آیا سئو قابل اندازه گیری و ردیابی است؟  (اگر چنین است، چگونه)
انتشار: تیر 01، 1402
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

آیا سئو قابل اندازه گیری و ردیابی است؟ (اگر چنین است، چگونه)


سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند بهبود دید و ارتباط وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است. سئو می تواند به وب سایت ها کمک کند تا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشند، ترافیک ارگانیک بیشتری را به ارمغان بیاورند و تبدیل و درآمد از منابعی مانند گوگل، یاهو و بینگ را افزایش دهند.

اما ممکن است تعجب کنید:

آیا سئو قابل اندازه گیری و پیگیری است؟

چگونه متوجه می شوید که تلاش های سئو شما جواب می دهد؟ و چگونه عملکرد و نتایج سئو خود را تجزیه و تحلیل می کنید؟

در این مقاله توضیح خواهیم داد که آیا سئو را می توان اندازه گیری و ردیابی کرد، و اگر چنین است، پس ضروری ترین معیارهای سئوی که باید برای سنجش موفقیت سئوی خود بسته به اهداف و نیازهای وب سایت خود ردیابی کنید، کدامند.

ارائه بهترین نکات سئو ...

آیا سئو قابل اندازه گیری و ردیابی است؟

سئو را می توان در دسته بندی های سئو زیر اندازه گیری و ردیابی کرد: ترافیک ارگانیک، رتبه بندی کلمات کلیدی، نمایان بودن جستجو، ارزش ترافیک، تبدیل ها، دامنه های ارجاع دهنده، کل بک لینک ها، صفحات فهرست شده، مسائل پوشش، Core Web Vitals و سلامت وب سایت.

چگونه سئو را می توان اندازه گیری و ردیابی کرد

1. ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک همه کلیک های غیرپرداختی را نشان می دهد که از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ می آیند. ترافیک ارگانیک یکی از رایج ترین و مهم ترین شاخص های عملکرد سئو است، زیرا نشان می دهد که وب سایت شما چقدر جستجوگران را جذب و رضایت می دهد.

برای ردیابی ترافیک ارگانیک خود، می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید که دقیق ترین داده ها را در مورد عملکرد وب سایت شما در جستجوی گوگل ارائه می دهد. همچنین می توانید از Google Analytics برای اندازه گیری داده های ترافیک ارگانیک به صورت رایگان استفاده کنید یا برای یک ابزار شخص ثالث مانند Semrush یا Ahrefs بپردازید تا تخمینی از ترافیک ارگانیک خود را از موتورهای جستجوی دیگر مانند Bing دریافت کنید.

با استفاده از این ابزارهای ردیابی ارگانیک، می توانید ترافیک خود را بر اساس ابعاد مختلف، مانند دستگاه، مکان، صفحه فرود، پرس و جو و غیره تقسیم بندی کنید تا بینش بیشتری در مورد رفتار و ترجیحات مخاطبان خود به دست آورید. همچنین می توانید ترافیک ارگانیک خود را در طول زمان مقایسه کنید تا روندها، الگوها و فرصت های بهبود را برای وب سایت خود به عنوان کل یا صفحات جداگانه شناسایی کنید.

2. رتبه بندی کلمات کلیدی

رتبه بندی کلمات کلیدی به موقعیت های رتبه بندی ارگانیک وب سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص اشاره دارد. رتبه بندی کلمات کلیدی مهم است زیرا بر میزان قابل مشاهده بودن وب سایت شما برای مشتریان بالقوه ای که عبارت های جستجوی هدف هستند تأثیر می گذارد.

برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود، می توانید از ابزار ردیابی رتبه پولی مانند Ahrefs\' Rank Tracker یا Semrush\'s Position Tracking استفاده کنید. همچنین می توانید از کنسول جستجوی گوگل به صورت رایگان برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده کنید. با این حال، داده ها فقط برای جستجوی Google هستند و مانند ابزارهای پولی در زمان واقعی به روز نمی شوند.



منبع: https://seochatter.com/can-seo-be-measured-and-tracked/