیرید.
برخی از تکنیک های رایج سئو عبارتند از:
تحقیق کلمات کلیدی: پیدا کردن و تجزیه و تحلیل کلمات و عباراتی که مشتریان بالقوه شما برای یافتن اطلاعات، محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می کنند.
ممیزی فنی: بررسی و رفع هر گونه مشکلی که ممکن است بر عملکرد، سرعت، امنیت، قابلیت خزیدن، فهرستبندی و سازگاری با موبایل تأثیر بگذارد.
بهینه سازی روی صفحه: بهینه سازی هر صفحه از وب سایت خود برای کلمات کلیدی مورد نظر، از جمله برچسب های عنوان، توضیحات متا، عنوان، متن جایگزین، ساختار URL، لینک های داخلی و کیفیت محتوا.
تولید محتوا: تولید و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد، مشکلات آنها را حل می کند یا آنها را سرگرم می کند.
لینک سازی: به دست آوردن لینک هایی از سایر وب سایت های معتبر و مرتبط که به وب سایت شما اشاره می کنند، که به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما قابل اعتماد و محبوب است.
اما آیا سئو و بازاریابی محتوا مرتبط هستند؟
هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مخاطبان با ارائه محتوای مفید و جذاب برای آنهاست که به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند یا نقاط دردشان را حل کنند. در نتیجه، بازاریابی محتوای خوب بدون استفاده از روشهای بازاریابی مستقیم یا فروش، سرنخها، مشتریان و درآمد بیشتری را جذب میکند.
سئو و بازاریابی محتوا چگونه به هم مرتبط هستند؟
ارائه بهترین نکات سئو …
برای ایجاد یک استراتژی سئو و بازاریابی محتوا قوی برای کسب و کار خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
اهداف خود را مشخص کنید: با استراتژی سئو و بازاریابی محتوا می خواهید به چه چیزی برسید؟ چگونه موفقیت خود را اندازه گیری خواهید کرد؟
مخاطب خود را بشناسید: با استراتژی سئو و بازاریابی محتوایی خود سعی در دستیابی به چه کسانی دارید؟ نیازها، خواسته ها، چالش ها، علایق و ترجیحات آنها چیست؟
انجام تحقیقات کلیدواژه: کلمات کلیدی و موضوعاتی که مخاطبان شما به صورت آنلاین جستجو می کنند چیست؟ چقدر رقابتی هستند؟ چگونه می توانید برای آنها رتبه بندی کنید؟
انجام ممیزی فنی: عملکرد، سرعت، امنیت، خزیدن، فهرستبندی و سازگاری با موبایل وبسایت شما چگونه است؟ آیا مشکلی وجود دارد که باید اصلاح یا بهبود یابد؟
بهینه سازی عناصر درون صفحه: برچسبهای عنوان، توضیحات متا، عنوان، متن جایگزین، ساختار URL، لینکهای داخلی و کیفیت محتوا چگونه هستند؟ آیا آنها برای کلمات کلیدی و موضوعات مورد نظر شما بهینه شده اند؟
ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط: چه نوع محتوایی را می توانید برای مخاطبان خود ایجاد و منتشر کنید که از نظر آنها ارزشمندتر باشد؟ چگونه می توانید آن را مفید، جذاب و متقاعدکننده کنید؟ چگونه می توانید آن را از طریق کانال های مختلف برای به حداکثر رساندن نتایج با بازاریابی محتوا توزیع کنید؟
ساخت و دریافت لینک ها: چگونه می توانید از سایر وب سایت های معتبر و مرتبط به وب سایت خود پیوند دریافت کنید؟ چگونه می توانید محتوای مناسب لینک ایجاد کنید که بک لینک های ارگانیک را جذب کند؟
نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد و نتایج: استراتژی سئو و بازاریابی محتوا شما چگونه عمل می کند؟ چه معیارهایی برای کسب و کار شما اهمیت دارد؟ چگونه می توانید استراتژی خود را بر اساس داده ها و بازخوردها بهبود بخشید؟
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی سئو و بازاریابی محتوا قوی برای وب سایت و کسب و کار خود ارائه خواهیم کرد.
بازاریابی محتوا شکلی از بازاریابی است که در آن محتوای ارزشمند و مرتبط را برای یک مخاطب خاص ایجاد و توزیع می کنید. هدف بازاریابی محتوا آموزش، اطلاع رسانی، سرگرمی یا متقاعد کردن مخاطبان شما با هدف نهایی هدایت اقدام سودآور است.